- 19.10.18 17:29
Siis en minäkään olisi Laajasalon oikeasti arvokkaimpia luntokohteita ja rantakallioita räjäyttämässä todellakaan. Sen sijaan rakentaisin oikeasti tehokasta ja urbaania kaupunkia tiivistämällä Koirasaarentien kahta vanhaa metsälähiötä, urbanisoimalla Yliskylän ja "tarkistamalla" Kruunuvuorenrannan suunnitelmia. -Nykyisellään alueesta on tulossa valitettavan lähiömäinen. Pitkälti Herttoniemenrannan tai Aurinkolahden toisinto, kun oikea ratkaisu olisi ollut mallia Jätkäsaari. -Mitä tehokkaammin rakennetaan valituile paikoille, sitä enemmän voidaan säästää luontoa.
Kruunuvuorenrannasta olen kirjoittanut aiemminkin, mutta olen pettynyt kaupungin ratkaisuun tehdä alueesta perus nukkumalähiö, kun itse olisin nähnyt Kruunuvuorenrannan tulevaisuuden urbaanina kantakaupungin "etäpesäkkeenä" tornitaloineen, hotelleineen jne. Mahdollisuudet rakentaa vanhan öljysataman paikalle olisivat periaatteessa rajattomat, mutta valittu tie on harmillisen "tylsä".
Laajasalo on Kruunusiltojen myötä lähitulevaisuudessa kytkeytymässä ihan eri tavalla kantakaupunkiin, kuin aiemmin. Näin merkittävästä investoinnista on hyvä ottaa kaikki mahdollinen irti.
Kruunuvuorenrannasta olen kirjoittanut aiemminkin, mutta olen pettynyt kaupungin ratkaisuun tehdä alueesta perus nukkumalähiö, kun itse olisin nähnyt Kruunuvuorenrannan tulevaisuuden urbaanina kantakaupungin "etäpesäkkeenä" tornitaloineen, hotelleineen jne. Mahdollisuudet rakentaa vanhan öljysataman paikalle olisivat periaatteessa rajattomat, mutta valittu tie on harmillisen "tylsä".
Laajasalo on Kruunusiltojen myötä lähitulevaisuudessa kytkeytymässä ihan eri tavalla kantakaupunkiin, kuin aiemmin. Näin merkittävästä investoinnista on hyvä ottaa kaikki mahdollinen irti.
Anteeksi