Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä bitterfly
#50090
Se mikä mietityttää on, että kenelle tämä Ryanairin protesti on suunnattu? Keihin he yrittävät vaikuttaa? Finavia ei välitä vaikka lennot karsitaan, turkulaiset taasen välittävät, mutta heillä ei ole valtaa vaikuttaa asioihin. Kaupunki voisi tietysti tarjoutua maksamaan lisää tukia maksujen kattamiseksi, mutta mistään sellaisesta ei ole Ryanairin suunnasta ollut puhetta. Ehkä he yrittävät herättää suomalaisissa kapinahenkeä monopolia vastaan, mutta ei sellainen tällaisessa lampaiden maassa onnistu, varsinkaan kun kyse on Trafin maksuista ei Finavian.
Avatar
tekijänä Kantti
#50092
Vierastan suuresti tämäntapaista Ryanairin lypsämisajattelua. Tulempa tänne, jaa en tulekaan, no tulen sittenkin, ehkä en sittenkään tule. Tai jos...
Suomalaisia Ryanairissa ei ajatellaan muuna kuin rahakasana joista on saatava paksu siivu mieluimmin muiden tekemien panostusten ansiosta. Onhan se tästä asenteestaan tunnettu. Äärimmäisen huono ennustettavuus Ryynärin touhuissa.
tekijänä bitterfly
#50093
Kyllä, missään nimessä tässä ei voi Ryanairin toimia puolustella. Ryanair on erittäin ikävä yhteistyökumppani ja kiristäminen joka asiassa on todella epämiellyttävää. Turku totutulla huonolla tsäkällä pääsi keppihevoseksi tässä.
tekijänä hmikko
#50097
bitterfly kirjoitti:Se mikä mietityttää on, että kenelle tämä Ryanairin protesti on suunnattu? Keihin he yrittävät vaikuttaa?
Yrittänevät yksinkertaisesti saada julkisen debatin aikaiseksi siinä toivossa, että suomalaiset tahot keskenään painostaisivat viranomaisia alentamaan maksuja. Kaupunki ei kylläkään voine tukea yhtä lentoyhtiötä erikseen, kun kerran muutkin kenttää käyttävät.
Avatar
tekijänä Kantti
#50114
hmikko kirjoitti: Kaupunki ei kylläkään voine tukea yhtä lentoyhtiötä erikseen, kun kerran muutkin kenttää käyttävät.
Tasan samaa mieltä tässä!
tekijänä bitterfly
#50116
^ Tukea voidaan jakaa kahdella tavalla.. tukea kaikkia lentoyhtiöitä tasapuolisesti tai markkinointiyhteistyön kautta. Eli tavallaan väylät kyllä ovat olemassa, mutta onko järkeä ryhtyä lypsylehmäksi bisnekseen, jossa on täysin kolmas osapuoli. Kysehän on Ryanairin ja Finavian välisestä bisneksestä.

Eikä tässä siitäkään ole kysymys, vaan siitä, että Ryanair käy yleisesti omaa sotaansa eri maiden lentokenttämonopoleja vastaan. Turku on tässä nyt keppihevonen, jotta saataisiin eripuraa aikaiseksi ja mahdollisesti lähtölaskenta kilpailun vapautumiselle. Jos Ryanair saisi ruuhkasuomeen edes yhden yksityisen lentokentän, se siirtäisi todennäköisesti kaiken toiminnan tälle kentälle.

Saa nähdä mikä Ryanairin seuraava veto on Suomen kohdalla. Jos vedetään oikein pitkälle meneviä johtopäätöksiä, voi olla että jo silloin kun Turkuun avattiin reitit Ryanairin yläkerrassa tiedettiin jo, että näin tulee käymään. Mikä hyöty? No enemmän pelikortteja pöydällä. On parempi höykyttää kahta maakuntaa ja samalla ei ole pakko lopettaa ihan kokonaan. Ryanair pelaa pelejä, se on jo käynyt ajan mittaan selväksi.
tekijänä xoop
#50125
bitterfly kirjoitti: Eikä tässä siitäkään ole kysymys, vaan siitä, että Ryanair käy yleisesti omaa sotaansa eri maiden lentokenttämonopoleja vastaan. Turku on tässä nyt keppihevonen, jotta saataisiin eripuraa aikaiseksi ja mahdollisesti lähtölaskenta kilpailun vapautumiselle. Jos Ryanair saisi ruuhkasuomeen edes yhden yksityisen lentokentän, se siirtäisi todennäköisesti kaiken toiminnan tälle kentälle.
Ryynärin strategiassa säkittää Seutula Turku on selvästi ketjun tarpeettomin palikka, joten sillä voidaan hyvin pelata.
tekijänä bitterfly
#50126
Lokakuun lentoasematilastot ovat tulleet:

Turku rikkoi ensimmäistä kertaa 400 000 matkustajan rajapyykin ja kaksi kuukautta vielä jäljellä. Nyt kasvuprosentti on 27 %. Tampere repi vasta Lokakuussa eron yli 100 000 matkustajaan, eli noin 4 Ryanair reitin verran.

Lokakuu (kotimaa, ulkomaa, yhteensä)
9 068 -8,4 % | 34 797 57,1 % | 43 865 36,9 %
Kumulatiivinen (kotimaa, ulkomaa, yhteensä)
95 219 -3,9 % | 307 950 41,5 % | 403 169 27,3 %

Kaikella tavalla katsottuna Ryanair-vuosi on ollut valtava menestys ja menetys.
tekijänä bitterfly
#56007
Norwegian Turusta Alicanteen
http://ts.fi/uutiset/talous/484845/Norw ... Alicanteen

Katsotaan nyt mitä tästä tulee. Tuntuu että lentoaseman toiminta on jatkuvaa sahaamista hyvän ja huonon uutisen välillä.

Jos jotain lupaavaa muuten, niin aiemmissa kuvissa esiintynyt asfaltin pätkä on saanut virallisen aseman lentokentällä ja se on rullaus tie Y ja alue sen päässä General Aviation APN. Tuskin sitä turhaan on rakennettu, eli jonkinlaista toimintaa sinne on tulossa. Saa nähdä tuleeko se liittymään huoltoon, logistiikkaan ja yleisilmaisuun. https://ais.fi/ais/eaip/html/eftu.htm
Kuva
Avatar
tekijänä Bernheart
#61251
http://ts.fi/uutiset/talous/546790/Turu ... ulenssissa

"Turun lentoasema turbulenssissa" TS 13.10.2013
Turun lentoaseman matkustajamäärät putosivat tammi–syyskuussa enemmän kuin millään muulla kentällä Suomessa.

Pudotus selittyy Ryanairin lopettamisella viime marraskuussa. Halpalentoyhtiö toi Turkuun runsaasti matkaajia.

Turussa vahditaan tarkasti loppuvuoden matkustajamääriä. Mikäli kehitys ei muutu, Turku pääsee nipin napin 300 000 matkustajaan. Se on vuosiraja, jota Finavia pitää elinkelpoisen kentän mittana.

Helpotusta voi tuoda Norwegian-yhtiön uusi yhteys Turusta Espanjaan.

TS

LUE LISÄÄ SUNNUNTAIN TURUN SANOMISTA
tekijänä bitterfly
#61260
^ Pitääkö bernheart vanhoista puutaloista?

Mietin vain jatkatko siitä mihin jätit... sateleeko punaisia stop-merkkejä vielä lisää?
Avatar
tekijänä Bernheart
#61262
bitterfly kirjoitti:^ Pitääkö bernheart vanhoista puutaloista?

Mietin vain jatkatko siitä mihin jätit... sateleeko punaisia stop-merkkejä vielä lisää?

En ihan ymmärrä mihin viittaat, mutta noin yleisellä tasolla pidän kyllä. Otin asiaan kantaa Hietalahden puutalojen yhteydessä. Käsittääkseni tämä ei mitenkään liity Logicityyn. En tiedä miksi tästä linkittämästäni Turun Sanomien uutisesta pitäisi tulla bännia.
Avatar
tekijänä Bernheart
#64077
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/581094 ... jausurakka
Eniten rahaa käytetään Turun kenttään, jonka korjaukseen laitetaan 14 miljoonaa. Muut korjattavat kentät ovat Tampere-Pirkkala, Oulu, Vaasa, Ivalo, Rovaniemi ja Kittilä.
Avatar
tekijänä Tehari
#64091
Tietämättömänä kysyn että mitäköhän tarkoitetaan
Asematasolle rakennetaan neljä betonista lentokoneen pysäköintipaikkaa.
?

Tuleeko sinne siis putket elikkäs tuubit :shock: ? Jos näin niin oli jo aikakin :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15