Sivu 6/17
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 29.09.13 14:42
Kirjoittaja eskimo
LAHDELMA & MAHLAMÄKI ARCHITECTS
Tikkurilan aseman liikekeskus Dixi ja bussiterminaali
arkkitehtien silmin:
Sisäänkäynti
Sisääntuloaula
Kauppakeskus rautatiesillalla
Rautaien yli johtava ramppi alhaalta
Bussiterminaalin katos
kuvat linkitetty ARKKITEHTITOIMISTO LAHDELMA & MAHLAMÄKI OY sivuilta
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 29.09.13 22:33
Kirjoittaja Purkki^
eskimo kirjoitti:Rautaien yli johtava ramppi alhaalta

Rautatien yli tuo ramppi ei kyllä mene.
Tänään huomasin, että radan puoleiselle seinälle oli ladottu lähes mustaa metallista pinnoitetta. Tuo musta pinnoite ilmeisesti vielä verhoillaan vaaleilla metalliritilöillä.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 30.09.13 00:19
Kirjoittaja Klazu
eskimo kirjoitti:Sisääntuloaula

Muuten ihan ok, mutta tuosta aulasta tulee kyllä vahvasti mieleen Ikea.

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 14.10.13 12:13
Kirjoittaja Purkki^
14.10

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 14.10.13 13:13
Kirjoittaja Bernheart
Upeasti etenee tuo matkakeskus, tyylikäs kokonaisuus. Kiitos Purkki kuvista!
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 14.10.13 13:47
Kirjoittaja zeizei
Kaupungin kuuluu näyttää kaupungilta, ja tämä on loistava avaus siihen suuntaan. Etenkin jälkimmäisessä kuvassa on ryhtiä ja ylpeyttä, tätä taloa ei ole yritetty piilotella.
Hyvä että valmistuvat ennen kehäradan valmistumista.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 15.10.13 23:50
Kirjoittaja RV
zeizei kirjoitti:Kaupungin kuuluu näyttää kaupungilta, ja tämä on loistava avaus siihen suuntaan. Etenkin jälkimmäisessä kuvassa on ryhtiä ja ylpeyttä, tätä taloa ei ole yritetty piilotella.
Hyvä että valmistuvat ennen kehäradan valmistumista.
Nimenomaan tätä toivoisin jokaiseen aluekeskukseen! "Ryhdikkyys" on loistava termi kuvaamaan haluaamaani arkkitehtuuria.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 31.10.13 21:37
Kirjoittaja Jim
Dixi valmistuu kyllä todella ripeää tahtia. Rakentaminen alkoi noin kahdeksan kuukautta sitten, jo nyt tuntuu että keskus olisi jo melkein valmis
Rakentamisen nopeuden mahdollistaa moduulirakentaminen

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 31.10.13 22:07
Kirjoittaja Purkki^
^ Tuo moduuli näyttää tulevan radat ylittävälle sillalle. Sinne on tulossa liiketilaa, joka varmaan on tossa. Muuten en ole nähnyt moduulien käyttöä.
EDIT: Tuo "moduuli" taitaakin olla ilmastointilaitteille.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 13.11.13 22:37
Kirjoittaja Purkki^
13.11

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 16.11.13 14:57
Kirjoittaja Purkki^
16.11

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 17.11.13 14:18
Kirjoittaja Janne_H
Dixi Malminkartanonhuipulta nähtynä

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 17.11.13 23:02
Kirjoittaja Klazu
Hyvänlainen tornikeskittymä syntymässä Tikkurilaankin. Nosturia on pystyssä alueella aikalailla.

Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 18.11.13 21:14
Kirjoittaja Luukie
Mukavia kuvia, Dixi näyttää myös korkealta kuvissa vaikkei sitä ole, massiivinen ehkä parempi sana. On pari vuotta kun ulkomailla olen yli 5 miljoonan asukkaan kaupungissa ollut ja tuo juna/metroliikenne niin sitä on ikävä jotenkin. Pitää kai matkata ensi kesänä ensimmäistä kertaa pääkaupunkiseudulle junailemaan ja manseen katsomaan hornya. Juu olen kyllä lentokentällä käynyt, mutta sitä en oikein voi laskea.
Mukava että vantaakin nousee, eikä pelkästään espoo. Looking good ja jannen quad kuvia odotessa.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 24.11.13 17:02
Kirjoittaja Janne_H