- 10.12.06 15:45
#8856
Minusta nyt ollaan kuitenkin sellaisessa tilanteessa joka vaatii autoilun rajoittamista ja valtaisaa panostusta joukkoliikenteeseen. Minusta me ollaan tilanteessa jossa yhteiskunta palvelee autoistumista, vaikka autojen kuuluisi palvella ihmistä.
Lähtökohtaisesti kaupunki tulisi rakentaa joukkoliikenteen varaan. Yleisimmät kaupunkilaisten käyttämät reitit tulisi pystyä kulkea nopeimmin joukkoliikennettä käyttäen. Yksityisauton kuuluisi olla väline toisarvoiselle liikkumiselle.
Ellei näin tehdä pahenee nykyinen tilanne jossa ei ole tavatonta että esimerkiksi useampi sata bussissa/ratikassa istuvaa ihmistä joutuu jonottamaan ruuhkassa jonka on aiheuttanut huomattavasti vähäisempi määrä ihmisiä yksityisautoissaan.
Tällainen ei voi olla rationaalisen liikennesuunnittelun tulos.
*Jape kerkisi kirjoittaa väliin, mut eipä tuo asiaa muuttane.
RV kirjoitti:Mieluiten motariana, sillä liikennemäärät ovat vupnna 2018 varmasti varsin suuret. Motarit eivät estä mitenkään joukkoliikenteen kehitystä.Kysymys onkin siitä millaisella painotuksella sekä joukkoliikennettä että moottoriteitä rakennetaan. Käytännössähän varoja kuitenkin on rajallinen määrä. Minunkin mielestäni, vaikka en autoa omista juuri nyt, kaavoituksessa on toki otettava huomioon myös autotiet, sillä onhan täysin selvää että tulevaisuudessa autoja tulee olemaan. Ovatpahan ne sitten sähköautoja tai mitä hyvänsä.
Minusta nyt ollaan kuitenkin sellaisessa tilanteessa joka vaatii autoilun rajoittamista ja valtaisaa panostusta joukkoliikenteeseen. Minusta me ollaan tilanteessa jossa yhteiskunta palvelee autoistumista, vaikka autojen kuuluisi palvella ihmistä.
Lähtökohtaisesti kaupunki tulisi rakentaa joukkoliikenteen varaan. Yleisimmät kaupunkilaisten käyttämät reitit tulisi pystyä kulkea nopeimmin joukkoliikennettä käyttäen. Yksityisauton kuuluisi olla väline toisarvoiselle liikkumiselle.
Ellei näin tehdä pahenee nykyinen tilanne jossa ei ole tavatonta että esimerkiksi useampi sata bussissa/ratikassa istuvaa ihmistä joutuu jonottamaan ruuhkassa jonka on aiheuttanut huomattavasti vähäisempi määrä ihmisiä yksityisautoissaan.
Tällainen ei voi olla rationaalisen liikennesuunnittelun tulos.
*Jape kerkisi kirjoittaa väliin, mut eipä tuo asiaa muuttane.
Päihteet aiheuttavat vuosittain noin 4,2 miljardin euron kustannukset yhteiskunnalle.
Alkoholin käytön aiheuttamia sikiövaurioita voidaan ehkäistä – kulutusta mittaava verikoe pitäisi ottaa osaksi äitiysneuvoloiden seulontatutkimuksia (THL)
Alkoholin käytön aiheuttamia sikiövaurioita voidaan ehkäistä – kulutusta mittaava verikoe pitäisi ottaa osaksi äitiysneuvoloiden seulontatutkimuksia (THL)