- 15.07.12 00:54
Siinä toki olet oikeassa, että olet selvästi maltillista valtavirtaa, joka tosin on vähintään yhtä äänekäs, kuin "viherryhmä".
RV kirjoitti: Näin! Minä itse haluaisin suunnitella kaupunkia kaikkien etujen mukaisesti. Jos huomioi myös autoilijoiden edun, se on vihreiden kaupunkisuunnittelijoiden mielestä heti autoilun "suosimista". Kaikkien liikennemuotojen pitää olla sujuvia, eikä myöskään toistensa esteitä. Omasta mielestä mun mielepiteet ovat tässä suhteessa varsin kansalaisten valtavirtaa mukailevia ja maltillisia, mutta jotenkin äänekäs viherryhmä aina hyökkää näyttävästi maltillisiakin oman mielipiteensä vastaisia kannanottoja vastaan. 70-luvulla taistolaiset - nykyään vihreät? KärjistäenÖh, eikö autoilijoiden edun edistäminen ole autoilun suosimista? Sujuva autoliikenne ei pelkästään nopeuta autoilua vaan lisää myös sen määrää. Lisääntynyt autoilu taas vaatii jälleen enemmän tilaa autoille, jos sitä halutaan sujuvoittaa jne. Mitään "kaikkien etua" ei ole, koska resurssit (raha ja maa-ala) ovat rajalliset. Jos investoidaan julkisia varoja autoiluun, on se väistämättä pois jostain muualta. Ainoa kaikkien etu, jonka mä liikennepolitiikassa näen on se, että pyritään edes jotenkin välttämään luonnon tuhoaminen, joka nyt melko ilmeisesti on kaikkien tappio.
Siinä toki olet oikeassa, että olet selvästi maltillista valtavirtaa, joka tosin on vähintään yhtä äänekäs, kuin "viherryhmä".