pallo kirjoitti:
Mikäs ihme näitä sitten estää korjaamasta jos jo nyt aivan selkeästi nähdään että ollaan taas ajamassa silmät kiinni kohti risteystä? Joku paperinen lippulappu on päivässä uusiksi kirjoitettu no big deal.
Nää nyt on jauhettu täällä moneen kertaan. Valtuusto päätti 2008, että siltaratkaisu otetaan jatkosuunnittelun pohjaksi. Sitten soudettiin ja vehdattiin julkisuudessa losseista, tunneleista, köysiradoista ja sukellusveneistä. Sillan rakentamispäätös elokuussa 2016, melkein kahdeksan vuotta myöhemmin. Yks sun toinen kommentoi, että turha on ja pitäis olla lossi. Alueen suunnittelu oli käynnissä koko tämän ajan ja osin rakentaminenkin, ilman varmuutta sillasta. Osayleiskaavan laatiminen ja sen saaminen läpi lausuntokierroksilta ja valtuustosta kesti pari vuotta, ja sen jälkeen se kaatui kertaalleen oikeudessa, koska yllä mainitun Stansvikinkallion luontoselvitykset olivat puutteelliset. Ensimmäinen julkinen luonnos käsittääkseni siis 2006, osayleiskaava 2008 ja hyväksyminen valitusten jälkeen sitten joskus. Ensimmäiset asemakaavat voimassa käsittääkseni 2013.
Minkä paperilapun tässä kirjoittaisit uuksiksi ja minä päivänä?
Eikä tästä nyt mitään sen kummempaa katastrofia ole tulossa. Raitiotielle näyttäis olevan tulossa kapasiteettiin ja hintaan, siltakin huomioon ottaen, varsin hyvä käyttöaste. Paikan pitäis olla sillan valmistuttua joukkoliikenteelle perin suotuisa. Ongelmana tietty nukkumalähiömäisyys, eli liikenne aamulla yhteen suuntaan ja illalla toiseen, kun tehokkaampaa olisi tasaisempi jakauma, eli enemmän työpaikkoja ja muita toimintoja Laajasalossa.