Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä hmikko
#105401
TurkuCubed kirjoitti: 15.02.23 13:50 Jatkaa vanhemman T-sairaalan muotokieltä;
No siinä mielessä, että on valkoinen laatikko ja nauhaikkunaa, mutta nykyinen T-sairaala on mun silmääni möhkäleen ainoa osa, jossa on edes jotain rytmiä ja linjaa. Tuo nyt esitetty loota peittää sen varsin tehokkaasti yksiviivaisella laatikolla.

Kupittaalla ollaan tekemässä jonkunlaista rumuusennätystä, kun tuo valmistuu uuden psykiatrisen sairaalan ja aseman edustan asuinkerrostalo(je)n lisäksi.
MindW, Kervolainen, jfo tykkää tästä
Avatar
tekijänä maitokahvi
#105496
Kuten aikaisemmin sanoin, aina voi rakentaa uuden siiven ja olin oikeassa. Kupittaa on kyllä ikävän rumaksi rakennettu. Toivottavasti tuleivaisuudessa ymmärrettäisiin, että muuallakin kuin jokirannassa kannattaisi panostaa katukuvan ulkonäköön muuallakin kuin havainnekuvissa.
Avatar
tekijänä suberb
#105498
Itse henkilökohtaisesti en jaksa harmistua näistä Kupittaan kolossimaisista projekteista. Kaupunkilainen voi varmasti hakea kaunista arkkitehtuuria muualta kuin tästä osaa kaupunkia. Ja lets face it, sairaalarakennukset harvoin ovat ulkoa kovinkaan kauniita, vaikka kuinka eri värejä pintoihin voikin laastia... (Looking at you Lastensairaala). Mielestäni Kupittaan tehtävä nyt ja tulevaisuudessa on selkeä: sen tulee palvella noin 350 000 ihmisen kaupunkialueen sairaalatoimintoja ja olla helposti saavutettavissa. Nyt kiitos soten Kupittaan alue palvelee koko Varsinais-Suomen maakunnan tarpeita! Ymmärrettävästi alueen rakennukset suunnitellaan vastaamaan tätä haastavaa tehtävää. Ja kun sairaalaarjen myötä huomataan lisärakentamisen olevan tarpeellista, se tehdään ensisijaisesti funktio edellä.
tekijänä hmikko
#105499
suberb kirjoitti: 12.03.23 23:33 . Kaupunkilainen voi varmasti hakea kaunista arkkitehtuuria muualta kuin tästä osaa kaupunkia.
Tällä logiikalla sitä voi hakea myös muista kaupungeista tai ulkomailta, jolloin suomalaisen arkkitehtuurin voi lopettaa turhana.

Kupittaa on iso työpaikkakeskittymä, mistä syystä se on hyvin monen ihmisen arkipäivän 'Bermudan kolmion' yksi kulma (koti - työpaikka - kauppa/harrastus). Sen arkkitehtuurilla on väliä.
MindW, Tlahti, suberb tykkää tästä
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11