Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä RV
Mun mielestä tämän tyyppinen rakennus taas istuu parhaiten kaupunkikuvaan nimenomaan yksittäisenä, sitten kauempana voi olla jonkinlainen klusteri. Ja ei, itse asiassa yli 28 tai 29 näyttäisi mielestäni jo ei-niin-hyvältä. Propsit kuitenkin jyhkeydestä!
tekijänä 16valve
Olin eilen illalla saunaillassa Kymppikerholla. Kymppikerho sijaitsee postitalon kymmenennessä kerroksessa ja täältä oli aivan loistavat näköalat tornihotellille.

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä vielä pari boonuskuvaa keskustan suuntaan 8)
Kuva

Kuva
tekijänä Janne76
Eka kuva :smt049
tekijänä Janne76
SamuXe kirjoitti:Ekaan kuvaan vielä rastin talo nii :love5: !
Juurikin niin!
tekijänä Klazu
Kiintoisa kuvakulma, joten kiitos kuvista. Tornihotelli ei hurmaa, mutta Scandichan on näppärästi valaistu. Päivällä ankea rakennushan näyttää eloisalta pimeän valaistuksessaan.
tekijänä engineerix
RV kirjoitti:Mun mielestä tämän tyyppinen rakennus taas istuu parhaiten kaupunkikuvaan nimenomaan yksittäisenä, sitten kauempana voi olla jonkinlainen klusteri. Ja ei, itse asiassa yli 28 tai 29 näyttäisi mielestäni jo ei-niin-hyvältä. Propsit kuitenkin jyhkeydestä!
Samaa mieltä siitä, että yksitäisenä hienompi ja vaikuttavampi. Hyvältähän se näyttää rautatieaseman laitureilta. Harmillista vain että jää kuitenkin sen verran matalaksi leveyteensä nähden, että näyttää useammastakin suunnasta katsottuna vain massiiviselta kuutiolta muiden rakennusten kattojen yläpuolella. Olisin mieluusti nähnyt kaksi kuutiota päällekkäin. No, hiukan se tuosta vielä paranee ja varsinkin kun saadaan reippaasti lisää lasia huipulle...
tekijänä grendy
^"Jännä" homma kuinka tässä kävi juuri niin, että aluksi kun visioi tornia niin ajatteli koko ajan että "ooh vähänkö siitä tulee korkee!" ja nyt kun aletaan olla jo loppumetreillä niin tuleekin fiilis että "nojoo, kyllä se korkeempikin olis voinut olla" :D.. Tietysti toi ei oo mikään ihme kun ikinä ei kerrosmäärä oo tarpeeksi omasta mielestä. Mutta näin se silmä vaan tottuu kaikkeen. Ei näytä enää torninosturikaan olevan mikään superkorkea vaikka se näytti siltä kun viimeisiin mittoihin korotettiin :D
tekijänä Janne76
Suomen korkein hotelli nousee harjakorkeuteensa Tampereella

Tornihotellissa rakennetaan nyt 24. kerrosta. Sen päälle nousee vielä yksi. Ero Ilvekseen on selvä.
Tampereen keskustaan nouseva Suomen korkein hotellirakennus on pian harjakorkeudessaan.

Nyt rakennetaan 24 kerrosta ja sen päälle nousee vielä yksi, kun katolle tulee ulkoilmaravintola eli terassi. S-ryhmän Sokotelin tornihotellin korkeudeksi tulee 88,5 metriä.

Vertailun vuoksi: aiemmin Tampereen korkein hotelli oli Ilves, 63 metriä ja 18 kerrosta. Helsingin korkein on puolestaan hotelli Torni, 69,5 metriä ja 13 kerrosta.

Eron Ilvekseen näkee selvästi. Torni on noussut nopeasti Tampereen kattojen yläpuolelle, noin kerroksen viikossa.

"Jos joku ei ole puoleen vuoteen käynyt Tampereella, sinä aikana tuohon on tuollainen tipahtanut", sanoo hotellinjohtaja Mikko Kankaanpää.

Hotellin on määrä olla valmis kokonaisuudessaan ensi vuoden lopussa.

Uusi rakennus hyödyntää myös noin sata vuotta vanhaa VR:n tiilistä veturitallia.

"Toinen veturitalleista on mukana kokonaisuudessa. Siihen tulee kokoustilat, osa ravintolatilasta ja keittiöstä."

Tontilla on myös vanha VR:n vesitorni, jonka käyttöä Sokotel pohtii. Se siistitään ainakin ulkopuolelta.

Mikko Kankaanpään mukaan Tampereella on kysyntää hotellille, joka on jo neljäs S-hotelli Tampereen keskustassa.

"Juuri nyt on taloudessa laskusuhdanne, mutta ei se ikuisuuksia kestä. Kun tästä mennään ylös, kapasiteettia taas tarvitaan."
http://www.hs.fi/kotimaa/Suomen+korkein ... 3965975127
tekijänä 16valve
Itse asiassa 24. kerroksen elementtejä alettiin asentaa vasta tänään, vaikka lehtijutussa kerrottiin asiasta jo viime viikolla. Tai kaippa ko. kerrokseen voitiin tehdä jotain muita juttuja..

No joka tapauksessa tämä kerros on hiukan korkeampi kuin edelliset, kun 24 kerros on pyhitetty sviiteille.
tekijänä Tähtitorni
16valve kirjoitti:Itse asiassa 24. kerroksen elementtejä alettiin asentaa vasta tänään, vaikka lehtijutussa kerrottiin asiasta jo viime viikolla. Tai kaippa ko. kerrokseen voitiin tehdä jotain muita juttuja..

No joka tapauksessa tämä kerros on hiukan korkeampi kuin edelliset, kun 24 kerros on pyhitetty sviiteille.
Eikä näköjään yhtään parempaa kuvaakaan onnistuneet juttuun löytämään :D
tekijänä engineerix
Päivän viralliset lukemat siis 24 kerrosta ja 77,4 m pääovelta ja 78,5 m takaovelta. Nyt ollaankin sitten jo siinä tasossa, josta tullaan vuoden päästä ihailemaan maisemia tuopin ääreltä! :)

Täytyy toivoa että myös terassista tulee asiallinen. Ainakin se on kohtalaisen iso (306 m²), kun Sky Lounge on yli puolet pienempi (150 m²).
tekijänä SamuXe
Kyllä siitä omalla tavallaan vaan hieno tulee, mutta paino sanoilla omalla tavallaan... Koska elementtien rumuudesta ei vain pääse mihinkään ja itse olisin nähnyt paljon parempiakin ratkaisuja, mutta nyt on tyydyttävä siihen mitä on ja löytää sen hyvät puolet elikkä esimerkiksi korkeus. Nyt on liian aikaista sanoa mitään oikeastaan koska nyt se näyttää vain laatikolta, mutta kyllähän ne katon muodot ja se sivu oranssi juttu yms tulee sitä muuttamaan.

Kyllä se vielä hienoksi tulee + Rastin tornit sun muut projektin radan ympäristöön niin vievät sitten huomiota pois tältä tornilta jolloin isommassa määrässä sen rumuus ei niin paljoa erotu.

Ps. Eiköhän tehdä hanke ja pistetään kaikki suomen +50m tornitalot samaan kaupunkiin :D
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 129