Sivu 7/17
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 24.11.13 20:06
Kirjoittaja Klazu
Dixin muoto ja koko ovat hyvät, mutta nuo nauhaikkunat...
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 24.11.13 20:37
Kirjoittaja MindW
Julkisivuun tulee vielä verhous, katso edellisen sivun Eskimon viesti.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 21.12.13 23:01
Kirjoittaja Purkki^
21.12

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 22.12.13 00:49
Kirjoittaja Kantti
Muhkea ja hienon näköinen kuva, samettisen pehmeä. Ulottuvuusvaikutuksiltaan hyvin valittu kuvakulma!
Urbaani on! Tuo leveä/kapea korkea rakennus takana antaa mainion avaruudellisen mielikuvan ja siinä tärkeässä osassa on valmistumassa oleva "kiikari", jos se sellainen on. Itse pidän näistä kiikareista joita toiset taas inhoavat.

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 22.12.13 19:04
Kirjoittaja RV
Tuosta olisi tehnyt vielä paljon tyylikkäämmän, jos nauhaikkunat olisivat hyvin leveitä jättäen välilleen vain kerroksenvälin verran tilaa.
Muttamutta, tuleeko tuosta siis noin kapea? Itse muistelin, että suunnitelmissa tuo olisi ollut melkoinen möhkäle.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 22.12.13 19:14
Kirjoittaja Purkki^
RV kirjoitti:Tuosta olisi tehnyt vielä paljon tyylikkäämmän, jos nauhaikkunat olisivat hyvin leveitä jättäen välilleen vain kerroksenvälin verran tilaa.
Muttamutta, tuleeko tuosta siis noin kapea? Itse muistelin, että suunnitelmissa tuo olisi ollut melkoinen möhkäle.
Tuohon tulee vielä päälle jonkinlainen ritilöinti joten ne nauhaikkunat ei näy noin selkeästi. Rakennuksen torniosa on kyllä melkoinen möhkäle, mutta tuo sivu tekee siitä siron näköisen tuosta kuvakulmasta.
Tästä Jannen kuvasta näkee paremmin leveyden.
Janne_H kirjoitti:
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 28.12.13 13:16
Kirjoittaja Purkki^
YIT on solminut sopimukset Vantaan Tikkurilan juna-aseman yhteyteen sijoittuvan toimisto- ja liikekeskus Dixin toimistokiinteistöjen sekä Espoossa Länsiväylän varrelle rakentuvan MotorCenter Espoonlahden myymisestä. Ostaja on keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Etera. Kauppojen kokonaisarvo on noin 60 miljoonaa euroa, josta YIT kirjaa kuluvan vuoden liikevaihdoksi reilun neljäsosan.
Kaupan kohteena olevat Tikkurilan toimisto- ja liikekeskus Dixin toimistotilat ovat kokonaislaajuudeltaan 14 400 m2 ja ne toteutetaan useammassa vaiheessa vuoteen 2017 loppuun mennessä. Ensimmäinen vaihe, yhteensä 6 000 m2 toimistotilaa, valmistuu loppuvuonna 2014. Tilojen pääkäyttäjiksi tulevat HUS, Suomen Terveystalo Oy ja henkilöstö- ja ulkoistuspalveluja tarjoava Barona. Kauppaan sisältyvät myös ensimmäisessä rakennusvaiheessa valmistuvan pysäköintitalon toimistotiloihin liittyvät pysäköintipaikat. Dixi käsittää kokonaisuudessaan 12 kerrosta, joista toimistotilat sijoittuvat kerroksiin 4–11. Hankkeelle haetaan platinatason LEED–ympäristösertifikaattia.
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 55&lang=fi
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 03.02.14 22:59
Kirjoittaja 16valve
Pari kännykuvaa sunnuntai-aamupäivältä.

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 08.03.14 19:33
Kirjoittaja Janne_H
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 08.03.14 19:45
Kirjoittaja Purkki^
Katos, ne on asentanut jo tuota valkoista ritilää. Ihan tyylikäs tuosta pinnasta tulee IMO.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 08.03.14 20:00
Kirjoittaja Klazu
Ympyrätalo talo on pieni, mutta hieno. Samoin radan ylikulku. Itse tornirakennus on on vain aika sekava. Toivon mukaan nuo vaaleat listat tulevat kiertämään rakennuksen ja vähentävät nauhaikkunoiden silmiinpistävyyttä.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 09.03.14 14:10
Kirjoittaja Purkki^
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 17.03.14 19:03
Kirjoittaja 16valve
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 29.03.14 14:08
Kirjoittaja Purkki^
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 30.03.14 13:31
Kirjoittaja rakentaja
Purkki^ kirjoitti:
Jättääköhän ne noi ritilät laittamatta ton seinän oikeisiin ala- ja ylänurkkiin. Tai jos ne peittävätkin kaikki seinät täydellisesti ritilöillä, niin hmettelen miksi ne ritilät sitten pitää laittaa mahdollisimman epäloogisessa järjestyksessä. Eikö olisi järkevintä aloittaa jokaisesn seinän kohdalla ritilöiden laitto vaikka vasemmasta alanurkasta ja siitä sitten järjestyksessä oikealle.
ps. miksi tossa yhdessä kohdassa on punaiset ritilät?