Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä henkka
Berliini, syyskuu 2011

Oltiin Spinnin kanssa vähän Berliinissä reivaamassa syyskuussa. Joitain kuviakin ehdin ottamaan.

Ensiksi hiukan katutaidetta, jota Berliinissä riittää ja joka ei jostain kumman syystä häiritse yhtä paljoa kuin Suomessa. Johtuisikohan kaupungin muutenkin nuhjuisesta yleisilmeestä?

Kuva
Kuva
Kuva

Perinteinen turistikohde 1: Murhattujen juutalaisten muistomerkki:

Kuva

Kuva

Oli siellä jotain rakenteillakin / remontissa.

Kuva
Kuva
Kuva

Tempelhofin kansanpuisto(?)

Kuva
Kuva

Juutalaismuseo

Kuva

Päärautatieasema

Kuva
Kuva

Spacehall

Kuva

Hardwax

Kuva
tekijänä Klazu
Upeita kuvia, henkka! Muutamasta on pakko sanoa, ettei ole mitään havaintoa mistä päin kaupunkia ovat. Friedrichshainia tosin veikkaan muutamiin. :o
tekijänä henkka
Klazu kirjoitti:Upeita kuvia, henkka! Muutamasta on pakko sanoa, ettei ole mitään havaintoa mistä päin kaupunkia ovat. Friedrichshainia tosin veikkaan muutamiin. :o
Kiitos.

Olen hiukan epätietoinen Berliinin kaupunginosista mutta laittelin kuvat kartalle: http://www.flickr.com/photos/locationun ... 85887/map/
tekijänä Klazu
Väärässä olin, sillä näemmä kuvia on enemmänkin Kreuzbergin alueelta. Samanlaisia maisemiahan sielläkin on ja kaikkia alueen katuja ei ole tullut itsekään koluttua.

Aina yhtä mukava nähdä hieman erilaisia kuvia Berliinin kävijöiltä.
tekijänä Krio
Klazu, onko toi "käärmetalo", kuten itse blogissasi sanoit vain joku random asuinrakennus vai onko sillä joku isompikin historia?
tekijänä Klazu
Tuo käärmetalo on yhdessä viereisten rakennusten kanssa osa Saksan valtion hallinnon työläisille rakennettua asuinkompleksia. Kompleksissa on 718 asuntoa ja se on valmistunut 1999. Käärmetalossa on 440 asuntoa ja rakennuksella on pituutta 500 metriä. Käärmerakennus on 5-6 kerroksinen. Rakennuksen lempinimi on "snake", vaikkei sen muotoa voikkaan havaita maantasolta havaita.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19