[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Klazu kirjoitti:Tyylikäs rakennus, mutta puuhakivi??Asunto-osakeyhtiöiden nimet on nykyään ihan hirveitä.
Klazu kirjoitti:Tyylikäs rakennus, mutta puuhakivi??Touhutippa olis sopinut kans hyvin nimeksi
Purkki^ kirjoitti:YIT on tuomassa ennakkomarkkinointiin Asunto Oy Vantaan Puuhakiven.
Mielestäni ihan tyylikäs pytinki. Pitää vaan toivoa laadukasta toteutusta.
Clepe kirjoitti:Mä sanoin että katto ja julkisivu muistuttaa 20-luvun klassismin ja funkiksen välistä siirtymätyyliä.Itse olen tehnyt tämän huomion jo aiemmin, että osa Suomen uusista projekteista alkaa olemaan hienovaraisesti lähes kertaustyyliä 20-30-lukujen pohjoismaisesta funkkiksesta. Mielestäni todella tyylikäs rakennus, jossa ripaus modernia myös mukana.
Darre kirjoitti:Ruotsissa ja Saksassahan on aivan upeita esimerkkejä funkiksen kertauksesta, ehkä joku kotimainen arkkitehti on pannut risteilyllään huomiolle!Clepe kirjoitti:Mä sanoin että katto ja julkisivu muistuttaa 20-luvun klassismin ja funkiksen välistä siirtymätyyliä.Itse olen tehnyt tämän huomion jo aiemmin, että osa Suomen uusista projekteista alkaa olemaan hienovaraisesti lähes kertaustyyliä 20-30-lukujen pohjoismaisesta funkkiksesta. Mielestäni todella tyylikäs rakennus, jossa ripaus modernia myös mukana.
Vantaan kaupunki hakee kuskittomien pikkubussien kokeiluaToi on kyllä pakko käydä katsomassa ja kokeilemassa jos kaupunki valitaan mukaan.
Vantaan kaupunki on päättänyt hakea 3 kuukauden pituista kokeilujaksoa, jossa testataan automaattisten eli kuskittomien pikkubussien käyttöä osana joukkoliikennettä. Vantaalla kokeilu sijoittuisi Kehäradan Kivistön aseman ympäristöön ja palvelisi Vantaan asuntomessukävijöitä kesällä 2015. Kokeilu alkaisi samaan aikaan kun Kehärata avataan heinäkuussa 2015.
Kokeilu on osa EU:n rahoittamaa CityMobil2-hanketta. Vantaan kaupunki on osallistunut esiselvitysvaiheeseen, jossa on tutkittu kuskittomien pikkubussien mahdollista käyttöä osana joukkoliikennettä. Vantaalla on keskitytty erityisesti tulevan Kehäradan asemien syöttöliikenteen tehostamiseen. Kokeilujaksoa hakee 12 eurooppalaista kaupunkia, joista 5–7 valitaan mukaan. Valinnan tekee EU-hankkeen ohjausryhmä helmikuussa 2014.
Kokeilussa käytettävät ajoneuvot ja tekniikka maksetaan kokonaan EU-hankkeesta. Kaupunki sitoutuu toteuttamaan kokeilujakson ja järjestämään tarvittavan infrastruktuurin ja henkilöstön jakson ajaksi. Kustannuksista puolet korvataan EU-hankkeesta. Mukana Vantaan kaupungin hakemuksessa ovat kumppaneina Helsingin seudun liikenne, Liikennevirasto ja Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi. Koordinaattorina toimii Vantaan Innovaatioinstituutti Oy.
Lisätietoja hankkeesta: http://www.vantaainnovation.fi/projektit/citymobil2/
Purkki^ kirjoitti:YIT on tuomassa ennakkomarkkinointiin Asunto Oy Vantaan Puuhakiven.Tämä on saamassa rakennusluvan tänään ja piirustukset on tässä:
Mielestäni ihan tyylikäs pytinki. Pitää vaan toivoa laadukasta toteutusta.