- 20.09.13 20:35
^ Mä luulen, että tossa on tarkoituksella sävyeroja? Sijoiteltu jonkinlaiseen kuvioon?
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Rex kirjoitti:Ja kohta lyödään lapiot maahan Keski-PasilassaTämän suhteen olen valitettavasti melko epäileväinen![]()
pallo kirjoitti:Myös minun mielestäni Jätkänsaari vaikuttaa todella onnistuneelta tällä hetkellä. Vielä vähän enempi korkeusvaihtelua taloihin, mitään kovin korkeita pilvenpiirtäjiä en itse kaipaa, ainakaan jätkänsaareen.Mun täytyy sanoo, että pidän enemmän Kalasataman yhtenäisestä harmoonisemmasta ilmeestä. Jätkäsaaressa tuntuu olevan omaan makuun vähän liikaa kikkailua. Varsinkin ne talot siinä Verkkokauppan vieressä. Erityisesti kattomaisema näyttää Verkkokaupan terassilta katsottuna melkoiselta sillisalaatilta.
arkkinikkari kirjoitti:Ongelma on varmaan osittain siinä, että suunnitelmia joudutaan tekemään ilman minkäänlaista tietoa siitä, mitä naapuriin on tulossa. Havainnekuvissa kaikenlainen kikkailu näyttää hyvältä ja "massasta erottuvalta" kun naapuritalot ovat pelkkiä harmaita laatikoita, mutta kun niitä kikkailutaloja nouseekin sitten kymmenen vierekkäin tehokeinot muuttuvat itsessään massaksi, ja vielä harvinaisen levottomaksi sellaiseksi.Tästä taitaa juurikin olla kyse. Se ettei tiedetä mitä naapuriin on tulossa kuvastuu hyvin Verkkokauppaa lähinnä olevasta asuinkerrostalosta. Kerrostalon parvekkeet ovat suoraan Verkkokaupan 50 metrisen aaltopeltiseinän vastapäätä. Sen sijaan seinusta jolta olisi parhaat maisemat Hietalahteen on ainoastaan rappukäytävien käytössä.
Janne_H kirjoitti:Eikös tähän tainnut olla perimmäisenä syynä risteilijöiden ja autolauttojen muodostamat melut ja päästöt? Samasta syystähän Jätkäsaareen tulee sataman viereen aivan kohtuuttoman kokoinen urheilupuisto, joka on loppupeleissä kuitenkin suuren osan vuodesta käyttämättömänä.
Tästä taitaa juurikin olla kyse. Se ettei tiedetä mitä naapuriin on tulossa kuvastuu hyvin Verkkokauppaa lähinnä olevasta asuinkerrostalosta. Kerrostalon parvekkeet ovat suoraan Verkkokaupan 50 metrisen aaltopeltiseinän vastapäätä. Sen sijaan seinusta jolta olisi parhaat maisemat Hietalahteen on ainoastaan rappukäytävien käytössä.