[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
tissot kirjoitti:Kun ei ole sotiakaan puskemassa teknologista kehitystä oikein tosissaan, niin kai nämä miljonääri, miljardööri visionäärit ovat ainoita jotka siihen pystyvät.Miten tuon nyt ottaa. Amerikkalaisten sotatekniikan kehittelyyn käyttämä raha ei ole toisen maailmansodan jälkeen juuri vähentynyt, eikä välttämättä edes kylmän sodan jälkeen (tosin raha on osin suuntautunut ydinpommien tekemisestä radioaktiivisten sotkujen siivoamiseen). Eikä pidä epäillä, etteikö tämän hetken konflikteja käytetä tekniikan testaamiseen. Myös Israel on tässä suhteessa ottanut hyödyn irti tilanteestaan ja myy sitten paikallisella väestöllä testaamiaan keksintöjä muulle maailmalle.
hmikko kirjoitti:En väitä että rahaa menisi yhtään sen vähempää nykyään, mutta voi kysyä meneekö sitä enemenissä määrin kasvavan koneiston ylläpitämiseen, kuin uusiin ja innovatiivisiin projekteihin. Sota tai maiden välinen jännite ei pelkästään takaa kansan tuen (lisää rahaa), mutta antaa myös oikeata kilpailua. Olisimmeko esim. nähneet kylmänsodan aikaan F-35 tyyppisen projektin joka on maksanut jenkeillä 600 miljardia dollaria ja junnaa edelleen. Pahimmillaan koneen tullessa markkinoille on tekniikka jo vanhentunut.tissot kirjoitti:Kun ei ole sotiakaan puskemassa teknologista kehitystä oikein tosissaan, niin kai nämä miljonääri, miljardööri visionäärit ovat ainoita jotka siihen pystyvät.Miten tuon nyt ottaa. Amerikkalaisten sotatekniikan kehittelyyn käyttämä raha ei ole toisen maailmansodan jälkeen juuri vähentynyt, eikä välttämättä edes kylmän sodan jälkeen (tosin raha on osin suuntautunut ydinpommien tekemisestä radioaktiivisten sotkujen siivoamiseen). Eikä pidä epäillä, etteikö tämän hetken konflikteja käytetä tekniikan testaamiseen. Myös Israel on tässä suhteessa ottanut hyödyn irti tilanteestaan ja myy sitten paikallisella väestöllä testaamiaan keksintöjä muulle maailmalle.
- Maailmalla Hyperloop-radan kustannuksiksi on arvioitu 5 - 10 miljoonaa euroa per kilometri eli Helsinki-Turku-Tampere -välisen osuuden kokonaiskustannus olisi arviolta noin 2 - 4 miljardia euroa, Verkkokauppa.comin tiedotteessa lasketaan.http://www.iltalehti.fi/digi/2013092517527906_du.shtml
Tehari kirjoitti: Ikävä kyllä tälläinen projekti ei tule suomessa toteutumaan, ainakaan seuraavaan 50 vuoteen.Ei tule missään muuallakaan, uskallan luvata.