Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

ÄmJii kirjoitti:mä en oo koskaan pitäny tota 1WTC:tä rumana rakennuksena.
En minäkään, tosin tuo antenniviritelmä ei ehkä ole kaikkein elegantein. Torni on joka tapauksessa mielestäni paljon parempi kuin kilpailun voittanut Daniel Libeskindin ehdotus. Hänethän syrjäytettiin hankkeesta ja SOM-toimisto suunnitteli sitten grynderiystävällisemmän tornin. Libeskind pääsi sitten lohdutukseksi suunnittelemaan lisää vinosuunnikastornejaan, Tampereelle :)
tekijänä JR
Klazu kirjoitti:Vaikka 1 World Trade Center onkin ruma rakennus, on se kuitenkin melko massiivinen ilmestys Lower Manhattanilla
Ei kuitenkaan ihan niin massiivinen kuin alkuperäinen.

Tässähän on muuten ilmeisesti tapahtunut jonkinlainen muutos tuolle spire/antennille niin, että siitä taitaa nyt tulla ihan vain antenni. Samalla saattaa nyt siis tapahtua niin, että rakennuksen "virallinen korkeus" tipahtaa 417:n metriin.
tekijänä RV
JR kirjoitti:
Klazu kirjoitti:Vaikka 1 World Trade Center onkin ruma rakennus, on se kuitenkin melko massiivinen ilmestys Lower Manhattanilla

Tässähän on muuten ilmeisesti tapahtunut jonkinlainen muutos tuolle spire/antennille niin, että siitä taitaa nyt tulla ihan vain antenni. Samalla saattaa nyt siis tapahtua niin, että rakennuksen "virallinen korkeus" tipahtaa 417:n metriin.
Ois ehdottomasti pitänyt rakentaa alkuperäiset WTC:t uudelleen, tämän olenkin jo varmaan sanonut... Ehkä tällaisen ajateltiin provosoivan "tiettyjä tahoja"? :?
RV kirjoitti:
JR kirjoitti:

Ois ehdottomasti pitänyt rakentaa alkuperäiset WTC:t uudelleen, tämän olenkin jo varmaan sanonut... Ehkä tällaisen ajateltiin provosoivan "tiettyjä tahoja"? :?
Muistan kun katsoin livenä kun toiseen torniin iskettiin. Oli silloin halu mennä NYCiin juuri tornien takia. No tuli siellä käytyä, mutta tornien tuho jätti ikävän jälkimaun. Siis nuorelle tornifanille. Itse en kuitenkaan olisi noita uudestaan rakentanut ja toi näyttää mielestäni kauniilta. Sopii siluettiin ja saisi vaikka olla 200m korkeampi. Kun ei tuone Manhattanille oikein saada rakennettua enää mitään ns. korkeaa.
Oli muuten kova paikka tulla koulusta kun näki televisiosta savuavan tornin ja pian toisen.
Itse asiassa alkuperäiset kaksoistornit olivat sangen tyylikkäät ja ikoniset paikallaan. Omaan silmääni tyylikkäämmät, kuin nyt nouseva 1 World Trade Center. Onneksi muut uudisrakennuksista ovat astetta paremmin alueelle sopivia. Paras olisi ollut omaan silmääni edelleen Liebeskindin alkuperäinen suunnitelma.
hmikko kirjoitti:
ÄmJii kirjoitti:mä en oo koskaan pitäny tota 1WTC:tä rumana rakennuksena.
En minäkään, tosin tuo antenniviritelmä ei ehkä ole kaikkein elegantein. Torni on joka tapauksessa mielestäni paljon parempi kuin kilpailun voittanut Daniel Libeskindin ehdotus.
Tässä New York silhuettia lokakuulta 2012:
Kuva
Vanhaa viisautta mukaillen: "Katsoja on kauneuden silmässä"
Hassua kyllä, Lower Manhattanin kauneimpia osia eivät ole niemenkärjen korkeimmat rakennukset (ei uudet taikka vanhat), vaan nuo Battery Parkin takana kohoavat matalammat tornitalot. Minusta uudelle WTC-kompleksin arkkitehtuurille voisi antaa uuden nimityksen lasibrutalismi. :smt009
tekijänä grendy
^Ilman valoja ei oo rumilus mutta valojen kanssa on ;)

BTW Olis tarkoitus mennä nykkilään toukokuussa eli YV:llä saa pistää hyviä majoitus jne vinkkejä jos on hyviä kokemuksia itse kullakin jostain tietystä paikasta :)
tekijänä albertobroccoli
Täytyy varmaan Talossakin noteerata ihan topikissa tämä asia kun maailman ensimmäinen yli 1km:n rakennus alkaa nousta...

Kingdom Tower Officially Underway and On Schedule
http://www.ctbuh.org/News/GlobalTallNew ... edule.aspx
The target date for the project's completion is 2018.
Kuva

http://www.thenational.ae/business/indu ... et-to-rise

Kuva

On toki hienoa että tämä "rajapyykki" menee rikki, mutta toisaalta Burj Dubai oli ehkä vielä enemmän uuden mittakaavan pilvenpiirtäjä ja siksi aiheutti aikanaan isommat ekstaasit takaraivossa kuin tämä...?
tekijänä ÄmJii
Mä en saa näistä mitään kicksejä, tuntuu niin järjettömältä ja täysin turhalta rakentaa ~kilometrin korkuisia pilvenpiirtäjiä. Sen aiheuttamia oireita, että yksissä käsissä on liikaa rahaa ja valtaa. Symboloi mulle jotenkin epätervettä yhteiskuntaa.
tekijänä Kantti
Makkah Clock Royal Tower on noista todellinen talo! Burj Kalifa ja Kingdom Tower -aihio enemmänkin impotenttipiikkejä joilla halutaan todistella jotakin ;)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 84