Mistäs ton nykäsit, onko se joku vihreiden ideoima juttu? Jotakin tuon tapaista muistan nähneeni heiltä joskus. Periaatteessa näyttää kannatettavalta, pitäisi vain saada keskustan suuret liikkeet ajatuksen taakse. Tuon suunnitelman toteutuminen edellyttää aika massiivista kallioperän louhintaa, se menee myös monen korttelin ja niiden rakennusten alapuolelta. Louhinnasta ja räjäyttelystä tultaisi käymään keskinkertaista suurempi "keskustelu" (

) tonttien ja asuntojen omistajien kanssa.
Autoliikenteen sujauttaminen tunneliin Aninkaistenkadulla, olisi merkittävää edistystä joka rauhoittaisi suuresti nyt kiihkeän läpikulkuliikenteen rasittamaa katua. Aninkaistenkatu on Turun epäviihtyisin ja ilmansaastepitoisin katu. Kaikki nämä tunnelointiajatukset ovat siinä mielessä hienoja, että siellä on vankka kallioperä, ei mitään savivelliä jonka stabiliteetista ei kukaan tiedä pidemmän päälle. Huonona puolena taas louhinnasta aiheutuvat kustannukset. Tuossa kuvassa näkyy Louhen rampin kustannukset olleen 2,5 miljoonaa euroa, sen perusteella ton kartan mukaisten tunnelinkaivuukustannusten voisi arvioida olevan ainakin jossakin 15 milj € paikkeilla. Jos Aninkaistenkatu tunneloidaan on siitä tehtävä laajuudeltaan samaa luokkaa kuin Myllytunnelista.