Re: Espoon projektit
Lähetetty: 23.08.09 19:20
Kovin on tylsä laatikko. Ei herätä bussin ikkunasta katsoessa mitään mielenkiintoa. Tuo olisi ollut hyvä paikka rakentaa näyttävämmin. Tuollainen vaatimaton laatikko katoaa motarin viereen.
Kaupunkilaisryhmä kokoontuu työpajoissa kolmesti (17.9., 6.10., 22.10), aiheena on Vermon uuden asuinalueen suunnittelu. Wikisuunnittelussa omasta elinympäristöstään kiinnostuneet asukkaat, tavalliset kansalaiset, editoivat vuorotellen valitun alueen pienoismallia samalla tavalla kuin Wikipedian käyttäjät muokkaavat tietosanakirjaa. Työpajan aikaansaanoksiin voi tutustua kirjasto Sellossa koko työprojektin ajan.http://www.espoo.fi/hankkeet/?Path=1;28 ... 351;112824
Jukki kirjoitti:Nyt (espoolaiset) talolaiset heti osallistumaan. Havainnekuva (linkin takana) näyttää ihan kivalta.En kyllä itse löytänyt kuvia työryhmän ehdotuksesta. Sivulla sanottiin ainoastaan, että se on nähtävillä Sellon kirjastossa ja tuolla sitä voi kommentoida. Käsittääkseni nuo kuvat tuon linkin takana eivät liity Vermon suunnitelmiin. Vai olenko väärässä?
JR kirjoitti:Voikin olla etteivät kuvat liity suunnitelmiin. Jonkun lähistöllä asuvan talolaisen täytyisi käydä asia tarkastamassa Sellon kirjastossa.. Ja samalla tietysti osallistua suunnitteluun.Jukki kirjoitti:Nyt (espoolaiset) talolaiset heti osallistumaan. Havainnekuva (linkin takana) näyttää ihan kivalta.En kyllä itse löytänyt kuvia työryhmän ehdotuksesta. Sivulla sanottiin ainoastaan, että se on nähtävillä Sellon kirjastossa ja tuolla sitä voi kommentoida. Käsittääkseni nuo kuvat tuon linkin takana eivät liity Vermon suunnitelmiin. Vai olenko väärässä?
Rakennuslehti kirjoitti:Espoon kaupungintalolle purkutuomio valtuustolta
Espoon kaupunginvaltuusto on kokouksessaan 19. huhtikuuta päättänyt äänin 42-24 (1 tyhjä), että vuonna 1971 valmistunut kaupungintalo puretaan. Päätöksen mukaan tilalle ei myöskään rakenneta uutta kaupungintaloa. Espoon kaupungintalon kohtalosta on kiistelty pitkään. Purkuvaihtoehdon ohella esillä ovat olleet sekä talon peruskorjaus että uuden rakentaminen nykyisen tilalle.
Kaupunginhallitukselle on tarkoitus rakentaa kokoustilat, muuta tarpeellista tilaa ja kaupunginjohtajan sekä hänen esikuntansa työtilat valtuustotaloa laajentamalla. Laajennus kasvattaisi rakennuksen pinta-alaa noin 1 000 neliöllä. Samalla talon nimi aiotaan muuttaa kaupungintaloksi.
Suunnitelma valtuustotalon laajennuksesta tuodaan vielä myöhemmin hyväksyttäväksi kaupunginhallitukseen.
http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/kii ... 21162.html
bitterfly kirjoitti:Kyllä hieman harmittaa, sillä tuo on juuri se joka Espoon tuo mieleen. Espoohan on juuri tuota. No onneksi Kaarinassa on vielä rumat kolossit jäljellä, eli edes yksi puhdasverinen kehyskaupunki säilyttää syvintä sisintään.. ainakin vielä muutamia vuosia.Meinaat vai, että Espoo tunnetaan/mielletään DDR-kolosseistaan?
Janne_H kirjoitti:Oiskin mielenkiintoista nähdä jotain isompaa tutkimusta muiden suomalaisten käsityksestä Espoosta. Itselle kun se on lähinnä Tapiola/Lepuskia, ja keskimääräistä varakkaampaa aluetta. Espoon keskus on sit vaan joku mesta tuolla kauempana, jossa toki on Kannunkulma.bitterfly kirjoitti:Kyllä hieman harmittaa, sillä tuo on juuri se joka Espoon tuo mieleen. Espoohan on juuri tuota. No onneksi Kaarinassa on vielä rumat kolossit jäljellä, eli edes yksi puhdasverinen kehyskaupunki säilyttää syvintä sisintään.. ainakin vielä muutamia vuosia.Meinaat vai, että Espoo tunnetaan/mielletään DDR-kolosseistaan?
zeizei kirjoitti:... jossa toki on Kannunkulma.Mikä IHME siinä paikassa viehättää??
bitterfly kirjoitti:Heh.. No siis. Kun näin Espoon eka kerran elämässäni, siitä tuli sellainen tuttu fiilis, se oli kuin Kaarina. Edusti ainakin silloin samaa tehorakentamista kuin Kaarinan keskustakin, jota edelleen tänä päivänä hallitsee suuri ddr-kolossi.Näit Espoon, eli missä päin Espoota mahoit olla? Espoo on suhteellisen laaja ja monipuolinen alue. Täältä oikeastaan löytyy vähän kaikkea kaupunkikeskuksista, lähiöistä, merenrantahuviloista, peltomaisemiin ja Pohjois-Espoon "mini Järvi-Suomeen". Oikeastaan ainoa mikä puuttuu on kunnollinen vanha kaupunkikeskusta, mutta semmoisen puuttumisen ymmärtää Helsingin olemassaolon takia. Espoolla on kuitenkin laaja historia. Täällä on paljon vanhoja kartanoja ja esihistoriallisiakin alueita. Löytyy myös pääkaupunkiseudun vanhin käytössä oleva rakennus, Espoon Tuomiokirkko.
H.C. kirjoitti:Haha, legendaarinen Kannunkulma. Paikka on ainaki suuressa suosiossa sen takia ettei sillä ole juuri lainkaan muita kilpailijoita täällä Espoon perukoilla. Viikonloppusin se on Espoon keskuksen lähialueitten nuorten kantapaikka, jos ei Stadiin jaksa lähteä. Muo paikka ei kovin paljoa viehätä vaan suuntaan lähes aina Helsinkiin. Oon niitä rappioviikonloppuja joskus tuollakin tullu vietettyä.zeizei kirjoitti:... jossa toki on Kannunkulma.Mikä IHME siinä paikassa viehättää??![]()
kerran erehdyin sinne...