Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä SamuXe
Muutin toissapäivänä Tampereelle ja kastan itseni täten tamperelaiseksi:
Kuva

Kuva

Kuva
Veturitalliin jonkinlaista betonivalua kerroksiin ja rappusiin ovat tehneet?

Ja perun aijemmat kommenttini tornin rumuudesta ja elementtien värieroista! Kun itse tosiaan käypi tuota juurelta kahtomassa niin ei se nyt niin pahalta näytä... Nyt toiveikaana seuraan projektia :smt026
Viimeksi muokannut SamuXe, 02.08.13 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tekijänä Janne76
Kiitokset kuvista ja tervetuloa Tampereelle SamuXe! :smt023
tekijänä grendy
Tervetuloa indeed! Ja "ei se niin pahalta näytä" on mielestäni parempi ja totuudenmukaisempi muodossa "näyttää jopa hyvältä normaaliin sandwich-elementti -rakentamiseen verrattuna" :D
Uskon ihan tosissani että tuosta tulee ihan tyylikäs kokonaisuus kyllä! Toki parempikin olisi voitu tehdä mutta ei ainakaan mitään korkean rakentamisen kauhukuvaa Tampereella.
tekijänä Jussi
Tervetuloa vielä munkin puolesta. Näköjään mieli muuttuu kun näkee livenä :D Mut kyl se on viime aikoina korkeuden kasvamisen myötä muuttunut kokoajan paremman näköiseksi. Kokoajanhan se muuttuu sirommaksi ja sitä myöten paremman näköiseksi. Kuten oon aikaisemmin sanonut niin hyvä maamerkki Treelle. Tervehtii toispaikkakuntalaisia iloisesti jo junan ikkunasta..
tekijänä RV
Todella hyvältä mielestäni näyttää! Kun vain olisi pistetty se 30krs raja rikki... Toki suunnitteluajankohdasta on niin kauan...
tekijänä Maumatti
RV kirjoitti:Todella hyvältä mielestäni näyttää! Kun vain olisi pistetty se 30krs raja rikki... Toki suunnitteluajankohdasta on niin kauan...
Mielestäni julkisivulla on enemmän myönteistä vaikutusta rakennukseen, kuin korkeudella. Ei tuohon paikalle ole tarvetta rakentaa niin korkeaa. Toisaalta voisi näyttää hyvältä ja aluehan on juuri täydellinen.
tekijänä RV
Maumatti kirjoitti:
RV kirjoitti:Todella hyvältä mielestäni näyttää! Kun vain olisi pistetty se 30krs raja rikki... Toki suunnitteluajankohdasta on niin kauan...
Mielestäni julkisivulla on enemmän myönteistä vaikutusta rakennukseen, kuin korkeudella. Ei tuohon paikalle ole tarvetta rakentaa niin korkeaa. Toisaalta voisi näyttää hyvältä ja aluehan on juuri täydellinen.
Itse olisin toteuttanut kerrosmäärällä 28-30 ;p Onneksi tuosta tulee kuitenkin julkisivultaan ja muodoltaan mukavan massiivinen.
tekijänä Sasu K
Minuakaan ei olisi haitannut, vaikka tornihotellista olisi tullut vielä korkeampi.

En osaa sanoa, onko tornihotellin kohdalla varmuudella näin, mutta kerroskorkeuden nostaminen voi johtaa siihen, että rakennukseen pitää tehdä esim. enemmän hissejä, järeämmät tukirakenteet tai kokonaan erilainen rakenne yms. Kun pohjapinta-ala ei muutu, voi korkeuden kasvattamisen tuoma rajahyöty jäädä negatiiviseksi. Tällöin korkeutta pitäisi saada vielä enemmän, jolloin koko investoinnin suuruusluokka muuttuisi. Tornihotellin pohjapinta-ala on aika lailla maksimissaan tuolle paikalle, kun lähtökohtana on veturitallien säästäminen. Eiköhän se ole aika tarkkaan laskettu, minkä korkuinen hotelli kannattaa tehdä.
tekijänä erk75
Teenpä minäkin ensiesiintymiseni foorumilla Tornihotellin tiimoilta.

Kuva

Kuvassa tilanne kuluneen viikon torstailta. Harmi, että kuvanlaatu on hieman heikko, mutta vanha Sonyn digipokkari ei oikein parempaan
pystynyt, ja lisäksi Cessna 152:n keikutti jonkin verran tehden kuvaamisesta tavallista haasteellisempaa.

Korkea siitä kyllä tulee, mutta silti muutama kerros lisää olisi.. no joo, nälkähän kasvaa syödessä jne. :smt001
tekijänä Maumatti
RV kirjoitti:
Maumatti kirjoitti:
Itse olisin toteuttanut kerrosmäärällä 28-30 ;p Onneksi tuosta tulee kuitenkin julkisivultaan ja muodoltaan mukavan massiivinen.
Korkea olisi tietysti solakampi.
tekijänä albertobroccoli
Maumatti kirjoitti: Korkea olisi tietysti solakampi.
Eiköhän tuosta tule riittävän solakka nytkin, mikäli olen havainnekuvia oikein katsellut...
:smt025
tekijänä ÄmJii
K-P kirjoitti:Eiköhän tuosta tule riittävän solakka nytkin, mikäli olen havainnekuvia oikein katsellut...
:smt025
Olen samaa mieltä, muodot ja mittakaava ovat kunnossa. Projektin ongelma on julkisivun pinnassa. Täällä talossahan tuo on jokaisen projektin kohdalla todettava mantra, että olisin kaivannut muutamaa lisäkerrosta. Se on täysin riippumaton koerrosmäärästä ja korkeudesta. Jos olisi muutama kerros enemmän, niin eiköhän niitä lisäkerroksia kaivattaisi samalla tavalla.
tekijänä 16valve
Pari kuvaa tältä illalta

Pari ekaa kuvaa rautatieaseman edestä
Kuva

Kuva

..ja tämä Tullintorin puolelta. Käytin Telakan terassilla yhdellä :) Paljaalla silmällä elementeissä ei näkynyt minkäänlaisia värieroja, kuvassa lievää värieroa. Tosiaan paikan päällä näyttää ERITTÄIN hyvältä :smt023
Kuva
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 129