Sivu 50/105

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 06:13
Kirjoittaja Xerdoz
töntsö kirjoitti:SkyscraperCityn kautta bongattuja kuvia julkisivun etenemisestä, aikamoista häkkyrää ovat tekemässä :shock:

Kuva
On se hienoa, että suomessa uskalletaan ja osataan rohkeasti käyttää värejä. Saadaan upeasti häivytettyä rakennukset yleisimpään suomen säätilaan. Sateista, harmaata ja masentavaa.

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 09:24
Kirjoittaja arkkinikkari
Kyllä tuossa hyvällä tahdolla voi nähdä yritystä saada samankaltaista efektiä kuin Jean Nouvelin 100 11th Avenue:ssa, mutta kyllähän siitä tulee pahan näköinen, ei voi mitään.

Kuva

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 10:56
Kirjoittaja Purkki^
Xerdoz kirjoitti: On se hienoa, että suomessa uskalletaan ja osataan rohkeasti käyttää värejä. Saadaan upeasti häivytettyä rakennukset yleisimpään suomen säätilaan. Sateista, harmaata ja masentavaa.
No täällä osa käyttäjistä valittaa väreistä joten toivottavasti tämä rakennus sitten miellyttää. :D

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 11:03
Kirjoittaja Purkki^
arkkinikkari kirjoitti:Kyllä tuossa hyvällä tahdolla voi nähdä yritystä saada samankaltaista efektiä kuin Jean Nouvelin 100 11th Avenue:ssa, mutta kyllähän siitä tulee pahan näköinen, ei voi mitään.
Mielenkiintoista nähdä miten tämä Kalasataman tornin lasit reagoi valoon. Tuo Jean Nouvelin rakennus on tietyssä valossa ihan tyylikäs.

Kuva

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 11:46
Kirjoittaja hmikko
Purkki^ kirjoitti: Mielenkiintoista nähdä miten tämä Kalasataman tornin lasit reagoi valoon. Tuo Jean Nouvelin rakennus on tietyssä valossa ihan tyylikäs.
Nouvelin tönössä lasipaneelit on asennettu hieman eri kulmiin. REDIssä näyttäisivät olevan kaikki tasossa, eli tuommoista mosaiikkiefektiä auringonlaskussa ei liene tulossa.

Turussa pyöreässä Ikituurissa syntyy vähän tuon tyyppistä efektiä ikkunoissa kun ne ovat ympyrän kehällä eri kulmissa. Toki ovat suomalaisia vakioikkunoita muuten ei-lasisessa julkisivussa.

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 16:37
Kirjoittaja syksy
Voisiko olla, että tuohon tulisi vielä lasikerros päälle? Joissain rendereissä ainakin näyttää siltä.

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 17:00
Kirjoittaja Klazu
No huh huh, kylläpä tuleekin järkyttävän ruma ulkoverhoilu! Näemmä osattiin ryssiä sitten tämäkin rakennus halpuutuksella. :(

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 17:06
Kirjoittaja MindW
Rimanalitus, jopa pessimistisiin odotuksiin nähden. Nouvelin rakennus ja ylioppilaskylä ovat hienoja.

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 17:57
Kirjoittaja Domo
Päivää vaan kaikille. Piti nyt ihan kirjautua tälle foorumille vuosien pelkän lueskelun jälkeen. Olihan ne Majakan kuvat aivan karmivia kun niitä illalla katselin ja aamuyöstä painajaisiin heräilin. Muistelin nähneeni joskus aika siistinkin näköisiä rendereitä eikä muisti pettänyt. Sivulla 40 on useampikin, joten niitä katsellessa ja lähemmäs zoomatessa kuvissa näkyy selvästi valkoiset pystylistat n.1,2m tasajaolla täyden kerroksen korkuisena, tästä päättelin ja toivon, että julkisivuihin tulisi vielä pintalasi. Mikäli julkkarit jäävät tuollaisiksi voisi ennustaa pahempia vesivahinkoja kuin jätkän pitsitalossa. Renderöinnit näyttävät, että kyseessä on eri rakennus verrattuna työmaalta otettuihin kuviin ero on niin huomattava, että kämpän varanneilla olisi täysi oikeus perua varaus ja vaatia varausraha takaisin, korkoineen.

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 19:38
Kirjoittaja arkkinikkari
Ei tule mitään lisää tuohon pintaan. Ja tuon näköinenhän se on ollut jo siitä asti, kun se seinän malliasennus oli esillä jo melkein kaksi vuotta sitten.

Kuva

http://www.redi.fi/redin-majakka-sai-li ... naytoissa/

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 20:08
Kirjoittaja Purkki^
Niin tuossa on siis ikkunaa, sitten tuota raidallista lasia ja töntsön kuvan perusteella harmaata lasia. Onko se sitten oikeasti harmaata vai heijastaako vaan niin vahvasti taivaan värit? Tuossa malliseinässä ei tuollaista harmaata näy ja yritin löytää vastaavan kohdan itse rakennuksen seinältä mutta en kyllä löydä. Onko tuo harmaana näkyvä sitten samaa mitä tuossa mallissa on ikkunan alla? Heijastaa tuon lattian niin vahvasti, että ei erota oikeaa väriä. Joka tapauksessa seinä on kuitenkin pelkkää lasia ja metallia.

Re: Kalasataman keskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 20:27
Kirjoittaja MindW
Otetaan tämä tähän. Vanha kuva testiseinästä.
töntsö kirjoitti:Tässä on tornien julkisivu, pitäisikö koko projekti vaan pistää jäihin
Kuva

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 20:37
Kirjoittaja hmikko
Liekö tuosta testiseinän sinisestä paneelista luovuttu siinä yhteydessä, kun rakennuksen jalustaosan sininen vaihtui corten-teräkseen (ruosteen väri)?

Purkille, mun ymmärtääkseni tasaharmaa paneeli on kirkasta lasia ja väri taustapahvissa. Voin olla täysin väärässä. Mallikappaleeseen verrattuna rakennuksessa näyttäis olevan ensinnäkin raidallisia paneeleja taustaväriltään kahta eri vaaleusastetta, ja toisekseen ikkunoiden yläpuolella paneeleja, joissa on kolme raitaa yläosassa ja sen jälkeen raidatonta. Mallikappaleessa on koko pinta raidallista.

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 21:10
Kirjoittaja Klazu
Vielä värimaailmaakin ikävämpi ratkaisu on jälleen kerran rakentaa tornitaloon pikkuriikkiset ikkunat. Täällä päin maailmaa ikkunat ovat järjestään isoja ja usein lattiasta kattoon, mikä tekee asunnoista valoisia ja maisemista erittäin avaria.

Redissä tuntuu olevan rumaa seinäpintaa huomattavasti ikkunapintaa enemmän, joten asunnoista ei tule avautumaan järin avoimia maisemia. Harmi juttu, sillä koko pointti ostaa asunto tällaisesta talosta on juurikin maisemat.

Jokos muuten RV on vahvistanut asunto-ostoksensa Redistä? Kiva saada joku foorumilainenkin asumaan tornitaloon. :)

Re: REDI, Kalasataman kauppakeskuskortteli

Lähetetty: 12.12.17 21:41
Kirjoittaja Purkki^
Klazu kirjoitti:Vielä värimaailmaakin ikävämpi ratkaisu on jälleen kerran rakentaa tornitaloon pikkuriikkiset ikkunat
Lattiasta kattoon ikkunoita ei tule koska energiamääräykset(?). On tuo ikkuna kuitenkin noin polven korkeudelta pariin metriin. Seinäelementti on sen verran iso, että ikkuna näyttää pieneltä.
hmikko kirjoitti: Purkille, mun ymmärtääkseni tasaharmaa paneeli on kirkasta lasia ja väri taustapahvissa.
Tuossahan ei olisi mitään järkeä. Ei tuollaisia taustapahveja ole suunniteltu jäämään näkymään.