- 13.10.07 15:16
Lisätäänpä vielä muutama asia.
Helsingissä ei myöskään ole riittävästi korkeatasoisia hotelleja. Jos Keski-Pasilan ratapihat saataisiin kokonaisuudessaan hyötykäyttöön, voisi alueen osoittaa sitten liikekeskustalle, johon mahtuisi merkittävä määrä pääkonttoreita, toimistoja ja tornihotelleja. (Olen myös pitkään haaveillut, että voisin eräänä päivänä siemailla Manhattaniäni Club 69-yökerhossa pilvenpiirtäjän 69. kerroksessa.) Paikka on otollinen myös korkeatasoiselle kongressikeskukselle, koska messukeskus on jo vieressä. Jos alue rakennettaisiin riittävällä hybriksellä, kansainväliset hotelliketjut varmaan kiinnostuisivat siitä. Haluaisin tänne ainakin loistavan Hyatt-ketjun.
Toisin sanoen, kyllä tulijoita riittäisi, jos vain alue olisi riittävän kunnianhimoisesti suunniteltu.
Alweron kirjoitti:Mun puolesta saisivat rakentaa vaikka 50 kerroksisen talon, mutta eipä se onnistu. Ja toisaalta, mitä sinne laitettaisiin? Kaikki Helsingin hotellit voitaisiin tunkea yhteen todella korkeaan taloon ja kaikki toimistot toiseen. Helsingin oma pilvenpiirtäjäkeskittymä on mun mielestä erittäin tärkeä. Kaikilla kaupungeilla on sellanen, ja toisaalta koska Suomi on todella rikas maa, on hassua, ettei täällä sellasia ole. Maa on kallista täälläkin, mutta silti halutaan vallata maata Sipoosta ja laajentua muualle , vaikka tilaa on taivaalla vaikka kuinka. Liiallinen konservatismi estää kaiken uuden ja hienon tulemisen tänne.Miksei? Helsingin ongelma on, ettei täällä ole riittävästi korkeatasoisia ympäristöjä pääkonttoreille. Siksi ne valuvat Espooseen. Nytkin UPM-Kymmene halajaa pääkonttoriaan Töölönlahdelle, jonne tarvitaan mitä tahansa muuta kuin toimistorakennuksia ja konttoreita.
Lisätäänpä vielä muutama asia.
Helsingissä ei myöskään ole riittävästi korkeatasoisia hotelleja. Jos Keski-Pasilan ratapihat saataisiin kokonaisuudessaan hyötykäyttöön, voisi alueen osoittaa sitten liikekeskustalle, johon mahtuisi merkittävä määrä pääkonttoreita, toimistoja ja tornihotelleja. (Olen myös pitkään haaveillut, että voisin eräänä päivänä siemailla Manhattaniäni Club 69-yökerhossa pilvenpiirtäjän 69. kerroksessa.) Paikka on otollinen myös korkeatasoiselle kongressikeskukselle, koska messukeskus on jo vieressä. Jos alue rakennettaisiin riittävällä hybriksellä, kansainväliset hotelliketjut varmaan kiinnostuisivat siitä. Haluaisin tänne ainakin loistavan Hyatt-ketjun.
Toisin sanoen, kyllä tulijoita riittäisi, jos vain alue olisi riittävän kunnianhimoisesti suunniteltu.