Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä po902
#6104
Monesti on kaverin kanssa vitsailtu että moni stadin rakennus on kyllä hieno, mutta korkeutta voisi olla vielä roimasti lisää niin meillä olisi uskottavamman näköinen metropoli :D

Otetaanpa nyt esimerkiksi vaikka Ympyrätalo. Se voisi olla ihan eri näköinen, jos ois ollu suunnittelijoilla "älyä" päässä eikä olis tyydytty perinteiseen 8 kerrokseen..

Jalostin siis tuota Ympyrätalo-bygnaadia vähän ehommaksi perustuen tuohon Birminghamin Rotunda -nimiseen rakennukseen. Kerroksia olisi 29 ja korkeutta 110-115 metriä 8) Eikä loppuis toimistotila ihan heti!


http://h1.ripway.com/po902/talot.jpg
Avatar
tekijänä Urbaani
#6105
Olen itse joskus miettinyt samaa asiaa mutta olen sitä mieltä, jos sitä pitäisi korottaa, niin ylemmät kerrokset voisivat olla vaikka lasisia.
tekijänä Quu
#6107
Mielestäni nykyisen korkuisena se sopii vallitsevaan kaupunkirakenteeseen hyvin. Ehkä pari kerrosta olisi voinut olla lisää, mutta tuon korkuisena se olisi jo mauton. Toisaalta jos lähettyvillä olisi enemmänkin moderneja korkeita toimistotaloja, niin tuo voisi olla hyvä ratkaisu.