[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Vantaa varautuu rakentamaan pitkän tunnelin pääradan ali uutta pikaraitiotieyhteyttä varten. Uusi pikaraitiotie Mellunkylästä Hakunilan ja Tikkurilan kautta Aviapolikseen kulkisi omassa tunnelissaan Tikkurilan aseman alla.
Tunneli ulottuisi radan itäpuolelta Jokiniemestä aina Kielotielle saakka. Kielotiellä ratikan reitti kulkisi etelään ja sitten pitkin Tikkurilantietä kohti Aviapolista.
Vantaan kireän taloustilanteen vuoksi kunnostussuunnitelma toteutuu vähitellen.
HS Vantaan lukijat valitsivat Dixin Vantaan rumimmaksi rakennukseksi, arkkitehti kertoo olevansa ylpeä työstään: ”Tällaiselle listalle pääseminen kertoo, että kyseessä on merkittävä rakennus”
Krio kirjoitti: ↑13.10.20 21:22 ^ Suomen kolmanneksi suurin kunta, ei lähiörykelmästä saa kaupunkia Erkkikään. Sorge ot.Pointin ymmärän hyvin (Joskin Vantaa on nimenomaisesti se keskiaikainen emäpitäjäjä, josta koko Helsinki aikoinaan lohkaistiin , mutta Tikkurila kyllä on nykyisellään niin "kaupunki kaupunkia", kuin Suomessa voi päästä ja Leppävaara on stagnaatiossaan jäänyt jo PK-seudun tasolla kolmanneksi urbaaneissa keskittymissä.
grendy kirjoitti: ↑14.10.20 10:55 Tikkurila on kaupunki, mutta samassa käsityksessä kuin Hervanta. Eli keskustassa ei yhtään vanhaa rakennusta, umpikorttelia, tai mitään oikeaan vanhaan kaupunkiin verrattavaa. Urbaania keskusta siitä ei kyllä saa tekemälläkäänOn totta, ettei Tikkurilasta vanhaa rautatieasemaa ja muutamaa vähän piilossa olevaa jugend-huvilaa lukuunottamatta löydy sadan vuoden takaista kivikaupunkia. -Tämä pätee yhtäältä lukuisiin ihan "oikeisiinkin" kaupunkeihin ympäri maailmaa, ilman että niiden kaupunkistatusta kukaan kyseenalaistaa.