Valdella pointti, mutta tuossa perusteltiin jo niin monta asiaa, että pakko olla trolli. Helikopteri juttu oli ehkä paras, mutta ei selvin juttu asiassa. Itsekkin vähän menin tohon, mutta jos asiaa tarkemmin ajattelee niin nääh. Ainoa mikä järki tuossa on niin tuo ekotori jos oikeasti Suomen vanhin polkupyörätehdas. Alue mullekkin tuttu, tankojuoppona vetänyt tuosta motarin vierestä polvet lomessa melkein. No onhan siinä kivaa piknikkiä ja vissiin mua tarkoitettiin tuossa nisäkkäiden vaelluksella. No läppä läppänä.
Mutta joo vähän asiaa. En oo vissiin Syyskuuden jälkeen käynyt kuvailemassa, siis projekteja. Noh kaupunkia hieman, mutta vähän vain täällä julkaissut ja ulkomailla kerran, mutta ne on vielä työn alla koska kuvatekstit. Noh iso syy, selvästi suurin syy on että Turussa ei tällä hetkellä ole oikein mitään mielenkiintoista projektia. Kupittaanpuisto on vähän nähty. Sitten kun siellä ne 10 pytinkiä pystyssä niin on eri asia. Ja onneksi nousee suhteellisen nopeasti. Telakkaranta on selvästi itselleni ainakin mielenkiintoisin. Tosin nostureita saa vissiin vielä oottaa, itse olin siinä käsityksessä, että ne tai edes yksi nousisi vuoden alusta. Kiveä kyllä kulkee tuosta ihan koko ajan ohi. Joen toiselle puolelle en ole jaksanut, mennä että en ihan tilanteen tasalla ole. Kantti varmaan ottaa jossain vaiheessa jotain kuvaa.
Vaikka Martissa luonnollisesti tulee joka päivä melkein käppäiltyä on tämä projekti jäänyt unholaan tai ei vaikuttanut mielenkiintoiselta. Tosin muutin pois siitä ihan vierestä niin tuli vasta viikko huomattua, että projekti valmis. Luultavasti pelkästään toimistotiloja, joku varmasti tietää enemmän. Noi missä parvekkeet niin kävisivät kyll täydellisesti asuintiloiksi. Rapussa oli 17 numeroa ¨nimikyltissä¨ ja vain kolmessa luki jotain. Eli luultavasti vasta valmistunut projekti. Löysin nopeasti etsiessäni vain pari kuvaa talosta. Vieressä oli pari mielenkiintoisempaa projektia niin niitä tuli enemmän kuvattua.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3947_n.jpg 2010 otettu. Rakennus siis näkyy vain hieman vasemmemmalla.
http://tinyurl.com/7htttns Joillakin vissiin googlemaps näyttää jo uudempia kuvia, mulla ainakin tuossa vielä joku 09-10 otettu kuva. Rakennus oli silloin tyhjillään ja ikkunat huonossa kunnossa niinkuin myös julkisivu, mikä nyt ei tuosta kuvasta oikein kunnolla välity.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7181_n.jpg tuosta ehkä näkee paremmin rakennuksen huonon kunnon. Tavaraa tuli muuten ulos aika hemmetisti. Itsekkin kävin tuolla ylhäällä silloin joskus kuvailemassa.

Siinä valmis projekti. Kuvista ei näy ilmi selvä parannus.

Tästä jo saa paremman kuvan, noi parvekkeet ovat mielestäni hienot. Vaikka ikkunat korjattu niin silti ovat vielä rumia.

Tässä yksi paikka mihin musta tornitalot olisi sopineet aika täydellisesti. Tarpeeksi kaukana ydinkeskustasta. Rakenteilla oleva rakennus vähän enemmän sisäpihalle ja vaikka kerroksia tuplasti enemmän. Jos oikein olen ymmärtänyt niin tähän tulee 5 kerrostaloa. Rakennusvaiheessa oleva tulee olemaan identtinen mitä kauempana oleva tönö on. Keskelle rakennuksia tulee vissiin parkkitilaa. Hienot näkymät kyllä tulee olemaan parvekkeilta. Iltaruuhkat ja poliisi/paloautojen sireenien kaunis sointu joka päivä.

Mikontorni, vaikutti työmaa jotenkin massiiviselta .Joku keski-ikäinen mies tiesi kertoa että rakennuksen alle tulee parkkihalli, minkä jo tiesin ja kuvastakin näkee. Oli hieman huolissaan sisäpihan puista. Minkä jotenkin ymmärrän, ei vaikuttanut mitenkään nimbyltä. Kyseli, että olenko jostain lehdestä kun kuvia tulin ottamaan. Olihan mulla tavallista hienommat vaatteet mutta heh. No taloforum sai pientä julkisuutta.

¨Tornia¨ on ennakkomarkkinoitu mielestäni jo ainakin vuoden joten kuumille kiville ei vissiin ole mennyt jos vaikka vertaa Kupittaanpuistoon. Noh nyt siellä on nosturi joka oli osasyy miksi lähdin kuvaamaan. Alue hieman vieras. Ikkunastani kyllä nään nosturin pään, mutten osannut hahmottaa missä kohtaa projekti on. Menin ekaan kohtaan mistä ajattelin, että pari kuvaa saisi. Siinä sitten aidan ja haisevan roskiksen välissä sai kurkottaa että jonkinlaisen kuvan sai ja ettei aita näkyisi. Jos nyt jaksaa innostua niin tietää mennä toiselle puolelle projektia.