- 13.04.17 19:22
#88262
Tampereen valtatien puolelle on nousemassa viimeinen hissitorni/porrashuone.
Autotuonnin ja uudisosan väliin on tullut katto sekä rakennusten väliseltä kulkutasolta tasanne.
Vuoltsun sisäpihan rakenteita on nähtävästi purettu. Ratinankujan ja Suvantokadun kulman huoltoasemalta näkee nyt Hatanpään valtatien huoltoaseman mittarikentän alla olleeseen tilaan. Suvantokadun varrella Vuoltsua on hieman tuettu. Toivottavasti näiden aikaisempien kivijalkaliikkeiden tilalla on tulevaisuudessakin kivijalkaliikkeitä.
Autotuonnin seinässä olleet palkit ovat saaneet tuekseen pystypalkit seinien sisäpuolelle. Samalla kaikki sisällä ollut purettu pois. Seinien pystyyn jääminen siis riittää kaavan vaatimaan suojelumerkintään sr-8:
Autotuonnin ja uudisosan väliin on tullut katto sekä rakennusten väliseltä kulkutasolta tasanne.
Vuoltsun sisäpihan rakenteita on nähtävästi purettu. Ratinankujan ja Suvantokadun kulman huoltoasemalta näkee nyt Hatanpään valtatien huoltoaseman mittarikentän alla olleeseen tilaan. Suvantokadun varrella Vuoltsua on hieman tuettu. Toivottavasti näiden aikaisempien kivijalkaliikkeiden tilalla on tulevaisuudessakin kivijalkaliikkeitä.
Autotuonnin seinässä olleet palkit ovat saaneet tuekseen pystypalkit seinien sisäpuolelle. Samalla kaikki sisällä ollut purettu pois. Seinien pystyyn jääminen siis riittää kaavan vaatimaan suojelumerkintään sr-8:
Rakennustaiteellisesti arvokas ja kaupunkikuvan säilymisen kannalta tärkeä rakennus. Rakennusta ei saa purkaa. Rakennuksessa suoritettavien korjaus- ja muutostöiden tulee olla sellaisia, että rakennuksen rakennustaiteellisesti arvokas ja kaupunkikuvan kannalta merkittävä luonne säilyy.No eihän sitä nyt kuitenkaan purettu.
flickr | "... liikenneväylien rajoittama ahdas morfologinen kehys." | 31 kuvaa, 10 vuotta Tamperetta rakenteilla