Re: Kakola
Lähetetty: 12.09.15 20:40
Nalle kirjoitti:Mun mielestä se nostaisi heti Kakolan alueena houkuttelevammaksi ihmisille. Niin palvelut kuin asukkaatkin hyötyvät ja löytävät toisensa. Niinhän se toimii että kun kulkuyhteydet ovat kunnossa niin kyllä ihmiset sitä käyttävät. Alueella kuitenkin on neljä lähes valmista taloa ja Peab mitä ilmeisemmin aloittelemassa omiaan Michailovinkadun varteen. En usko että funikulaari jäisi tyhjänpanttina seisomaan. Käyttökynnystä madaltaisi vielä sopiva lipunhinta. Täyttä kolmea euroa voi mielestäni pyytää, se olisi täysin kohtuutonta.Funikulaarin järkevyys edellyttää Kakolanmäen valmiiksi rakentamista ja riittävää asukasmäärää, joka ei aivan heti toteudu vielä. Vaikka funikulaarista tehtäisiin myönteinen päätös nopeastikin, sen toteutumisella ei ole hengenhätää ennen kuin löytyy asukkaita ja kohtuullista tarvetta.
Funikulaarin käyttöä on suunniteltu joukkoliikennemaksulla toimivaksi, jossa Kakolanmäestä kaupungille lähdettäessä funikulaarilla laskeuduttaisi Linnankadulle ja samalla maksulla jatkettaisiin bussilla, ja pänvastoin tultaessa takaisin. Hinnalla olisi tietenkin iso merkitys satunnaiskäytölle, jonkinlainen korttimaksu systeemi siihen olisi järjestettävä.























