Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä OlliMolli
#1127
Kiitos! :)

Mä yritin mennä Lutakko phase-IV alueelle vähän nuuskimaan näkyykö mitään siihen torninrakentamiseen viittaavaa, mutta ne on sulkenu aidoilla koko alueen. Eiköhän ne ole tosiaan nyt sitten aloittamassa ne rakennustyöt.
Avatar
tekijänä H.C.
#1128
Toi lutakon ranta on upea, olen useasti ohiajaessa ihastellut sitä. Muijalla on onneksi melko paljon serkkuja ja kvereita tuolla Jyväskylässä joten olen viime vuosina vähitellen, reilu viikko sitten viimeksi, päässyt tutustumaan paikkaan enkä yhtään ihmettele miksi aina kehut sitä. Pitäisi vaan vielä joskus käydä kunnolla katselemassa tota keskustaa, näyttää hienolta näissä kuvissa.
tekijänä Mantsi
#1130
Ehdottomasti kattavin Jyväskyläkatsaus mitä olen nyt tähän muistiin nähnyt.. paljon olet hommia paiskinut kuvien eteen, kiitos siitä, hyvin onnistuit lopputuloksessa! :wink:
tekijänä Quu
#1133
Taisin jo vastata tähän kerran, mutta poistin viesti puolivahingossa. Kaikenkaikkiaan mainio yleiskatsaus Jyväskylästä. Sisareni asuu tuolla Kuokkalan midriseissa - täytyy sanoa että hienot näkymät on varsinkin yöaikaan.
tekijänä qazwsx
#1138
Jykin arkkitehtuuri on Suomen parhaimmasta päästä. Kiitoksia kuvista. 8)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#1149
edit: kuvat poistettu
Viimeksi muokannut OlliMolli, 20.08.06 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä Toni
#1172
Erittäin kattava yleiskatsaus tähän paljon hypetettyyn kaupunkiin. :) Tuota Viitatornia voisi jopa haukkua Aallon parhaaksi työksi yhdessä Finlandia-talon kanssa, on nimittäin ihan hyvä, vaikkakin -erästä SSCläistä lainatakseni - sieluton.
tekijänä Mantsi
#1174
Laitetaanpas vähän lisää pökköä pesään.. kuvissa näkyy päiväys, joten siitä neropatit näette million kuvat on otettu. Voi olla epäselviä jne, napsin vaan autosta ohimennessä.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä OlliMolli
#1176
Toi on aika jännä juttu miten noi Lutakon 12-kerroksiset puolitornit näyttä vierestä katsoen aika matalilta, mutta Kuokkalansillalta katsottuna ne on varmaan korkeimmannäköiset 12-kerroksiset talot mitä olen ikinä nähnyt. Innova taas on massiivisin tornitalo Suomessa kun katsoo Tourulan suunnasta; sillähän on leveyttä melkein yhtä paljon kuin korkeutta. Eteläjulkisivu on kyllä paljon paremman näköinen kuin pohjoissivu.

Pakko kai se on myöntää, että näin harmaina päivinä ei edes Jyväskylä näytä kovin hyvältä. Kesällä kaikki muuttuu. Jos tulee yhtä sateinen kesä kuin viime vuonna niin hermot menee. Itse kyllä joudun olemaan Padasjoella suurimman osan kesästä, koska joudun rakentamaan siellä mutsin avomiehen kesäasuntoa. Vaihdossa saan sitten uuden kameran kesäkuun alkupuolella. :)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#1211
Huomasin suureksi ilokseni, että täällä saa nykyään antaa myös kriitistä palautetta. Se on hyvä, tästä lähtien aion antaa sitä itsekin. Haluaisiko joku anta myös minulle rakentavaa palautetta? Valotukseen, terävyyteen ja muihin kameran aiheuttamiin aspekteihin en tietenkään juurikaan voi vaikuttaa koska kamerani on niin huono, mutta jos joku haluaisi vähän analysoida rajausta, sommittelua jne. olisin hyvin kiitollinen.

Edit: kyseessähän on tosiaan lähinnä kaupunkikierros eikä valokuvaustaitojeni osoitus, eli en yrittänytkään saada ihmeitä aikaan, mutta tosiaan palaute on silti todella tervetullutta.
tekijänä Quu
#1216
Hyviä kuvia olet ottanut, mutta kaipaisin mukaan erikoisempia ja yksityiskohtaisempia kuvakulmia. Yksinomaan nämä tuntuvat vähän etäisiltä.

Edit: Viitatornin kuvasarja täytti kyllä nämä kriteerit. :)
tekijänä Toni
#1217
Eksperimentoi Photoshopilla enemmän niin kuvasi eivät ole enää niin homogeenisen näköisiä. ;)

Eli siis, lisäile kontrastia, leiki levels asetuksilla ja saturaatiolla. Tarpeen vaatiessa lisää sharpeningillä terävyyttä

Tuo musta varjo hieman dominoi kuvaa liikaa
http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... ct0035.jpg

Pääkohde ei ole tarpeeksi näkyvästi esillä
http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... kusta4.jpg



Ehdoton suosikkini kuvista
http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... ct0001.jpg