Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä sipari
#37630
Oiskohan se mun eka postauskin pitäny laittaa tänne? No, hain tänään fillarin kellarista, pumppasin kumit täyteen ja Moisiontielle katsomaan.

Kuva

Kuva

Kiinteistöliikelaitos oli laittanut "Vaarallinen alue pääsy kielletty!" kylttejä. Menin katsomaan oliko uutta ja otin niistäkin kuvia mistä viimeksi en ottanut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä on muualta.

Kuva
Avatar
tekijänä sipari
#38139
Pansiosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pistetään nyt tänne, on sen verta sotkussa. Jonkin sortin poliittinen kannanotto tai jotain.

Kuva

Kuva

Olettaisin että roikkui kaulassa jossain vaiheessa. En viitsinyt lavastaa. Seuraavat on tullin vierestä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Asiallinen kehoitus Halistentien varrella.

Kuva

Puustellinkadun seutua.

Kuva
Avatar
tekijänä RV
#38142
Ja vielä joku kehtaa väittää ettei graffiti ole taidetta?
Avatar
tekijänä sipari
#38529
Syynättyäni foorumia tarkemmin löysin graffiteille mökistä kohdan mutta koska olen jo tänne laittanut niin jatkan samalla tavalla. Olettaisin näitten kahden olevan samalta tekijältä kuin aikaisempikin "hanki elämä" kehoitus. Ensimmäinen löytyi Ratapihankadulta linja-autoaseman vierestä. Toinen on Hansakadulta. Puhekupla ei mahtunut tähän, vaan oli vasemman nurkan takana ja nyt luki: "olen veikeä".

Kuva

Kuva

Tämä on Rastaantien ja Teijonkadun välistä.

Kuva

Seuraavat kaksi Kuralasta.

Kuva

Kuva

Lauste, Itäkaari. Olisi saanut olla vahvemmat värit kyllä, mutta mitäpä mä ruikutan kun en edes itse tee näitä. Ehkä tekijälle tuli äkkilähtö tai värit loppu.

Kuva

Tästä tykkään, parempi kuin harmaa betoni. Halisten sillan läheltä.

Kuva

Eli onhan noita graffiteja pilvin pimein mutta omaa silmää miellyttäviä ei niin pal kuiteskaan. Kauneushan piilee siellä katsojan silmässä.
Avatar
tekijänä Chae-chu
#38531
Tossa missä on vähän haaleat värit, on seinä luultavasti imenyt osan väristä itseensä. Joillain betonityypeillä on tällainen ominaisuus, niistä toisaalta on vaikeampaa pestä maalauksia pois. Mukavia kuvia, kiitos niistä.
Avatar
tekijänä sipari
#39029
Kiitos tiedosta Chae-chu, tosiaan mulle ihan outo aihe. Näitä on ympäri kaupunkia mitä olen nähnyt. En aio ottaa jokaisesta kuvaa. Tää on mun mielestä hyvä yksinäinen haamu(?).

Kuva

Oli ilmestynyt vanhoihin paikkoihin uusia muutama taas. Siis tullin vierus ja Moisiontie.

Kuva

Kuva

Kuva

Ovet oli naulattu kiinni, piti käsi tunkea ikkunasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Suttanen mutta tykkään väreistä. Fleminginpuisto.

Kuva

Hämeentien alla.

Kuva
tekijänä Luukie
#39736
Detroit on kyllä hieno kaupungi, mutulla nyt vedän et miljoonia on kaupungista hävinnyt ja suurin osa on mustia. Siis mitä kaupungissa asuu. Mutta silti miljoonakaupungi. Tuleehan sieltä hyvä poliisisarja ja kaupanpäällisiksi monia hyviä rappareita. Karkkimies taitaa olla kuuluisin.
tekijänä Jussi
#39738
Luukie kirjoitti:Detroit on kyllä hieno kaupungi, mutulla nyt vedän et miljoonia on kaupungista hävinnyt ja suurin osa on mustia. Siis mitä kaupungissa asuu. Mutta silti miljoonakaupungi. Tuleehan sieltä hyvä poliisisarja ja kaupanpäällisiksi monia hyviä rappareita. Karkkimies taitaa olla kuuluisin.
Detroit on kyllä aika rappioromanttinen kaupunki.. paljon aavemmaisen jylhiä rapistuneita kohteita, joita ei hirveästi muualta löydy. Surullinen ja aika synkkä atmosfääri, vaikka toki kaupungissa on paljon muutakin. Ekonomisesti varoittava esimerkki liian yksipuolisesta teollisuudesta tai ainakin uudistumiskyvyn puutteesta, vaikkakin kaupungin rähjäisyys ja väkivaltaisuus on paljon vanhempaa perua kuin autoteollisuuden viime vuosikymmenien ongelmat.

Tota karkkimies läppää en kyllä tajunnu, luulisin että Eminem on Detroitin selvästi kuuluisin räppäri? Detroit on yksi merkittävimpiä musiikkikaupunkeja maailmassa jo ihan Motownin ja Teknomusiikin takia, mutta kyllähän kaupungista on kaikenlaista Aretha Franklinin, White Stripesin, Madonnan, Iggy Popin, Alice Cooperin jne. tapaisia nimiä tullut vuosien varrella.
tekijänä Luukie
#39739
Tiedät varmaan ne suklaakarkit M&M's? Joka lausutaan eminems. Siitä hän artistinimensä on ottanut. ¨With your candy-ass name you're a candy-ass rapper¨

Niin ja wikistä katsoin että detroitin asukkaista 80% on mustia. Mikä on jo aika paljon.
Avatar
tekijänä sipari
#40292
Sain taas otettua muutamia kuvia pyöräiltyäni ympäri kaupunkia. Aikaa kului, kaikkia ei kerralla otettu.

En muista mistä nämä on.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nämä taas Moisiontieltä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tästä olen jo ottanut kuvan mutta uutta päivityksen jälkeen.

Kuva

Västäräkinkatu tämän oikealla puolella.

Kuva

Tammitie.

Kuva

Läntinen Rantakatu.

Kuva

Mustionkatu.

Kuva

Poronpuisto.

Kuva

Tämmö Radiomiehenkadulla.

Kuva

Huomasin myös että moni graffiti joista olen tännekin kuvia laittanut oli jo ehditty maalata yli.
Avatar
tekijänä Klazu
#40302
sipari kirjoitti:Huomasin myös että moni graffiti joista olen tännekin kuvia laittanut oli jo ehditty maalata yli.
Siis maalattu yli toisella töhryllä vaiko poistettu kokonaan? Jos jälkimmäistä, niin kyseessä on hyvä uutinen! Hienoa että vandalismia ei siedetä.
tekijänä Luukie
#40306
Mene itseesi, osa noista on hylätyistä kohteista tai paikoista missä ihmiset ei käy. Ja hienoja ovat. Vandalismisitten erikseen. Moisiota ei voida vandalisoida esim.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8