- 11.10.12 00:55
Päätin perustaa tälle projektille oman ketjun kun omalta parvekkeelta saan projektia seurailla niin viestiä varmaan riittää ja kokonaisuuteen kuuluu kuitenkin kaksi torniakin.
Vanhanpalolaitoksen tontti siis kyseessä ja nyt alkaa pikkuhiljaa tapahtua:
Tässä kuvia nykytilanteesta ja havainnekuvia tulevasta:
Letkutien ja palokunnankadun kulmaus ja letkutien varsi nyt:

Ja tältä pitäisi näyttää muutaman vuoden päästä:

Savelankadun varsi nyt:

Ja tulevaisuudessa:

Ja näkymä jota itse olen eniten seurannut:

Ja tulevaisuudessa seuraan suunnilleen tätä maisemaa ensimmäisen kerroksen korkeudelta:

Rakennus aikataulusta on seuraavanlaista tietoa:
http://www2.jkl.fi/kaavakartat/palokunn ... web/11.jpg
Palokunnankadun varren keskimmäinen 1800kem2 eli Asunto Oy Jyväskylän Loimukartano on nyt ennakko markkinoinnissa:

JVA (kaupungin vuokrataloyhtiö): aloittaa keväällä kahden talon rakennustyö: yhteenlaskettu kerrosala on 4300kem2 eli mitä ilmeisemmin kyseessä on tuo pyöreä kulma tontti ja kahden edellämainitun väliin jäävä tontti. Valmista pitäisi olla kesällä 2014.
JVA rakentaa myös toisen 12-kerroksisista torneista. Tämän aloitus on tämän hetkentiedon mukaan keväällä 2014
NCC rakentaa toisen torneista, mutta muuta tietoa NCC:n suunnitelmista ei ole.
Lisää kuvia heti kun jotain kunnolla näkyvää alkaa tapahtua. Tällä hetkellä kaivellaan ja peitellään vesi ja viemäriputkia ja puretaan paloaseman sisätiloja. Saa nähdä milloin rakennuksen varsinainen romutus käynnistyy...
Vanhanpalolaitoksen tontti siis kyseessä ja nyt alkaa pikkuhiljaa tapahtua:
Tässä kuvia nykytilanteesta ja havainnekuvia tulevasta:
Letkutien ja palokunnankadun kulmaus ja letkutien varsi nyt:

Ja tältä pitäisi näyttää muutaman vuoden päästä:

Savelankadun varsi nyt:

Ja tulevaisuudessa:

Ja näkymä jota itse olen eniten seurannut:

Ja tulevaisuudessa seuraan suunnilleen tätä maisemaa ensimmäisen kerroksen korkeudelta:

Rakennus aikataulusta on seuraavanlaista tietoa:
http://www2.jkl.fi/kaavakartat/palokunn ... web/11.jpg
Palokunnankadun varren keskimmäinen 1800kem2 eli Asunto Oy Jyväskylän Loimukartano on nyt ennakko markkinoinnissa:

JVA (kaupungin vuokrataloyhtiö): aloittaa keväällä kahden talon rakennustyö: yhteenlaskettu kerrosala on 4300kem2 eli mitä ilmeisemmin kyseessä on tuo pyöreä kulma tontti ja kahden edellämainitun väliin jäävä tontti. Valmista pitäisi olla kesällä 2014.
JVA rakentaa myös toisen 12-kerroksisista torneista. Tämän aloitus on tämän hetkentiedon mukaan keväällä 2014
NCC rakentaa toisen torneista, mutta muuta tietoa NCC:n suunnitelmista ei ole.
Lisää kuvia heti kun jotain kunnolla näkyvää alkaa tapahtua. Tällä hetkellä kaivellaan ja peitellään vesi ja viemäriputkia ja puretaan paloaseman sisätiloja. Saa nähdä milloin rakennuksen varsinainen romutus käynnistyy...
Top-6 tornit: 1. Burj Khalifa 828m 2. Tokyo Sky Tree 634m 3. Lotte World Tower 555m 4. Taipei 101. 508m 5. Shanghai World Financial Center 492m 6. Jin Mao Tower 421m