Tähän väliin vielä
viimeinen nöyrä vetoomus tilaajaosapuolelle + arkkitehdeille jos ja kun seinäelementtejä ei vielä ole alettu pajassa takomaan (kun kuitenkin lurkkaatte täällä forumilla), niin tsekatkaa nyt vielä kertaalleen, että julkisivusta tulee oikeastioikeasti ja käytännössäkin hyvännäköinen. Että se tietokoneruudulla näkyvä fantasia ei sitten tuossa pihassa elementtivakissa ala osoittautua sudeksi.
Eli pliis. Varmistukaa siitä että toteutustapa on mahdollinen ja hyvännäköinen myös reaalimaailmassa. Että on yhtenäinen värisävy, että ei elementtisaumat loista miten sattuu, että ei pinta näytä rosoiselta mattaharmaalta pesubetonilta jossa on hieman pakkelia sutaistu pintaan ja sekin vaikka minkäsävyisenä.
Pliis. Tsempatkaa se muutama euro lisää siinä hommassa että varmasti saadaan eheä ja siisti julkisivu kohteessa, joka kuitenkin tulee olemaan kaupunkimme merkittävimpiä maamerkkejä ainakin seuraavat parikymmentä vuotta. Että voitte oikeasti kavereille sanoa kiikkustuolissakin ylpeänä että "minä tuon suunnittelin" tai että "minä valvoin elementtien laatua tehtaalla" tai että "minä nämä tilasin".
Edelleen olen hieman pettynyt että julkisivua ei toteutettu erillisenä rakenteena ja runkoa erillisenä, kuten monet teräsrunkoiset tornitalot tai sitten esimerkiksi Technopolis siinä kadun toisella puolen, mutta toivottavasti lopputulos pätkii silti perusbulkkitornin (ja neljä kertaa korkeampana) myös ulkonäöllisesti.
Siis pliis. Ei Cirrusta.
Näiden sanojen myötä siirryn nyt takavasemmalle seuraamaan mitä tuleman pitää. Toivottavasti virheistä on opittu. Toivottavasti on homma lapasessa. Toivottavasti ei pihistellä rahassa väärässä kohtaa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Dressmannin sanoin, "Onnea Tampere!".