Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä vallzo
#104122
Onko kenelläkään tietoa miten Herttoniemen ja Siilitien asemanseudut tulee muuttumaan? Kai sinne puistoja on suunniteltu.
tekijänä apollonkatu
#104123
Tosiaan aika ikäväksi meni nyt keskustelu Eeroksen osalta. Vaikka itse rakastan uintia ja olen todella harmissani että kaunis miljöö lanattiin näin tökerösti en silti ymmärrä mistä halveksunta muita foorumilaisia kohti kumpuaa. Jospa nyt vetäisit pääsi ulos takamuksestasi ja vähän henkeä, ei me olla täällä sun vihollisia. Ihan turhaan purat tuohtumustasi meihin. Ei ole ristiriitaista että sama henkilö toivoo umpikorttelikaupunkia, rakastaa luontoa, käy baletissa Pietarissa ja diggailee tornitalojakin välillä. Rahvas sitä ja tätä, älä viitsi olla ääliö.
Maeeeq, James, tuomas ja 1 muuta tykkää tästä
Avatar
tekijänä Eeros
#104126
apollonkatu kirjoitti: 12.03.22 05:13 Tosiaan aika ikäväksi meni nyt keskustelu Eeroksen osalta. Vaikka itse rakastan uintia ja olen todella harmissani että kaunis miljöö lanattiin näin tökerösti en silti ymmärrä mistä halveksunta muita foorumilaisia kohti kumpuaa. Jospa nyt vetäisit pääsi ulos takamuksestasi ja vähän henkeä, ei me olla täällä sun vihollisia. Ihan turhaan purat tuohtumustasi meihin. Ei ole ristiriitaista että sama henkilö toivoo umpikorttelikaupunkia, rakastaa luontoa, käy baletissa Pietarissa ja diggailee tornitalojakin välillä. Rahvas sitä ja tätä, älä viitsi olla ääliö.
Ylläolevan viestin koen täysin turhana. "Tuli" sammutettiin jo edellisellä sivulla eikä bensaa hiillokselle ole tarpeen heitellä.
Taisin tosiaankin olla "ääliö" avatessani akuuttia ympäristön turhaa turmelemista täällä. Eri urheilulajien paremuudesta ei mielenkiintoa väitellä, tuohon ei olisi tarvinnut rakentaa mitään kun vieressä on valtava alue, jossa noille molemmille olisi ollut tilaa: sekä uimahalleille että jääkiekkosellaisille. Kuten, jo hyvin monta kertaa, kirjoitinkin.
Virhe tuskin toistuu. Päätäni en ikinä myöskään ole takamuksessa säilönyt. Pietarin balettikaan ei juuri pöllöjen (ja muiden) pesintää auta, eikä liity koko aiheeseen.

Rakentavista ja kauniista sanavalinnoista kiittäen.
Avatar
tekijänä Eeros
#104127
vallzo kirjoitti: 11.03.22 22:14 Onko kenelläkään tietoa miten Herttoniemen ja Siilitien asemanseudut tulee muuttumaan? Kai sinne puistoja on suunniteltu.
Olisi kyllä tietoa mutta nyt taitaa olla niin että antini tälle aiheelle on, ainakin toistaiseksi, annettu. Sen verran paksua suoranaista haukkumista sekä vääristelyä ihan äskettäin framille heitettiin.
Lienee turhaa kirjoitella kun kerran koetaan "muita foorumilaisia halveksivaksi, ääliöksi ja päätänsä takapuolessa pitäväksi".

Aito ahdistukseni (suorastaan epätoivoni) kirjoituksissani viime aikoina kumpusi rehellisestä ja syvästä pahoinvoinnista satoja vuosia vanhan miljöön ja vanhan puuston, täysin turhasta, turmelemisesta. Niiden kulttuurillisista että luontoarvoista puhuin. Urheilu ei juurikaan kiinnosta minua eikä itse asiaan täysin perehtymättömien vinoilutkaan. Mainitut arvot kun ovat itselleni suorastaan pyhiä enkä niistä ala sanallisesti leikittelemään tai jaksa ottaa roskaa vastaan enempää.

"Ääliö" poistuu, kiitos.
Avatar
tekijänä Eeros
#104131
Jääkiekkokansan raivo kohdistuu luonnonsuojelijoihin :)
Puut, eläimet ja kaikki elävä tuhottava asfaltin ja liukumisurheilun tieltä.
Vastakkaiset mielipiteet tyrmätään kovin ottein - somessa...

:I

Optimistina löysin sentään jotain positiivista katastrofista... Harjoitushalli - ilman yleisötavoitteita - saattaa tuoda paikalle kaikenlaista vetelehtijää jopa vähemmän kuin uimahalli. "Harrastelemisen" ohessa istutuksia tallomaan ja pesiviä lintuja häiritsemään...
Toivotaan ettei koko kartanon puutarhaa tarvitse lanata parkkipaikkojen tieltä.
Sentään säilynyt monta sataa vuotta. Kestänyt pommitukset ja vallanvaihdot...

Kiitos kiinnostuksesta paikalliseen ympäristörikokseen.
T. Kymmeniä jalopuita pääkaupunkiseudulle elämänsä aikana istuttanut "ääliö" sekä tuon seudun repolaisen ketut, joidenka lukemattomien sukupolvien koti vedettiin hetkessä muistojen manalaan. Nyt saavat tuhannet kanit, ainakin, olla rauhassa ja niitä lieneekin kohta miljoona...
Ketun kuvasin just tuolla paikalla: Kuva
tekijänä James
#104152
En nyt halua sen enempää tähän vihanpitoon sekaantua, mutta muutama kysymys jäi mieltäni vaivaamaan.

1) Jos uimahallia suunniteltiin ja jääkiekon harjoitushalli saatiin, niin miksi luonnon ja ympäristön tuhoaminen on jääkiekon vika? Eikö sen kettuperheen kodin olisi tuhonnut se uimahalli yhtä lailla? (Todennäköisesti uimahallin liikenne olisi vielä harjoitushalliin verrattuna kovempaa)

2) Miten kendo-känni-urpoilijat liittyy harjoitusjäähalliin? Suurin osa käyttäjistä lienee junioreita, iltakäyttäjissä sitten varmaan jotain vanhempiakin harrasteryhmiä mutta tuskin niidenkään harjoituksiin olut tai kännääminen liittyy millään lailla.

Ihan siis tosissani kyselen ja yritän ymmärtää ottamatta mitään puolia mistään keskustelusta tai haukkumasta ketään osallistujaa. Itse olen junnuna jokusen vuoden pelannut "kendoa" enkä tuolloin kännäämisestä tai viinasta paljoakaan tiennyt. Nykyään jääkiekko ei paljoa kiinnosta vaan futis on vienyt sydämen. Ikämiesikäisenä edelleen pelataan lepakkovuoroilla eikä käytetä treeniajoilla eikä treenipaikoilla alkoholia vaan treenataan. Pari saunailtaa on vuodessa, mutta ne sitten muualla. Kovin pidän itseäni myös luonnonystävänä enkä mielelläni näe että esimerkiksi metsää kaadetaan rakentamisen tieltä kun muitakin vaihtoehtoja olisi. Olen myös liikunnan sekä urheilun ystävä, mutta toivon että näiden kahden ei tarvitsisi kolahtaa vastakkain.

Oliko näille halleille (alkuperäiselle uima-, nykyiselle jää-) muuten jotain muuta paikkaa suunnitelmissa vai oliko tämä ainoa puheissa ollut?
Avatar
tekijänä Eeros
#104153
James kirjoitti: 19.03.22 12:47 En nyt halua sen enempää tähän vihanpitoon sekaantua, mutta muutama kysymys jäi mieltäni vaivaamaan.

1) Jos uimahallia suunniteltiin ja jääkiekon harjoitushalli saatiin, niin miksi luonnon ja ympäristön tuhoaminen on jääkiekon vika? Eikö sen kettuperheen kodin olisi tuhonnut se uimahalli yhtä lailla? (Todennäköisesti uimahallin liikenne olisi vielä harjoitushalliin verrattuna kovempaa)

2) Miten kendo-känni-urpoilijat liittyy harjoitusjäähalliin? Suurin osa käyttäjistä lienee junioreita, iltakäyttäjissä sitten varmaan jotain vanhempiakin harrasteryhmiä mutta tuskin niidenkään harjoituksiin olut tai kännääminen liittyy millään lailla.

Ihan siis tosissani kyselen ja yritän ymmärtää ottamatta mitään puolia mistään keskustelusta tai haukkumasta ketään osallistujaa. Itse olen junnuna jokusen vuoden pelannut "kendoa" enkä tuolloin kännäämisestä tai viinasta paljoakaan tiennyt. Nykyään jääkiekko ei paljoa kiinnosta vaan futis on vienyt sydämen. Ikämiesikäisenä edelleen pelataan lepakkovuoroilla eikä käytetä treeniajoilla eikä treenipaikoilla alkoholia vaan treenataan. Pari saunailtaa on vuodessa, mutta ne sitten muualla. Kovin pidän itseäni myös luonnonystävänä enkä mielelläni näe että esimerkiksi metsää kaadetaan rakentamisen tieltä kun muitakin vaihtoehtoja olisi. Olen myös liikunnan sekä urheilun ystävä, mutta toivon että näiden kahden ei tarvitsisi kolahtaa vastakkain.

Oliko näille halleille (alkuperäiselle uima-, nykyiselle jää-) muuten jotain muuta paikkaa suunnitelmissa vai oliko tämä ainoa puheissa ollut?
Oivallisia kysymyksiä sekä ansiokkaita pohdintoja. Nöyrimmät kiitokseni niistä.
Mikäs "jääkiekon vika" se nyt olisikaan kun jääkiekkohalleja rakennetaan?
Eihän se ihminenkään ilkeyttään hengitä? Ihan pakkohan se on jos meinaa pärjätä?

Olen itsekin kyllä "harrastellut", useampiakin urheilulajeja (nuorempana) ja osaa jopa halleissakin (lähinnä, kuitenkin Stadikalla ja vanhassa Töölön kisahallissa). Karatesta juoksuun ja jalkapalloon yms.

Jään nyt pohtimaan probleemaa ja vastailen oikein juurtajaksaen jos uskon kykeneväni avaamaan enemmän, joskus, niin sitten niin teen.

Mutta sitä ennen (olisko jo kohta kymmenes kerta: tuolle olisi löytynyt hyvin tilaa muutamaa sata metria toisaalla ja vaikka uimahallille myös. Tämä on tietysti vaikea asia... (?) Ja mikäs enemmän tunteita tässä nostattaisi kuin JÄÄkiekko ;)
- Sitä PiTÄÄ ylistää tai ....

Hei hei... ;)
Pidän vähän taukoa ...

Mutta oikein hyviä ajatelmia, toden totta...

(sori jos typoja - hakkasin just säkkiä)
tekijänä apollonkatu
#104154
Eeros kirjoitti: 12.03.22 13:32
apollonkatu kirjoitti: 12.03.22 05:13 Tosiaan aika ikäväksi meni nyt keskustelu Eeroksen osalta. Vaikka itse rakastan uintia ja olen todella harmissani että kaunis miljöö lanattiin näin tökerösti en silti ymmärrä mistä halveksunta muita foorumilaisia kohti kumpuaa. Jospa nyt vetäisit pääsi ulos takamuksestasi ja vähän henkeä, ei me olla täällä sun vihollisia. Ihan turhaan purat tuohtumustasi meihin. Ei ole ristiriitaista että sama henkilö toivoo umpikorttelikaupunkia, rakastaa luontoa, käy baletissa Pietarissa ja diggailee tornitalojakin välillä. Rahvas sitä ja tätä, älä viitsi olla ääliö.
Ylläolevan viestin koen täysin turhana. "Tuli" sammutettiin jo edellisellä sivulla eikä bensaa hiillokselle ole tarpeen heitellä.
Taisin tosiaankin olla "ääliö" avatessani akuuttia ympäristön turhaa turmelemista täällä. Eri urheilulajien paremuudesta ei mielenkiintoa väitellä, tuohon ei olisi tarvinnut rakentaa mitään kun vieressä on valtava alue, jossa noille molemmille olisi ollut tilaa: sekä uimahalleille että jääkiekkosellaisille. Kuten, jo hyvin monta kertaa, kirjoitinkin.
Virhe tuskin toistuu. Päätäni en ikinä myöskään ole takamuksessa säilönyt. Pietarin balettikaan ei juuri pöllöjen (ja muiden) pesintää auta, eikä liity koko aiheeseen.

Rakentavista ja kauniista sanavalinnoista kiittäen.
Terveisiä sinne takapuoleen. Minä pidän myös viestejäsi täysin turhina. Herttoniemi-lanka ei edelleenkään ole henkilökohtainen rähinä-lankasi. Känkkäränkkäpäivä on vain kerran viikossa. Puolestani voit keskustella lisää asiasta ihan kaksin itsesi kanssa. Turhaan siis haaskaat omaa ja muiden aikaa täällä keskustelufoorumilla. :smt006
Avatar
tekijänä Eeros
#104155
apollonkatu kirjoitti: 20.03.22 06:36
Eeros kirjoitti: 12.03.22 13:32
apollonkatu kirjoitti: 12.03.22 05:13 Tosiaan aika ikäväksi meni nyt keskustelu Eeroksen osalta. Vaikka itse rakastan uintia ja olen todella harmissani että kaunis miljöö lanattiin näin tökerösti en silti ymmärrä mistä halveksunta muita foorumilaisia kohti kumpuaa. Jospa nyt vetäisit pääsi ulos takamuksestasi ja vähän henkeä, ei me olla täällä sun vihollisia. Ihan turhaan purat tuohtumustasi meihin. Ei ole ristiriitaista että sama henkilö toivoo umpikorttelikaupunkia, rakastaa luontoa, käy baletissa Pietarissa ja diggailee tornitalojakin välillä. Rahvas sitä ja tätä, älä viitsi olla ääliö.
Ylläolevan viestin koen täysin turhana. "Tuli" sammutettiin jo edellisellä sivulla eikä bensaa hiillokselle ole tarpeen heitellä.
Taisin tosiaankin olla "ääliö" avatessani akuuttia ympäristön turhaa turmelemista täällä. Eri urheilulajien paremuudesta ei mielenkiintoa väitellä, tuohon ei olisi tarvinnut rakentaa mitään kun vieressä on valtava alue, jossa noille molemmille olisi ollut tilaa: sekä uimahalleille että jääkiekkosellaisille. Kuten, jo hyvin monta kertaa, kirjoitinkin.
Virhe tuskin toistuu. Päätäni en ikinä myöskään ole takamuksessa säilönyt. Pietarin balettikaan ei juuri pöllöjen (ja muiden) pesintää auta, eikä liity koko aiheeseen.

Rakentavista ja kauniista sanavalinnoista kiittäen.
Terveisiä sinne takapuoleen. Minä pidän myös viestejäsi täysin turhina. Puolestani voit keskustella lisää asiasta ihan kaksin itsesi kanssa. Turhaan siis haaskaat omaa ja muiden aikaa täällä keskustelufoorumilla. :smt006
kiva ja "uimisiin" sitten vaan. laivaväylää pitkin vaikka "pietarin balettiin".

heippis ja polskis
Avatar
tekijänä Eeros
#104157
apollonkatu kirjoitti: 20.03.22 07:12 joo sä voit käydä baletissa ja skutsissa vaikka siellä ideaparkissasi
ehkä kannattaisi "keskustella" asioista joihin on, jotenkuten, edes perehtynyt?
solvaaminen ja kiukuttelu - vaikka muutaman " tykkäyksen " saisikin - ole keskustelufoorumeille parasta antia nekään?

kiitos pilkkaamisesta ja mukavaa jatkoa.

lopetan aiheesta.
Avatar
tekijänä Eeros
#104158
apollonkatu kirjoitti: 20.03.22 07:12 joo sä voit käydä baletissa ja skutsissa vaikka ideaparkissa tai sipoossa
???
"sipoossa"

:) miksi?

________

Ja yhä olen sitä mieltä että jäljellä olevaa pääkaupungin luontoa on suojeltava turhalta tuholta JOS kerran vieresssä tyhjää tonttia ja purettavaa rakennuskantaa.
Myös paikallisen väestön tarpeita ja näkökantoja on merkityksellistä kuunnella.
Netin huutoäänestyksillä joillekin viihdearvoa mutta todellinen asuinympäristö tärkeämpi asia.

Alueille, joilla ei "luontoarvoa" enää sitten tehokasta rakentamista hyvällä suunnittelulla.
Korkealla kritiikillä - ei mitä tahansa.

Ja asioista avautuminen, jos koskee omaa asuinseutua, ei ole väärin vaikka tunnepitoistakin jos kyseessä ilmiselvästi huonoa ympäristönsuunnittelua ja perinneympäristöä täysin kunnioittamatonta jyräämistä.
Urheiluhallien paras paikka ei ole satoja vuosia vanhan kartanon puutarhan vieressä, vanhan puuston tilalla vaan arvottomalla jättömaalla, jota löytyisi läheltä vaikkka kolmelle hallille.

Tottakai kismittää typerä kaupunkisuunnittelu vai pitäisikö kaikkea vain, kritiikittä, hypettää?
Itseasiassa aika törkeää ylimielisyyttä tulla pilkkaamaan tietämättä/välittämättä edes mistä kyse.
Avatar
tekijänä Eeros
#104159
[/quote]

Terveisiä sinne takapuoleen. Minä pidän myös viestejäsi täysin turhina. Herttoniemi-lanka ei edelleenkään ole henkilökohtainen rähinä-lankasi. Känkkäränkkäpäivä on vain kerran viikossa. Puolestani voit keskustella lisää asiasta ihan kaksin itsesi kanssa. Turhaan siis haaskaat omaa ja muiden aikaa täällä keskustelufoorumilla. :smt006
[/quote]
tekijänä James
#104160
Eeros kirjoitti: 19.03.22 15:38 Oivallisia kysymyksiä sekä ansiokkaita pohdintoja. Nöyrimmät kiitokseni niistä.
Mikäs "jääkiekon vika" se nyt olisikaan kun jääkiekkohalleja rakennetaan?
Eihän se ihminenkään ilkeyttään hengitä? Ihan pakkohan se on jos meinaa pärjätä?

Olen itsekin kyllä "harrastellut", useampiakin urheilulajeja (nuorempana) ja osaa jopa halleissakin (lähinnä, kuitenkin Stadikalla ja vanhassa Töölön kisahallissa). Karatesta juoksuun ja jalkapalloon yms.

Jään nyt pohtimaan probleemaa ja vastailen oikein juurtajaksaen jos uskon kykeneväni avaamaan enemmän, joskus, niin sitten niin teen.

Mutta sitä ennen (olisko jo kohta kymmenes kerta: tuolle olisi löytynyt hyvin tilaa muutamaa sata metria toisaalla ja vaikka uimahallille myös. Tämä on tietysti vaikea asia... (?) Ja mikäs enemmän tunteita tässä nostattaisi kuin JÄÄkiekko ;)
- Sitä PiTÄÄ ylistää tai ....

Hei hei... ;)
Pidän vähän taukoa ...

Mutta oikein hyviä ajatelmia, toden totta...

(sori jos typoja - hakkasin just säkkiä)
Odotan innolla vastauksia kyllä.

Sen verran täytyy ottaa kantaa keskustelutyyliisi vaikka vahvaa off-topicia onkin, että tunnut syyllistyvän tuohon muiden keskustelijoiden alaspainamiseen sekä itsesi jalustalle nostamiseen kovin paljon. Itse tykkään mieluummin keskustella kahtena tasavertaisena, jolloin molempien kannat sekä mielipiteet ovat samalla viivalla eikä toisen lähtökohtaisesti huonompi tai vähäarvoisempi. Sen verran voin myös mainita, että harrastaminen ja "harrastelu" on kaksi eri asiaa. Itse olen aina harrastanut tosissani ja intohimolla harrastuksiani, vaikka taitotaso ei ammattilaisuuteen tai edes puolisellaiseen koskaan riittänytkään. Edelleen painetaan ihan kilpasarjassa, vaikka ikää onkin ikämiessarjoihin kelpuuttava määrä ja treenataan tosissaan useamman kerran viikossa (vaikka pilke silmäkulmassa mennäänkin). Junnuna sitten mentiin vielä enemmän tosissaan ja vielä useamman kerran viikossa. Ja treenattu sekä pelattu on hiekkakentillä, ulkojäillä, tennistekonurmilla ja teollisuushalleissa ym ym. Kyllä itse olen toivottanut tervetulleiksi kaikki olosuhdeparannukset harjoitteluun lajista riippumatta (toivon toki ettei mitään ikihonkia silti niiden vuoksi kaadeta) eikä tarvitse enää treenata jääpeitteisellä hiekkakentällä futista nappulakengät jalassa luistellen vaan saa mennä hallissa tai lämmitetyllä tekonurmella. Ja sama jääkiekkoon ja sen harrastamisen puitteisiin, vaikka oma harrastaminen päättyikin jo lähemmäs kolme vuosikymmentä sitten eikä seurattuakaan tule enää (koska en itsekkäästi ajattele vain omia tarpeita).

Sarkastinen kysymyksesi, että mikä jääkiekon vika kun jäähalleja rakennetaan osui aika vahvasti ohi maalista, kun alkuperäinen kysymys oli että miten se on erityisesti jääkiekon vika jos päättäjät olivat sen metsikön päättäneet tuhota ihan minkä tahansa hallin rakentamiseksi. Eikös tällöin ne päättäjät ole syypäitä huonoon päätökseen eikä kaikista lajeista se, jonka epäonneksi ne kaikkien lajien hamuamat lisätilat satutaan juuri tähän pläntille rakentamaan. Joten kohdennetaanko se viha nyt oikeaan suuntaan ja laitetaan palautetta päättäjille sen sijaan, että kiukutellaan täällä muille käyttäjille. Kyllä itseänikin harmittaa, että Turussa päätettiin rakentaa Itsenäisyydenaukiolle Musiikkitalo, mutta en minä nyt herran jestas niitä muusikkoja tai musiikin ystäviä siitä syytä vaan niitä päättäjiä, jotka sen päätöksen tekivät (eivätkä kaikki täällä siitäkään ole kanssani samaa mieltä, mutta en minä sen takia kenenkään kimppuun täällä verbaalisesti ole käynyt)-

Lisäksi kysyin ihan rehellisesti, kun en tiedä että oliko näille halleille jotain muuta paikkaa tutkittu vai oliko tämä pläntti sellainen johon haluttiin rakentaa jotain anyway. Tähän (ja kahteen numeroituun kysymykseen myös) odottelen toki vielä vastausta.
Avatar
tekijänä Eeros
#104161
James kirjoitti: 20.03.22 11:04
Eeros kirjoitti: 19.03.22 15:38 Oivallisia kysymyksiä sekä ansiokkaita pohdintoja. Nöyrimmät kiitokseni niistä.
Mikäs "jääkiekon vika" se nyt olisikaan kun jääkiekkohalleja rakennetaan?
Eihän se ihminenkään ilkeyttään hengitä? Ihan pakkohan se on jos meinaa pärjätä?

Olen itsekin kyllä "harrastellut", useampiakin urheilulajeja (nuorempana) ja osaa jopa halleissakin (lähinnä, kuitenkin Stadikalla ja vanhassa Töölön kisahallissa). Karatesta juoksuun ja jalkapalloon yms.

Jään nyt pohtimaan probleemaa ja vastailen oikein juurtajaksaen jos uskon kykeneväni avaamaan enemmän, joskus, niin sitten niin teen.

Mutta sitä ennen (olisko jo kohta kymmenes kerta: tuolle olisi löytynyt hyvin tilaa muutamaa sata metria toisaalla ja vaikka uimahallille myös. Tämä on tietysti vaikea asia... (?) Ja mikäs enemmän tunteita tässä nostattaisi kuin JÄÄkiekko ;)
- Sitä PiTÄÄ ylistää tai ....

Hei hei... ;)
Pidän vähän taukoa ...

Mutta oikein hyviä ajatelmia, toden totta...

(sori jos typoja - hakkasin just säkkiä)
Odotan innolla vastauksia kyllä.

Sen verran täytyy ottaa kantaa keskustelutyyliisi vaikka vahvaa off-topicia onkin, että tunnut syyllistyvän tuohon muiden keskustelijoiden alaspainamiseen sekä itsesi jalustalle nostamiseen kovin paljon. Itse tykkään mieluummin keskustella kahtena tasavertaisena, jolloin molempien kannat sekä mielipiteet ovat samalla viivalla eikä toisen lähtökohtaisesti huonompi tai vähäarvoisempi. Sen verran voin myös mainita, että harrastaminen ja "harrastelu" on kaksi eri asiaa. Itse olen aina harrastanut tosissani ja intohimolla harrastuksiani, vaikka taitotaso ei ammattilaisuuteen tai edes puolisellaiseen koskaan riittänytkään. Edelleen painetaan ihan kilpasarjassa, vaikka ikää onkin ikämiessarjoihin kelpuuttava määrä ja treenataan tosissaan useamman kerran viikossa (vaikka pilke silmäkulmassa mennäänkin). Junnuna sitten mentiin vielä enemmän tosissaan ja vielä useamman kerran viikossa. Ja treenattu sekä pelattu on hiekkakentillä, ulkojäillä, tennistekonurmilla ja teollisuushalleissa ym ym. Kyllä itse olen toivottanut tervetulleiksi kaikki olosuhdeparannukset harjoitteluun lajista riippumatta (toivon toki ettei mitään ikihonkia silti niiden vuoksi kaadeta) eikä tarvitse enää treenata jääpeitteisellä hiekkakentällä futista nappulakengät jalassa luistellen vaan saa mennä hallissa tai lämmitetyllä tekonurmella. Ja sama jääkiekkoon ja sen harrastamisen puitteisiin, vaikka oma harrastaminen päättyikin jo lähemmäs kolme vuosikymmentä sitten eikä seurattuakaan tule enää (koska en itsekkäästi ajattele vain omia tarpeita).

Sarkastinen kysymyksesi, että mikä jääkiekon vika kun jäähalleja rakennetaan osui aika vahvasti ohi maalista, kun alkuperäinen kysymys oli että miten se on erityisesti jääkiekon vika jos päättäjät olivat sen metsikön päättäneet tuhota ihan minkä tahansa hallin rakentamiseksi. Eikös tällöin ne päättäjät ole syypäitä huonoon päätökseen eikä kaikista lajeista se, jonka epäonneksi ne kaikkien lajien hamuamat lisätilat satutaan juuri tähän pläntille rakentamaan. Joten kohdennetaanko se viha nyt oikeaan suuntaan ja laitetaan palautetta päättäjille sen sijaan, että kiukutellaan täällä muille käyttäjille. Kyllä itseänikin harmittaa, että Turussa päätettiin rakentaa Itsenäisyydenaukiolle Musiikkitalo, mutta en minä nyt herran jestas niitä muusikkoja tai musiikin ystäviä siitä syytä vaan niitä päättäjiä, jotka sen päätöksen tekivät (eivätkä kaikki täällä siitäkään ole kanssani samaa mieltä, mutta en minä sen takia kenenkään kimppuun täällä verbaalisesti ole käynyt)-

Lisäksi kysyin ihan rehellisesti, kun en tiedä että oliko näille halleille jotain muuta paikkaa tutkittu vai oliko tämä pläntti sellainen johon haluttiin rakentaa jotain anyway. Tähän (ja kahteen numeroituun kysymykseen myös) odottelen toki vielä vastausta.
Myönnän että provosoiva tyyli nyt hieman ontui.
Ymmärrän kuntourheilun arvon.
Hyväksi kaikenikäisille.

Itse urheilu (mikään laji) ei tässä ollut, kuitenkaan, SE juttu.

Eikä "jääkiekon vika" yhtään enempää kuin vaikka jääkaapin (keksintönä), jos se päätetään sijoittaa keskelle olohuoneen lattiaa.
Se on niiden vika, jotka sen ovat siihen päättäneet kantaa ja jättää.
Kun siihen sitten iskee jalkansa - se kuitenkin - *ituttaa, kiroiluttaa ja aiheuttaa harmistusta. Ja saa manaamaan jääkaappia.Inhimillistä..

En, kuitenkaan, kirjoittanut purkaustani tavoittaakseni mielipidesuosiota vaan siksi että ehkä joku näkisi myös tämmöisiä harvinaisempia näkökulmia kaupunkiin. Ajatukset voivat kasvaa ja kehittyä. Tällainen oikeaa arvostamista. On muitakin kuin enemmistön mielipide.
Lisäksi oli kyse kotiseudustani, joka hyvin tuttu. Esimerkiksi toisten kaupunkien asioihin en perehtymättä puuttuisi.

On työtä kesken. Luen myöhemmin kirjoituksesi paremmin/kokonaan kun ehdin ja katson onko minulla mitään vastattavaa.

Ikävää jos tuli pahat mielet. Uskon että kevätaurinko, kuitenkin, parantaa syntyneet henkiset haavat.

Asiallisia ajatuksia arvostaen & toisiamme kunnioittaen, -E
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21