Sivu 6/17

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 29.09.13 14:42
Kirjoittaja eskimo
LAHDELMA & MAHLAMÄKI ARCHITECTS
Tikkurilan aseman liikekeskus Dixi ja bussiterminaali
arkkitehtien silmin:
Kuva

Sisäänkäynti
Kuva

Sisääntuloaula
Kuva

Kauppakeskus rautatiesillalla
Kuva

Rautaien yli johtava ramppi alhaalta
Kuva

Bussiterminaalin katos
Kuva
kuvat linkitetty ARKKITEHTITOIMISTO LAHDELMA & MAHLAMÄKI OY sivuilta

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 29.09.13 22:33
Kirjoittaja Purkki^
eskimo kirjoitti:Rautaien yli johtava ramppi alhaalta
Kuva
Rautatien yli tuo ramppi ei kyllä mene.

Tänään huomasin, että radan puoleiselle seinälle oli ladottu lähes mustaa metallista pinnoitetta. Tuo musta pinnoite ilmeisesti vielä verhoillaan vaaleilla metalliritilöillä.

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 30.09.13 00:19
Kirjoittaja Klazu
eskimo kirjoitti:Sisääntuloaula
Kuva
Muuten ihan ok, mutta tuosta aulasta tulee kyllä vahvasti mieleen Ikea. :roll:

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 14.10.13 12:13
Kirjoittaja Purkki^
14.10

Kuva
Kuva

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 14.10.13 13:13
Kirjoittaja Bernheart
Upeasti etenee tuo matkakeskus, tyylikäs kokonaisuus. Kiitos Purkki kuvista!

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 14.10.13 13:47
Kirjoittaja zeizei
Kaupungin kuuluu näyttää kaupungilta, ja tämä on loistava avaus siihen suuntaan. Etenkin jälkimmäisessä kuvassa on ryhtiä ja ylpeyttä, tätä taloa ei ole yritetty piilotella.

Hyvä että valmistuvat ennen kehäradan valmistumista.

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 15.10.13 23:50
Kirjoittaja RV
zeizei kirjoitti:Kaupungin kuuluu näyttää kaupungilta, ja tämä on loistava avaus siihen suuntaan. Etenkin jälkimmäisessä kuvassa on ryhtiä ja ylpeyttä, tätä taloa ei ole yritetty piilotella.

Hyvä että valmistuvat ennen kehäradan valmistumista.
Nimenomaan tätä toivoisin jokaiseen aluekeskukseen! "Ryhdikkyys" on loistava termi kuvaamaan haluaamaani arkkitehtuuria.

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 31.10.13 21:37
Kirjoittaja Jim
Dixi valmistuu kyllä todella ripeää tahtia. Rakentaminen alkoi noin kahdeksan kuukautta sitten, jo nyt tuntuu että keskus olisi jo melkein valmis :mrgreen:

Rakentamisen nopeuden mahdollistaa moduulirakentaminen
Kuva

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 31.10.13 22:07
Kirjoittaja Purkki^
^ Tuo moduuli näyttää tulevan radat ylittävälle sillalle. Sinne on tulossa liiketilaa, joka varmaan on tossa. Muuten en ole nähnyt moduulien käyttöä.

EDIT: Tuo "moduuli" taitaakin olla ilmastointilaitteille.

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 13.11.13 22:37
Kirjoittaja Purkki^
13.11

Kuva

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 16.11.13 14:57
Kirjoittaja Purkki^
16.11

Kuva

Kuva

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 17.11.13 14:18
Kirjoittaja Janne_H
Dixi Malminkartanonhuipulta nähtynä

Kuva

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 17.11.13 23:02
Kirjoittaja Klazu
Hyvänlainen tornikeskittymä syntymässä Tikkurilaankin. Nosturia on pystyssä alueella aikalailla. :o

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 18.11.13 21:14
Kirjoittaja Luukie
Mukavia kuvia, Dixi näyttää myös korkealta kuvissa vaikkei sitä ole, massiivinen ehkä parempi sana. On pari vuotta kun ulkomailla olen yli 5 miljoonan asukkaan kaupungissa ollut ja tuo juna/metroliikenne niin sitä on ikävä jotenkin. Pitää kai matkata ensi kesänä ensimmäistä kertaa pääkaupunkiseudulle junailemaan ja manseen katsomaan hornya. Juu olen kyllä lentokentällä käynyt, mutta sitä en oikein voi laskea.

Mukava että vantaakin nousee, eikä pelkästään espoo. Looking good ja jannen quad kuvia odotessa.

Re: Tikkurilan matkakeskus

Lähetetty: 24.11.13 17:02
Kirjoittaja Janne_H
Sunnutaikuvailut olkaapa hyvä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva