Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä turkulainen87
#99025
Tervehdys! Olen uusi käyttäjä täällä taloforumilla vaikka monta vuotta olen Turkuun liittyviä aiheita täällä lukenutkin.

Löytyisiköhän keneltäkään vanhoja kuvia tai tietoa mistä voisin löytää 1950-1970-luvun kuvia asuintalosta Rauhankatu 9a? Olen mukana suunnittelemassa talon julkisivu- ja parvekeremonttia ja tarkoituksena olisi saattaa talo mahdollisimman lähelle alkuperäistä ulkonäköä. Värikuvia tuskin löytyy mistään mutta jo mustavalkokuvat olisivat suureksi avuksi.

Tässä kuva talosta:
Kuva
tekijänä Luukie
#99028
Kantilla voi olla muistikortissaan muutama kuva tuolta 50-luvulta ;D Facebookissa on joitain ryhmiä missä on vanhoja kuvia, tuossa hetken yritin etsikellä että olisiko juuri tuosta tönöstä kuvaa löytynyt. Postikorttien Turku on ainakin yks ryhmä mistä olen välillä kuvia katsellut. Ryhmiä ja kuvia on monia ja vaikka Rauhankatu on mun yksi lempikaduistani Turussa niin ei ehkä heti löydy kuvaa tuosta rakennuksesta. Varmasti noissa ryhmissä voi kysellä että löytyykö kuvaa.
Avatar
tekijänä Kantti
#99040
Ei ol täst rakennuksest (kuten ei monesta muustakaan) vanhaa kuvaa koneella. Oman näkemykseni mukaan Rakennus on julkisivultaan hyvin alkuperäisen oloinen, maalattu varmaan muutamaan kertaan uuudelleen. Ainoa muutos, veikkaan, on upotettujen parvekkeiden kaidemateriaali ja parvekelasien ilmaantuminen julkisivuun?

Kuten arkkinikkari sanoi, alkuperäiset kuvat löytyvät kaupunginkansliasta Puolalankadun ja Puutarhakadun kulmasta. Puolalankadun pääsisäänkäynnistä sisään ja ensimmäinen kerros, ovi suoraan portaiden päässä. Sieltä pyytää virkailijalta osoitteen mukaan rakennuspiirustukset. Mikrofilmejä saa nähtäväkseen. Viereisessä huoneessa on katselulaitteet joilla filmejä voi katsella. Halutessa kaupunginarkisto printtaa sinulle pientä maksua vastaan haluamaisi kuvat piirustusten joukosta. Paikka on auki virka-aikana.

Semmmottis. :)