Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä henkka
#55058
Darre kirjoitti:
henkka kirjoitti:Urbaani luontokuva? Tällainen oli aamun aikana ilmestynyt toimiston ikkunaan.
Kaupunkilaisena meni hetki, ennen kuin hahmotin mistä on kyse. Oliko raatoa siinä kadulla? ;)
Ei näkynyt raatoa. Ehkä joku oli jo ehtinyt poimia sen parempaan talteen tai sitten matka oli katkennut vain hetkellisesti.
Avatar
tekijänä Kantti
#55143
Tänään Forum Marinumin parkkipaikalla osui okulaariin pikkasen harvinaisempi merkki!

Kuva
Vähän kauempaa näytti mutanttiautolta, tuli batman mieleen. Oli aika isokin.

Kuva
Tuosta grillin merkistä en tunnistanut automerkkiä! Kuka olisi tosta tunnistanut? Ajattelin ettei se nyt Mazda voi ainakaan olla ;)

Kuva
Peräpuolelta automerkkikin selvisi.

Kuva
Korin himmeä kiilto..

Kuva
johtuu siitä että auton kori näyttää tekstiilipinnoitetulta! Voisiko kyse olla hiilikuitukorista?

Kuva
21" pyörät

Koska merkki oli harvinainen tsekkasin pahuuttani nettiautosta mitä siellä tiedetään Infinitistä. Löytyi 2, toinen vm 2006 mallinen joka oli aivan erilainen. Nelivetoautomaatti jossa:
Teho: 231 kW / 314 Hv
Omamassa: 2 620 kg
Kulutus: Yhdistetty: 15,8 l/100km

Toinen oli vähän saman näköinen vm 2009, siinäkin:
Teho: 235 kW / 320 Hv
Omamassa: 1 876 kg
tekijänä Kazaam
#55144
Komea on kyllä! Mietin hetken, että onkohan Sebastian Vettel tullut käymään, mutta ei sen kaara taitanut olla ihan tuota väriä. Tai no, eiköhän se saisi tuollaisen käyttöönsä missä päin maailmaa tahansa jos vaan haluaisi. :mrgreen: Eiköhän suurin osa automiehistä olisi merkin tunnistanut. Taitaa olla Saksasta Suomeen tuotu kun on vielä Saksan kilvet, mutta kuitenkin Nokian renkaat. Kyseessähän saattaa olla esimerkiksi ihan tavallinen teippaus (ainakin pikaisella googletuksella löytyi vastaavia), vaikka vaikea ehkä uskoa tuon hintaluokan autossa.

Pari päivää sitten luin, että kun uusien autojen myyntimäärät suhteutetaan olemassa olevaan autokantaan, niin Suomi on nyt samalla tasolla kuin 1950-luvulla... Suomessa tosin alle kaksivuotias auto on "ökyporvariauto." ;)
Avatar
tekijänä Kantti
#55146
Kazaam kirjoitti:Komea on kyllä! Mietin hetken, että onkohan Sebastian Vettel tullut käymään, mutta ei sen kaara taitanut olla ihan tuota väriä. Tai no, eiköhän se saisi tuollaisen käyttöönsä missä päin maailmaa tahansa jos vaan haluaisi. :mrgreen: Eiköhän suurin osa automiehistä olisi merkin tunnistanut. Kyseessähän saattaa olla esimerkiksi ihan tavallinen teippaus (ainakin pikaisella googletuksella löytyi vastaavia), vaikka vaikea ehkä uskoa tuon hintaluokan autossa. Taitaa olla Saksasta Suomeen tuotu, kun on vielä Saksan kilvet, mutta kuitenkin Nokian renkaat?
Voi se olla teippauskin, siinä on kuitenkin selvä kohokuvio. Kai nykyisin kaikenlaisia teippauksia jo kyetäään tekemään mihin tahansa ja millaiseen muotoon vain.
Paljon mahdollista että on tuontiauto, erikoinen valinta kuitenkin koska tämä ei luonteeltaan ole mikään kaunokainen vaan vähän raspihenkinen menijä. Yleensä tuontiautot on kai sliipatumpia.

Tuossa on Vettelille nimetty erikoismalli :)
http://www.infiniti.com/fi/models/curre ... view..html
Avatar
tekijänä 16valve
#55152
Kyllä on teippaus, muutama kaveri noita tekee. Tarraan saa nykyään oikeastaan minkä tekstuurin tahansa, myös kohokuviot on mahdollisia. Varsinkin hiilariteippi on kohokuvioista, kun sen menekki on aika suurta. Hieno Infinity, tunnistin merkin heti keulasta. Näitä on esim Venäjällä ja Jenkeissä aika paljon :smt023
tekijänä tissot
#55153
Nissanin Infiniti se siinä juu. Tulihan kyseinen merkki tänne Suomeenkin jokunen vuosi taaksepäin. En kylläkään tiedä onko kukaan ostanut vai kaatuivatko suunnitelmat jo tuolloin.
Ei ole itselle Infiniti koskaan istunut silmään. FX ainoa ihan siedettävän näköinen, muiden näyttäessä lähinnä ankkapuskurilta yhdistettynä yli 2 vuotta vanhalla Kiina tekeleen perällä.

EDIT: Nähtävästi eivät tosiaan Infinitin sivujen mukaan ole Suomeen saapunut.
Viimeksi muokannut tissot, 06.04.13 00:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä Klazu
#55154
Infiniti on tosiaan vain Nissanin "luksusmerkki", samalla tapaa kuin Lexus on Toyotan ja Acura Hondan. Saavat noilla eri nimillä täkäläiset ostamaan riisikippoja, joissa on hieman normimalleja enemmän herkkuja. Itse en niin lämpene noille, mutta paljon niitä näkee. Varsinkin tuota FX-sarjaa näkee todella paljon liikenteessä, tosin yleensä ilman teippauksia. Onhan se kookas auto omaan pikkuruiseen X1:een verrattuna. :)
Avatar
tekijänä Kantti
#55221
Työkone
Kuva
tekijänä Darre
#55222
Kantti kirjoitti:Työkone
Sinne saveen se tunkeutuu. ;) Joku fiksumpi voisi valistaa tyhmää eli allekirjoittanutta, että mikä merkitys tällä koneella on siltatyömaalla.
tekijänä Luukie
#55225
Niin kaukana tuosta tulevan sillan kohdasta, että onko tämä joku kokeilu että missä kohtaa se savi muuttuu joksikin kovemmaksi.
Avatar
tekijänä Kantti
#55230
Darre kirjoitti:
Kantti kirjoitti:Työkone
Sinne saveen se tunkeutuu. ;) Joku fiksumpi voisi valistaa tyhmää eli allekirjoittanutta, että mikä merkitys tällä koneella on siltatyömaalla.
Tuolla koneella on kierretty pengerrysrempassa ne porapaalut. Kone on ollut tuossa jo monta päivää huilaamassa, ehkä alkaa olla poislähdössä?
Kirjastosillan teossa sillä ei taida olla roolia.
tekijänä Darre
#55231
Kantti kirjoitti:
Darre kirjoitti:
Kantti kirjoitti:Työkone
Sinne saveen se tunkeutuu. ;) Joku fiksumpi voisi valistaa tyhmää eli allekirjoittanutta, että mikä merkitys tällä koneella on siltatyömaalla.
Tuolla koneella on kierretty pengerrysrempassa ne porapaalut. Kone on ollut tuossa jo monta päivää huilaamassa, ehkä alkaa olla poislähdössä?
Kirjastosillan teossa sillä ei taida olla roolia.
Aivan, rantapenkerettähän tässä tehdään eikä siltaa. Heti oletin, kun on iso kone joen rannassa, että siltatyömaalta kuva.
Avatar
tekijänä Kantti
#55233
Darre kirjoitti:
Kantti kirjoitti:
Darre kirjoitti:
Kantti kirjoitti:Työkone
Sinne saveen se tunkeutuu. ;) Joku fiksumpi voisi valistaa tyhmää eli allekirjoittanutta, että mikä merkitys tällä koneella on siltatyömaalla.
Tuolla koneella on kierretty pengerrysrempassa ne porapaalut. Kone on ollut tuossa jo monta päivää huilaamassa, ehkä alkaa olla poislähdössä?
Kirjastosillan teossa sillä ei taida olla roolia.
Aivan, rantapenkerettähän tässä tehdään eikä siltaa. Heti oletin, kun on iso kone joen rannassa, että siltatyömaalta kuva.
Koko homma on yhtä pakettia, Kirjastosillan työsilta ja pengerrrysrempan työsilta. Pengerrysrempan kannalta kätevää, aikaisemmat pengerryspaalutukset on tehty ponttoonilta. Ponttoonilta rantapaalutus olisi tässäkin tehty ellei Kirjastosiltaa olisi rakennettu ja sitä varten tehty vaadittava työsilta.
Avatar
tekijänä Kantti
#55293
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä grendy
#55302
Kangasalalaiset eksynyt Turkuun? ;)
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 88