- 14.02.05 19:32
#323
Aviapolikseen liittyviä hankkeita.
Martinlaakson radan jatke:
Muistan vielä kun asuin pienellä omakotialueella, Kivistössä, Länsi-Vantaalla ja aloitin peruskoulun. Silloin kerrottiin että kun olen 5-6:lla luokalla niin "Kivistö-City"ssä on paljon kerrostaloja sekä valtava kauppakeskus ja voin mennä kouluun junalla. No lama tuli ja meni eikä mitään kerrostaloja siellä vieläkään ole eikä marja-rataa olla vieläkään päästy rakentamaan.
Nyt näyttää kuitenkin siltä että rataa päästäisiin, Vantaan surkeasta taloudesta huolimatta, rakentamaan vuonna 2007 - 2008 ja nimi on äskettäin muutettu Kehäradaksi. Mielestäni on hienoa että vihdoin saadaan se juna kulkemaan myös Lentokentälle ja saadan Vantaan poikittainen liikenne kuntoon. Vähän vaan ihmetyttää että miksei sitä rakenneta niin että päärataa pohjoisesta tulevilla junilla olisi mahdollisuus päästä suoraan lentokentälle.
Paitsi liikenneyhteyksien paranemista tulee radalla olemaan muitakin vaikutuksia. Esimerkiksi Vantaankosken asemaseudun yritysalueen kehitys (Sanomalan alue) jonne on jo kaavoitettu pari 11-12 kerroksista toimistotaloa, Klaukkalan radan mahdollistaminen, uuden Kivistön aluekeskuksen rakentuminen, Aviapoliksen vetovoiman lisääntyminen, Ruskeasannan uusi yritysalue sekä Koivukylän täydennysrakentaminen (Leinelän asemaseutu).
Kuva radasta:
Tuleva Kivistön aluekeskus hämeenlinnan väylän yläpuolelta kuvattuna (nykyään pelkkää metsää):
Aviapoliksen suunniteltu asemaseutu:
Tunneliasema:
Ruskeasannan asemaseutu ja yritysalue Tuusulanväylän varrella:
Leinelän (ennen käytetty nimeä Asola) uusi asuialue Koivukylässä idästä katsottuna:
(kuvat marja-radan yleissuunnitelmaraportista ja esitteestä)
Osoitteessa http://www.marja-rata.net on myös nähtävänä varsin mielenkiintoinen videoesitys radasta.
Martinlaakson radan jatke:
Muistan vielä kun asuin pienellä omakotialueella, Kivistössä, Länsi-Vantaalla ja aloitin peruskoulun. Silloin kerrottiin että kun olen 5-6:lla luokalla niin "Kivistö-City"ssä on paljon kerrostaloja sekä valtava kauppakeskus ja voin mennä kouluun junalla. No lama tuli ja meni eikä mitään kerrostaloja siellä vieläkään ole eikä marja-rataa olla vieläkään päästy rakentamaan.
Nyt näyttää kuitenkin siltä että rataa päästäisiin, Vantaan surkeasta taloudesta huolimatta, rakentamaan vuonna 2007 - 2008 ja nimi on äskettäin muutettu Kehäradaksi. Mielestäni on hienoa että vihdoin saadaan se juna kulkemaan myös Lentokentälle ja saadan Vantaan poikittainen liikenne kuntoon. Vähän vaan ihmetyttää että miksei sitä rakenneta niin että päärataa pohjoisesta tulevilla junilla olisi mahdollisuus päästä suoraan lentokentälle.
Paitsi liikenneyhteyksien paranemista tulee radalla olemaan muitakin vaikutuksia. Esimerkiksi Vantaankosken asemaseudun yritysalueen kehitys (Sanomalan alue) jonne on jo kaavoitettu pari 11-12 kerroksista toimistotaloa, Klaukkalan radan mahdollistaminen, uuden Kivistön aluekeskuksen rakentuminen, Aviapoliksen vetovoiman lisääntyminen, Ruskeasannan uusi yritysalue sekä Koivukylän täydennysrakentaminen (Leinelän asemaseutu).
Kuva radasta:
Tuleva Kivistön aluekeskus hämeenlinnan väylän yläpuolelta kuvattuna (nykyään pelkkää metsää):
Aviapoliksen suunniteltu asemaseutu:
Tunneliasema:
Ruskeasannan asemaseutu ja yritysalue Tuusulanväylän varrella:
Leinelän (ennen käytetty nimeä Asola) uusi asuialue Koivukylässä idästä katsottuna:
(kuvat marja-radan yleissuunnitelmaraportista ja esitteestä)
Osoitteessa http://www.marja-rata.net on myös nähtävänä varsin mielenkiintoinen videoesitys radasta.
Viimeksi muokannut H.C., 15.02.05 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.