- 30.09.15 03:40
Itse asiassa olisi varsin nastaa, jos Itsenäisyydenkadustakin tuli Hämeenkadun tapaan kokonaan joukkoliikennekatu. Eräs vanhempi herra kertoi minulle Itsenäisyydenkadun olleen vuoteen 1988 asti myös kokonaan nuppukivikatu Hämeenkadun tyyliin. Nekin voitaisiin palauttaa samassa yhteydessä.
Heikki K kirjoitti: Pekka Salmi on ilmeisesti mennyt lupaamaan, että idästä pääsee jatkossakin Tammelantorille vaihtamatta ratikkaan. Ja Salmi kuuluu siihen poliitikkolajiin, joka pitää tällaisista lupauksista kiinni viimeiseen asti. Niinpä osa suorista bussilinjoista säilyy itsenäisyydenkadulla, oli se järkevää tai ei.Säilykööt vain, kunhan bussivuorot ajelisivat parilla kumipyöräliikenteelle tarkoitetulla kaistalla. Mutta homman nimi taitaa nimenomaan olla se, että ratikan puoleisista kaistoista tulee joukkoliikennekaistoja nyt myös busseille? Tosiasiassa Idästäpäin tulevat bussilinjat Itsenäisyydenkadulla tulisivat vähenemään niin paljon, että ne harvat mahtuisivat helposti yksityisautojen sekaan, vaikkei busseja niiden ollessa pysäkeillä voisikaan 1+1 tiellä ohittaa.
Itse asiassa olisi varsin nastaa, jos Itsenäisyydenkadustakin tuli Hämeenkadun tapaan kokonaan joukkoliikennekatu. Eräs vanhempi herra kertoi minulle Itsenäisyydenkadun olleen vuoteen 1988 asti myös kokonaan nuppukivikatu Hämeenkadun tyyliin. Nekin voitaisiin palauttaa samassa yhteydessä.