RV kirjoitti:Tulevaa Pasilanväylää huristellen saa kyllä oikean suurkaupungin maisemat
Tuo + keski-Pasila, kunhan tuo kaikki toteutuisi...
Hyvinhän ne maisemat tosiaan tunneleista avautuvat.

Taitaa mennä vaan vielä yli kymmenen vuotta, ennen kuin voi edes paria tornia ihailla (tai kauhistella).
pallo kirjoitti:Todella tyylikäs rakennus tuosta kyllä tuli. Onko tietoa milloin tuohon naapuriin aletaan rakentaa vai joko siihen rakennetaan?
Taitaa lähteä ihan varaustilanteen mukaan rakentumaan. Tuon Skanskan kohteen (Manskun Rasti) kaksi viimeistä osaa on määrä valmistua ainakin tämän päivän tiedon mukaan 2016, tosin en yllättyisi vaikka tuohonkin pitäisi pistää vuosi pari päälle. Eli rakentaminen alkaisi sitten tässä 2013-2014. Itse tosiaan ennen menin tuosta päivittäin ohi, enää en, joten en tiedä vaikka olisivatkin jo rakenteilla. Ehkä joku osaa kertoa?
NCC:n Aitio Business Parkin Mannerheimintien varrella oleva osa valmistuu kesään mennessä, takana oleva osa reilun vuoden päästä.
Siitä viimeisestä eli Pöyryn Manskun Ykkösestä ei ole kuulunut oikein mitään, nettisivutkin hävinneet. Hitaalta vaikuttaa sen eteneminen. Tosin yhdessä "projektinjohdon kokonaispalvelun" esittelyssä on havainnekuva rakennuksesta ja suluissa 2013. Tiedä sitten mihin vuosi viittaa tai onko esitekin jo vanha.
Positiivista tässä on tuo Rastin 12-kerroksinen osa, joka tuo edes vähän korkeusvaihtelua. Nyt koko kadun varsi on Teboililta asti täyttä samankorkuista laatikkoa. Ei tosin kerros pari lisää olisi pahitteeksi ollut. Ehkä hieman pännii myös se, ettei rakennuksia rakenneta toisiinsa kiinni, eli vähän "business park" tyyliin mennään. Ehdin jo myös luulemaan, että onneksi tuo Manskun Ykkönen tuo hieman pyöreitä muotoja rakennusrivin väliin, mutta katsoinkin havainnekuvaa väärin päin - pyöreät muodot tulevat Nauvontien varteen.
Itseni on vaikea edes kuvitella, kun en alueella vuosia sitten ole liikkunut, että ennen kaupunkirakenne Mannerheimintietä ajettaessa alkoi/loppui vasta Teboilin kohdilta. Mielellään näkisin tosin vielä Mannerheimintien toisella puolella rakentamista. Asuinrakennuksia nyt ei tietenkään noin vilkkaasti liikennöidyn tien varteen voi tehdä. Ja eihän kai nyt sentään noin viihtyisän epämääräisen kallio/viheralueen tilalle voi mitään rakentaa, vaikka kävelyetäisyydellä on Keskuspuisto ja Pikku-Huopalahden puisto. Sehän kallio voi olla joidenkin henkireikä.