- 21.11.21 12:30
#103394
Ottamatta suoraan kantaa tähän projektiin, koska en ole tarpeeksi asiaan perehtynyt.
Mutta tunnelien yleinen ongelma on, että ne luovat suuaukkojen kohdalle yleensä aika pitkän estevaikutuksen kevyen liikenteen tien ylityksille, kun kovin lähelle suuaukkoa ei voi suojateitä/liikennevaloja tehdä koska tunneliin ei saa syntyä jonoja.
Lisäksi pelätään sitä, että parantamalla ja nopeuttamalla yksityisautoilijoiden infraa lisätään samalla sen houkuttelevuutta ja sitä kautta määrää. Ja tämä on mielestäni ihan validi pelko tässäkin tapauksessa. Toisaalla oli mainittu huolina mm. se ettei tunneli ratkaise jo ruuhkautuvaa Hämeentien sekä Hermannin Rantatien risteyksen ongelmia sekä se että mihin se lisääntyvä liikenne toisessa päässä kaupungin katuverkoilla oikein ohjautuu. Mutta kuten sanottua itse en asiaan osaa sanoa juuta enkä jaata, koska harvemmin tuolla suunnalla tulee edes liikuttua.
Ja kolmantena ihan yksinkertaisesti vain se, että 180 miljoonaa aika himputin kokoinen summa rahaa.
Sen verran palaan OT:na vielä tuohon autopuoluejuttuun, niin puoluetta mainitsematta kyllähän sellaisen voi autopuolueeksi laskea kun käyttää slogania "Autot kuuluvat teille". Itsekin joskus kyseistä puoluetta äänestäneenä nuo tuon sloganin kaltaiset ulostulot ovat aiheuttaneet lähinnä pientä oksennuksen makua suussa. Ei kai auta kuin odotella, että tuoltakin ne vanhat parrat jäävät eläkkeelle ja uusi polvi ehkä (toivottavasti) löytää jonkin paremman aiheen fakkiutua kuin yksityisautoilu.
Mutta tunnelien yleinen ongelma on, että ne luovat suuaukkojen kohdalle yleensä aika pitkän estevaikutuksen kevyen liikenteen tien ylityksille, kun kovin lähelle suuaukkoa ei voi suojateitä/liikennevaloja tehdä koska tunneliin ei saa syntyä jonoja.
Lisäksi pelätään sitä, että parantamalla ja nopeuttamalla yksityisautoilijoiden infraa lisätään samalla sen houkuttelevuutta ja sitä kautta määrää. Ja tämä on mielestäni ihan validi pelko tässäkin tapauksessa. Toisaalla oli mainittu huolina mm. se ettei tunneli ratkaise jo ruuhkautuvaa Hämeentien sekä Hermannin Rantatien risteyksen ongelmia sekä se että mihin se lisääntyvä liikenne toisessa päässä kaupungin katuverkoilla oikein ohjautuu. Mutta kuten sanottua itse en asiaan osaa sanoa juuta enkä jaata, koska harvemmin tuolla suunnalla tulee edes liikuttua.
Ja kolmantena ihan yksinkertaisesti vain se, että 180 miljoonaa aika himputin kokoinen summa rahaa.
Sen verran palaan OT:na vielä tuohon autopuoluejuttuun, niin puoluetta mainitsematta kyllähän sellaisen voi autopuolueeksi laskea kun käyttää slogania "Autot kuuluvat teille". Itsekin joskus kyseistä puoluetta äänestäneenä nuo tuon sloganin kaltaiset ulostulot ovat aiheuttaneet lähinnä pientä oksennuksen makua suussa. Ei kai auta kuin odotella, että tuoltakin ne vanhat parrat jäävät eläkkeelle ja uusi polvi ehkä (toivottavasti) löytää jonkin paremman aiheen fakkiutua kuin yksityisautoilu.
JamoL tykkää tästä