- 29.01.15 18:36
#71992
äNHoo kirjoitti:Näin. Tottahan toki sinne keskukseen tulee elämää ja tulisi ilman hyperostariakin. Näissä suunnitelmissa on se ongelma, että muu osa Kalasatamasta on tarkoitus jättää kuolleeksi nukkumalähiöksi. Vertaus Kampin keskukseen on sikäli ontuva, että Kampissa oli se olemassa oleva bussikenttä, joka oli vähän pakko sijoittaa hyperostarin alle, kun taas Kalasatamassa suunnitelmat päästiin tekemään jokseenkin puhtaalta pöydältä. Silti valittiin aivan helvetin kallis ratkaisu, joka ei välttämättä ole kaupunkiympäristönkään kannalta paras mahdollinen. Hauska toki nähdä, millainen keskuksesta tulee, jos se joskus valmistuu.Tande kirjoitti:Niin no. Ainakin minusta Kalasataman keskuksen suunnitelmat näyttävät hyviltä. Metroaseman yhteyteen rakentuva uusi keskus tulee mitä todennäköisimmin sykkimään elämää ja tuleehan torneihin myös asuntoja. Kalasataman keskusta voisi hyvin verrata Kampin keskukseen, jonka vaikutus alueeseen on ollut positiivinen.Itseänikin nuo kalasataman keskuksen suunnitelmat miellyttävät ja on hyvä että itäisen kantakaupungin palvelutarjonta nousee sen myötä aivan uudelle tasolle. Tosin alueen elävyyttä tullee haittaamaan se että suurin osa liiketiloista on sijoitettu keskuksen yhteyteen. Kampin kauppakeskuksen ympäristössä kun on myös paljon muuta kivijalkaliiketilaa mikä osaltaan elävöittää aluetta kauppakeskuksen ulkopuolella. Kalasataman viihtyisyys ja elävyys tuleekin riippumaan keskuksen ympärille rakentuvien kortteleiden kivijalkaliiketilojen määrästä.
"tekninen kehitys tekee jalankulusta turhan toimenpiteen"



























