- 23.05.23 12:44
#105782
Sitä odotellessa, että kehäteiden ja sisääntulomoottoriteiden täyttyminen autoista pistää koko Uudenmaan kahden auton omakotitalokaavat jäihin.
Pyöröovi kirjoitti: ↑23.05.23 10:02Vastustajien epäilykset ratikan toimivuudesta väljään rakennetulla Vantaalla olivat hiukan huvittavia, koska väljyydestä voi päästä pois ainoastaan raideyhteyksiä lisäämällä.Väljyys vähenee rakentamalla taloja vierekkäin, ei se liikenne- tai raideyhteyksiä itsessään edellytä. Suomalainen kaavoituslainsäädäntö edellyttää, että uusi maankäyttö ei saa haitata olemassaolevia liikenneyhteyksiä, mutta toistaiseksi tätä noudatetaan lähinnä tiiviin rakentamisen osalta, esim. Hernesaari, joka kaatui KHO:ssa koska oikeusoppineiden mukaan se tukkisi keskustan katuverkon. Siksi uusi rakentaminen koplataan liikennehankkeisiin, jotka ainakin periaatteessa välttävät liikenteen tukkiutumisen.
Sitä odotellessa, että kehäteiden ja sisääntulomoottoriteiden täyttyminen autoista pistää koko Uudenmaan kahden auton omakotitalokaavat jäihin.