Sivu 6/129

Lähetetty: 06.09.06 12:55
Kirjoittaja grendy
NCC rakentaa suuren liikekeskuksen Tampereelle

Keskiviikko 6.9.2006 klo 11:27 Kauppalehti Online

Pohjoismainen rakennuskonserni NCC aloittaa ison toimisto- ja liikekeskuksen rakennustyöt Tampereen keskustassa. NCC Business Park rakennetaan Tullin alueelle Tampereen yliopiston ja rautatieaseman välimaastoon.

NCC Property Development Oy ja Tampereen kaupunki ovat allekirjoittaneet kauppakirjan hankkeen ensimmäisestä tontista. Tontin pinta-ala on 1 661 neliötä, ja sillä on rakennusoikeutta lähes 5 800 kerrosneliömetriä. Kauppahinta on noin 2,5 miljoonaa euroa. Kaupassa yhden kerrosneliön arvoksi on määritelty 425 euroa.

NCC rakentaa toimisto- ja liikekeskuksen neljässä vaiheessa neljälle eri tontille. Koko hanke on tarkoitus toteuttaa vuoteen 2009 mennessä. Korttelin kokonaispinta-ala on runsaat 7 000 neliötä ja rakennusoikeus 22 000 kerrosneliötä. Kaavamääräysten mukaan kerrosalasta 13 prosenttia voidaan käyttää liiketiloina.

STT
Ei tossa taida mitään uutta olla.. paitsi että rakentaminen ilmeisesti on alkamassa sit ihan oikeesti :)

Lähetetty: 06.09.06 13:50
Kirjoittaja RV
Siis aletaanko rakentaa Radisson-hotellia? Tätä onkin jo odotettu kauan.

Lähetetty: 06.09.06 14:48
Kirjoittaja pks
rekisteröitynyt vieras kirjoitti:Siis aletaanko rakentaa Radisson-hotellia? Tätä onkin jo odotettu kauan.
Ei siitä taida olla mitään uutta tietoa. Tuota Business parkia ne alkaa rakentaa:

http://www.ncc.fi/toimitilaa/toimistot/fi_FI/tulli/

Lähetetty: 06.09.06 15:39
Kirjoittaja grendy
Joo ei oo Radissonista mitään uutta infoo.. Ainut mitä tänään Taloussanomien nettisivuilla Sokotelista luki oli:
Pääkaupunkiseudulle yhtiöltä on tulossa kolme hotellia lähivuosina, yksi Vantaalle kauppakeskus Jumbon yhteyteen ja kaksi Helsinkiin. Leville rakennetaan Sokos-hotellia parhaillaan ja Tampereen ytimeen on tulossa uusi hotelli. Pietariin suunnitteilla on jo kolme hotellia, ja todennäköisesti lisää on tulossa.

eli sen odotus jatkuu vielä kaaaaaaauan luultavasti :D

Lähetetty: 06.09.06 16:08
Kirjoittaja RV
Aha, ne rakentaakin vain tuota ÄnSeeSeetä. Harmi, kun tuo Såkås-hotelli rakennetaan, projekti viivästyy entisestään :( .

Lähetetty: 06.09.06 19:25
Kirjoittaja grendy
rekisteröitynyt vieras kirjoitti:Aha, ne rakentaakin vain tuota ÄnSeeSeetä. Harmi, kun tuo Såkås-hotelli rakennetaan, projekti viivästyy entisestään :( .
Toi Tampereen ytimeen tuleva hotelli on sama kun Radisson... Sokos=S-Ryhmä=Sokotel=Radisson

Lähetetty: 06.09.06 22:23
Kirjoittaja RV
Oho, tuotapa en tiennyt :o ! Eli siis kaikki nämä Kööpenhaminan ja Tukholman Radisson SAS-hotellit ovat siis Sokos-hotelleja!

Lähetetty: 06.09.06 22:29
Kirjoittaja grendy
rekisteröitynyt vieras kirjoitti:Oho, tuotapa en tiennyt :o ! Eli siis kaikki nämä Kööpenhaminan ja Tukholman Radisson SAS-hotellit ovat siis Sokos-hotelleja!
joo sovitaan näin............. :toothy5:

Lähetetty: 06.09.06 22:29
Kirjoittaja sw
rekisteröitynyt vieras kirjoitti:Oho, tuotapa en tiennyt :o ! Eli siis kaikki nämä Kööpenhaminan ja Tukholman Radisson SAS-hotellit ovat siis Sokos-hotelleja!

Hei oikeesti, nyt vähän omaakin järkee käyttöön. Radisson brändi toimii franchising periaatteella. Eli vähän niinku Stockmann avaa Zara-kauppoja Suomessa. :!:

Google auttaa.

Lähetetty: 08.10.06 20:43
Kirjoittaja grendy
Kuva
hehee ja päivän huumoriannista vastaa erittäin yllättäen NCC :)
Kuva otettu kännyllä lehden takasivusta joten quality rox0r

Haha

Lähetetty: 09.10.06 17:04
Kirjoittaja jusa-masa
HAHAHAA!
Toi oli hyvä mainosjuliste. :D :D

Alue Pendolinolta pohjoiseen.

Lähetetty: 31.10.06 13:00
Kirjoittaja Tyna
Itsenäisyydenkadun eteläpuolisesta alueesta pitäisi tulla ihan mukavan näköinen alue jos suunnitelmat toteutuu. Mutta miten on Itsenäisyydenkadun pohjoispulinen alue? Tällä hetkellä kyseinen alue on todella ruma ja epäsiisti. Eihän se yhtä keskeiselä paikalla ole kuin tämä rakennettava alue, mutta kuitenkin esimerkiksi tuomiokirkko on aivan tämän alueen vieressä.

Onko koskaan esitetty mitään suunnitelmia tämän alueen rakentamiseksi? Nykyään alueella on vanhoja lahoja varastoja yms. Minun mielestä alueelle voisi rakentaa vaikka ison puiston ja ehkä muutaman hienon talon jotka kuitenkaan eivät lähtisi haastamaan tuomiokirkon tornia korkeudessa.

Btw..

Lähetetty: 31.10.06 13:03
Kirjoittaja Tyna
Olen monta kerta ihmetellyt mikä on tämä ilmeisesti NCC-businesspark 2:n tontilla oleva rakennelma. Luonnonkivestä tehty ja katolla kasvaa puita. Mikä se on ja miksi se on siinä? Onko kyseessä joku vanha pommisuoja vai mikä ja mikä sen historia on? :shock:

Re: Btw..

Lähetetty: 31.10.06 18:27
Kirjoittaja Walle
Tyna kirjoitti:Olen monta kerta ihmetellyt mikä on tämä ilmeisesti NCC-businesspark 2:n tontilla oleva rakennelma. Luonnonkivestä tehty ja katolla kasvaa puita. Mikä se on ja miksi se on siinä? Onko kyseessä joku vanha pommisuoja vai mikä ja mikä sen historia on? :shock:
Se on VR:n vanha öljyn varmuusvarasto.

http://palvelut.tampere.fi/osallistu/ka ... tml?id=633

Re: Alue Pendolinolta pohjoiseen.

Lähetetty: 20.11.06 15:47
Kirjoittaja jusa-masa
Tyna kirjoitti:Itsenäisyydenkadun eteläpuolisesta alueesta pitäisi tulla ihan mukavan näköinen alue jos suunnitelmat toteutuu. Mutta miten on Itsenäisyydenkadun pohjoispulinen alue? Tällä hetkellä kyseinen alue on todella ruma ja epäsiisti. Eihän se yhtä keskeiselä paikalla ole kuin tämä rakennettava alue, mutta kuitenkin esimerkiksi tuomiokirkko on aivan tämän alueen vieressä.

Onko koskaan esitetty mitään suunnitelmia tämän alueen rakentamiseksi? Nykyään alueella on vanhoja lahoja varastoja yms. Minun mielestä alueelle voisi rakentaa vaikka ison puiston ja ehkä muutaman hienon talon jotka kuitenkaan eivät lähtisi haastamaan tuomiokirkon tornia korkeudessa.

Ne vanhat varastot tietääkseni olivat suomen sisällissodassa vankilana ja sinne ne punaiset sitten teurastettiinkin. :I

Siinä olet kyllä oikeassa, että tilalle voisi rakentaa jotain modernimpaa asuintaloa ulkonäöltään(esimerkkeinä modernista -> turning torso[malmö], torre agbar[barcelona]) eikä niiden tarvitsisi korkeita olla vaikka korkeat tornit esimerkeiksi annoinkin. Olisivat hyvässä paikassa varsinkin jos ja toivottavasti kun ratapihankatu saadaan kuntoon tampellan tunnelin ohessa. :)