Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
Tekijänä hmikko
#97412
Hesari tänään: Jumbon ruuhkat kiristävät hermoja, mutta uusia liikennejärjestelyjä ei tehdä – Syynä on ratikka, joka saattaa tulla kymmenen vuoden päästä

Jumbo on suunniteltu täysin henkilöautoilun varaan, ja siitä näyttää tulleen suositumpi kuin mitä autokaistat vetävät. Voisi luulla, että kun kauppakeskuskapasiteettia valmistuu pääkaupunkiseudulla ns. rutosti ja ylitarjonnasta puhutaan, niin asiakkailla olisi vaihtoehtoja joihin hakeutua. Jumbo kuitenkin ilmeisesti vetää asiakkaita todella laajalta alueelta ja nimenomaan autoilijoita raideliikenneverkon ulkopuolelta pitkin Uuttamaata. Hei eivät taida olla vaihtamassa Kamppiin, Rediin, tulevaan Triplaan tai edes autoiltaviin Itäkeskuksen laitoksiin. Ts. en ennustaisi ruuhkiin helpotusta Triplan tai muiden uusien valmistuessa.

Täydellisemmässä maailmassa Jumbo olisi Aviapolisin asemalla, mutta Jumbon ensimmäinen vaihe on valmistunut 1999 ja Kehäradan rakentaminen alkoi kymmenen vuotta myöhemmin. Toki Kehärata oli eri versioina kaavailuissa kauan ennen sitä.
Tekijänä Jukki
#97419
Hesarin juttuun kirjoitettu eka kommentti on ihan kultaa:

silvant kirjoitti:Ihmiset ovat tuohtuneita, kun autoilun ympärille suunniteltu alue on täynnä autoja. Ratkaisuksi halutaan lisää autoilua.
Purkki^, Arska, MindW peukuttivat tätä