- 11.09.25 18:18
#108560
Nykyisellään keskustan ja Kaivopuiston välillä ei ole laadukasta merellistä jalankulkuyhteyttä. Vaihtoehtoina on joko tallustaa Laivasillankadun ankeaa reunaa, kulkea Kaartinkaupungin toimistosektorin läpi kapeilla jalkakäytävillä tai puuskuttaa itsensä Tähtitorninmäen huipulle. Tämä mahdollisuus yhtenäiseen, merelliseen jalankulkuyhteyteen Kauppatorilta etelään on mielestäni yksi koko hankkeen aliarvostetuimpia puolia.
luenmuttenkirjoita kirjoitti: ↑11.09.25 13:30Mitä tarkoitat tuolla "ei minnekään johtava rantabulevardi"? Ymmärrettävästi sataman sulkemisen jälkeen rantabulevardi jatkuu Olympiaterminaalin jälkeen suoraan Ehrenströmintielle, ja siitä kauniina rantareittinä aina Kaivopuistoon.CalvinDeHaan kirjoitti: ↑11.09.25 11:02Neljätoista vuotta sitten järjestettiin kansainvälisen ideakilpailu Eteläsataman alueen kehittämisestä. Kaksitoista vuotta sitten alueelle suunniteltiin kansainvälisessä arkkitehtuurikilpailussa Guggenheimia. Nelisen vuotta sitten alkoi kansainvälinen laatu- ja konseptikilpailu Makasiinirannasta. Ja nyt ratkesi kansainvälinen suunnittelukilpailu arkkitehtuuri- ja desingmuseosta. Kaiken tämän jälkeen on päädytty yllä olevaan suunnitelmaan. Neljä uutta matalaa, keskenään samannäköistä toimistorakennusta. Museon näköinen museo. Ei minnekään johtava rantabulevardi. Kivinen aukio. Alueen satamatoiminnot vähenee ratkaisevasti. Tähtitorninmäeltä näkee edelleen talojen yli vettä.![]()
Nykyisellään keskustan ja Kaivopuiston välillä ei ole laadukasta merellistä jalankulkuyhteyttä. Vaihtoehtoina on joko tallustaa Laivasillankadun ankeaa reunaa, kulkea Kaartinkaupungin toimistosektorin läpi kapeilla jalkakäytävillä tai puuskuttaa itsensä Tähtitorninmäen huipulle. Tämä mahdollisuus yhtenäiseen, merelliseen jalankulkuyhteyteen Kauppatorilta etelään on mielestäni yksi koko hankkeen aliarvostetuimpia puolia.
Karkkitehti peukutti tätä