Jape kirjoitti:Joku, olisiko ollut jopa Metron kolumnisti (kerpele kun en muista) ampui hyvin alas väitteen, että hotelli tuhoaisi eheän historiallisen kaupunkikuvan....
Tää on olennainen pointti. Ei oo mulle vielä auennu mikä on se historiallinen kaupunkikuva, joka tässä olisi edes mahdollisesti tuhoutunut. Se Katajanokan puoleinen ranta on aivan hirveä ja ei sitä voi tuhota nykyistä enempää.
Etelä-Sataman muut reunat ovat upeita, mutta mistähän perspektiivistä tai suunnasta aluetta olisi pitänyt katoa, että tämä hotelli olisi rikkonut nämä siluetit. En oikeastaan edes tiedä, miten sen hotellin saisi normaalitilanteessa samaan kuvaan! Jossain kerran todettiin fiksusti, että harvemmimpa sitä aluetta tulee helikopterista katseltua.
Jape kirjoitti:Minusta taas on punaniskaisuutta ajatella ulkomaisen sijoittajan miljoonia enemmän kuin kaupunkikuvaa. Näin kärjistäen. 
Ei missään nimessä pidä ajatella miljoonia enemmän, kuin kaupunkikuvaa, mutta kun tässä se kaupunkikuva ei ole edes vaarassa tuhoutua. Mulla on sellanen fiilis, että monelle punaniskalle tää kaupunkikuva on/oli vaan kaapu, johon oman muukalaiskammon pystyi kätkemään.
Suomi on syrjäinen maa ja täällä ollaan aina varpaillaan, kun joku vieras astuu
meidän reviirille. Ulkopuolisiin vaikutteisiin ei olla totuttu ja monella valtuutetulla nous karvat pystyyn, kun kuuli norjalaisesta sijoittajasta ja sveitsiläisestä arkkitehtitoimistosta.
Ei kaiken tarvitse olla niin hirveän suomalaista, jos Helsinkiä halutaan kehittää kansainväliseksi metropoliksi. Kansainvälisyys on nimenomaan ulkopuolisten vaikutteiden imemistä. Joku Armi-museo kuulostaa mun korvissa vitsiltä ja pelkään, että joku sellainen siihen paikalle tuleekin. Sellaista voi olettaa tapahtuvan "suloisessa Suomessamme".
Jape kirjoitti:Design-hotellin paikan nykyistä tilaa en kyllä sanoisi alennustilaksi. Ei se tontti sieltä mitenkään hoitamattomuudellaan paista.
Mun mielestä aivan kamala. Eiks siinä paikalla nyt oo joku erittäin vaatimaton ykskerroksinen lättänä? Eihä se nyt mikään kaatopaikka oo, mut ottaen huomioon sijainnin, se nykyinen tila on ainaki mun silmissä alennustila.