- 27.04.20 20:35
#100014
Tuli tuossa mieleen kun tutkiskelin NHL:n historiaa että Pohjois-Amerikan 1970-luvun kokemusten perusteella pitäisi oikeastaan olla itsestään selvää että myös eurooppalainen kiekkoilu tarvitsee kehittyäkseen yhden yhtenäisen liigan:
<<<Kahden sarjan systeemi heikensi molempien sarjojen ja niissä pelaavien joukkueiden tuloja, koska myös kannattajat jakaantuivat kahden liigan kesken. Vuonna 1979 WHA lopetti toimintansa ja neljä kuudesta WHA-seurasta liittyi NHL:ään.>>>
https://fi.wikipedia.org/wiki/NHL#Toise ... %A4%C3%A4n
<<<Kahden sarjan systeemi heikensi molempien sarjojen ja niissä pelaavien joukkueiden tuloja, koska myös kannattajat jakaantuivat kahden liigan kesken. Vuonna 1979 WHA lopetti toimintansa ja neljä kuudesta WHA-seurasta liittyi NHL:ään.>>>
https://fi.wikipedia.org/wiki/NHL#Toise ... %A4%C3%A4n




