Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Jarza
Nuo pikku-ikkunat ovat kyllä niin pieniä, että melkein olisi ollut sama jättää kokonaan umpeen. Tuntuu vain turhalta kikkailulta tuollainen, käytännöllisyys jätetty täysin toissijaiseksi seikaksi. Muuten kyllä tykkään, ihan hyvää täydentämistä.
Viimeksi muokannut Jarza, 03.02.13 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä frank_hki
Eikö toi ikkunoiden kritisointi vaatis vähän haisua siitä, mitä niiden takana on? Mun mielestä näyttä ihan hyvältä, seinän massiivisuus on tuossa kohden ihan OK.

Snadisti tulee kyllä IKEA mieleen värimaailmasta :)
tekijänä HCB
Joo mullekin tuli IKEA mieleen tuosta värimaailmasta, mutta ei huonossa mielessä. Tosi onnistuneet värit mun mielestä. Tuo ikkunoiden pienuus on vähän harhaanjohtavaa, koska ne ovat oikeasti ihan normaalin kokoisia. Rakennus on vaan niin massiivinen, että ne näyttävät pieniltä. Hyvä siitä tulee.
tekijänä Objectif Lune
Villi arvaus ikkunoiden "pienuuden" syystä: pienet ikkunat aiheuttavat vähemmän lämpöhukkaa. Ei-kadun puolelle (so. paremmalle puolelle) etelään päin on haluttu tehdä mahdollisimman suuret ikkunat, jolloin on säästetty lämpötaloudessa sijoittamalla pieniä ikkunoita pohjoisreunalle.
tekijänä Clepe
^Toi keltainen olis ollu nätti väri, mutta maali taisi loppua kesken? Nyt toi näyttää joltain Ikean mainokselta.
tekijänä grendy
Huikea kommentti :D:D
tekijänä Kazaam
Hitaasti etenee... milloin tämän koko pötkylän olikaan tarkoitus olla valmiina? Jos kysynnän mukaan niin varmaan ~2030 on kaikki asunnot rakennettu ja myyty?
tekijänä Darre
Itse kyllä pidän tästä talosta. Tuon ruskean tiilielementin tai mitä halpamateriaalia lieneekin, olisi saanut rapata ja maalata vielä keltaiseksi niin olisi lähes täydellinen. Iso plussa sille, että taloon ei ole ängetty parvekkeita ja muita näköalatasanteita vaan pidetty seinät seininä.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17