Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Maumatti
Tarkoituksella ne on tehty. Näyttäisi paremmalta, jos väriero olisi suurempi. Ihan hyvältä näyttää, hieman betoniselta kyllä.
tekijänä Lurkkeri
Paikan päällä en huomannut café wall -illuusiota, mutta tottahan tuo on.

Kyseinen talo on monella tapaa "jännä". Kapeat ikkunat ja ranskalaisten parvekkeiden raudat tekevät julkisivusta linnoitusmaisen. Voisi melkein kuvitella, että tämä on suojelupoliisin uusi toimitalo. :D
tekijänä RV
Todella siisti tuo valkoinen talo!
tekijänä RV
Milloin niitä kaavailtuja minitorneja on muuten tarkoitus alkaa rakentamaan? Todella surettaa Kämp Towerin kohtalo :?
tekijänä Rex
Kyllä rakentuu Jätkäsaari vauhdilla, ja samaan aikaan tapahtuu Kalasatamassa. Ja kohta lyödään lapiot maahan Keski-Pasilassa :)

Jo nyt rakennetun perusteella Jätkästä näyttää tulevan monin verroin hienompi kuin Ruoholahdesta. Ruoholahtea ja Etelä-Vuosaarta (Aurinkolahtea) rakennettiin 90-luvulla jolloin taloudella ei mennyt niin hyvin, niin taloistakin tuli pelkistettyjä, niin kuin aina tahtoo käydä oli talousdownturnia tai ei, mutta Jätkässä jotain positiivista. Tosin onhan nytkin downturn..
tekijänä RV
Rex kirjoitti:Ja kohta lyödään lapiot maahan Keski-Pasilassa :)
Tämän suhteen olen valitettavasti melko epäileväinen :?
tekijänä pallo
Myös minun mielestäni Jätkänsaari vaikuttaa todella onnistuneelta tällä hetkellä. Vielä vähän enempi korkeusvaihtelua taloihin, mitään kovin korkeita pilvenpiirtäjiä en itse kaipaa, ainakaan jätkänsaareen. :)
tekijänä Janne_H
pallo kirjoitti:Myös minun mielestäni Jätkänsaari vaikuttaa todella onnistuneelta tällä hetkellä. Vielä vähän enempi korkeusvaihtelua taloihin, mitään kovin korkeita pilvenpiirtäjiä en itse kaipaa, ainakaan jätkänsaareen. :)
Mun täytyy sanoo, että pidän enemmän Kalasataman yhtenäisestä harmoonisemmasta ilmeestä. Jätkäsaaressa tuntuu olevan omaan makuun vähän liikaa kikkailua. Varsinkin ne talot siinä Verkkokauppan vieressä. Erityisesti kattomaisema näyttää Verkkokaupan terassilta katsottuna melkoiselta sillisalaatilta.
tekijänä arkkinikkari
Ongelma on varmaan osittain siinä, että suunnitelmia joudutaan tekemään ilman minkäänlaista tietoa siitä, mitä naapuriin on tulossa. Havainnekuvissa kaikenlainen kikkailu näyttää hyvältä ja "massasta erottuvalta" kun naapuritalot ovat pelkkiä harmaita laatikoita, mutta kun niitä kikkailutaloja nouseekin sitten kymmenen vierekkäin tehokeinot muuttuvat itsessään massaksi, ja vielä harvinaisen levottomaksi sellaiseksi.
tekijänä RV
Ensinnäkin, tornihotellin torppaaminen on alueen kannalta suurin menetys. Toiseksi, ihmettelen Ruoholahden dissausta; helkkarin laadukas alue.
tekijänä Janne_H
arkkinikkari kirjoitti:Ongelma on varmaan osittain siinä, että suunnitelmia joudutaan tekemään ilman minkäänlaista tietoa siitä, mitä naapuriin on tulossa. Havainnekuvissa kaikenlainen kikkailu näyttää hyvältä ja "massasta erottuvalta" kun naapuritalot ovat pelkkiä harmaita laatikoita, mutta kun niitä kikkailutaloja nouseekin sitten kymmenen vierekkäin tehokeinot muuttuvat itsessään massaksi, ja vielä harvinaisen levottomaksi sellaiseksi.
Tästä taitaa juurikin olla kyse. Se ettei tiedetä mitä naapuriin on tulossa kuvastuu hyvin Verkkokauppaa lähinnä olevasta asuinkerrostalosta. Kerrostalon parvekkeet ovat suoraan Verkkokaupan 50 metrisen aaltopeltiseinän vastapäätä. Sen sijaan seinusta jolta olisi parhaat maisemat Hietalahteen on ainoastaan rappukäytävien käytössä.
tekijänä Kazaam
Janne_H kirjoitti:
Tästä taitaa juurikin olla kyse. Se ettei tiedetä mitä naapuriin on tulossa kuvastuu hyvin Verkkokauppaa lähinnä olevasta asuinkerrostalosta. Kerrostalon parvekkeet ovat suoraan Verkkokaupan 50 metrisen aaltopeltiseinän vastapäätä. Sen sijaan seinusta jolta olisi parhaat maisemat Hietalahteen on ainoastaan rappukäytävien käytössä.
Eikös tähän tainnut olla perimmäisenä syynä risteilijöiden ja autolauttojen muodostamat melut ja päästöt? Samasta syystähän Jätkäsaareen tulee sataman viereen aivan kohtuuttoman kokoinen urheilupuisto, joka on loppupeleissä kuitenkin suuren osan vuodesta käyttämättömänä.

Mutta olen kuitenkin samaa mieltä alueen yleisilmeestä. Eniten lähinnä odotan nyt millaista alueen keskuksesta suunnitellaan (vaikka toteutumiseen meneekin useampi vuosi vielä) sekä sitä, millainen Välimerenkadun katunäkymästä tulee, kun myös toisella puolen alkaa rakentaminen.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 150