Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Kaikenlaista rakentamiseen ja remontointiin liittyvää keskustelua voit käydä täällä vapaasti.
tekijänä Vola
#21244
Olen myös yrittänyt pidempään etsiskellä suomalaista forumia joka olisi keskittynyt omakotitaloihin, niiden rakentamiseen ja arkkitehtuuriin eri aikakausilta. Hiukan samantapaisesti siis kuin täällä käsittelemme rakennuksia, liikennettä, kaupunkeja ym. niihin liitännäisiä ilmiöitä.

Yllä oleva linkki ei käsittääkseni ole myöskään toiminnassa?

EDIT: Löysin rakentaja.org foorumin, jossa on kyllä hyvin aiheeseen vihkiytynyt idea, mutta foorumi ei nk. ole ottanut tuulta purjeisiin. Sääli jos menee hyvä ei-kaupallinen forumi hukkaan!

Olen kiinnostunut erityisesti 70-luvun omakotitaloista, niiden arkkitehtuurista, sisustuksesta, ym. (Vaikka tiedostan niiden järjettömyyden energiaratkaisuiltaan, jne.) Tähän menessä olen lähinnä tyydyttänyt tiedon nälkääni kyseisen ajan Tekniikan Maailmoilla ja niiden rakentamiseen ja asumiseen liittyneillä erikoisnumeroilla. Parhaimpia sivuja ovat luonnollisesti olleet ne, joissa esitellään piirretyin julkisivukuvin ja pohjapiirroksin eri talovalmistajien talopaketteja ja niiden personointimahdollisuuksia. Lisäksi jotkut mainokset tarjoavat hyviä kuvia (esim. Veitsiluodon Monikko, Puutalo, ym - Näiden 70-luvun talomallikirjoja/esitteitä olisi myös kiva löytää jostain).

Osaako joku täällä neuvoa esim. hyviä linkkejä sivuille, forumeille jotka perustuvat omakotitaloarkkitehtuuriin ja -asumiseen, tai jopa aiheeseen 70-luvulta / Suomesta? Tai mahdollisesti kirjallisuus tai lehti vinkkejä kyseisistä aiheista?