Sivu 5/7
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 26.11.12 12:04
Kirjoittaja Kantti
MindW kirjoitti:^ Mikään ei muutu Turussa, vanhaa ei edelleenkään arvosteta.
Vaikka tilanne on muuttunut Turussa, tuo ajatus pitää osittain edelleen paikkansa.
Tuon esillä olleen Kakolanmäen 1950 -luvulla tehdyn rakennuksen kohdalla on todettava, että vaikka se luultavasti on paremmin rakennettu kuin useat 60, 70 ja 80 -luvuillakin rakennetut elementtihirmut, rakennuksella ei ole varsinaista kaupunkikuvallista merkitystä. On helppo ymmärtää ettei Kakolan alueen uuteen kokonaisuuteen sovi kaikki mitä mäelle on aikanaan rakennettu. Historialliset vankilarakennukset on tietenkin suojeltu, sen lisäksi siellä on muutamia muita taloja joista osa on myyty uusille omistajille ja tulleet kunnostetuiksi tai ovat juuri kunnostuksen kohteena. Mikään skandaali tämän talon purkaminen ei ole toisin kuin Wikanderin sininen talo Koulukadun alussa, tai jokin muu merkittävä ruutukaava-alueen identiteettirakennus kadun varressa.
Uskon kyllä että Kakolan alueesta tulee hieno. Pakko tullakin! Kehyksiltään ja historialtaan alue on eräs Suomen hienoimmista uudisrakennuskohteista!
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 26.11.12 23:29
Kirjoittaja Kantti
MindW kirjoitti:Göteborgista pari purku-uhan alla olevaa kohdetta:
Kiitos muuten noista linkeistä vaikka en ruotsia osaakaan, oli mielenkiintoisia! Ja vähän surullisia...
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 27.11.12 01:30
Kirjoittaja Clepe
MindW kirjoitti:
Göteborgista pari purku-uhan alla olevaa kohdetta:
Tosta Bangatan 10 kohteesta tuli jotenkin mieleen Helsingin
Bangatan 12.

Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 27.11.12 18:15
Kirjoittaja Darre
Clepe kirjoitti:MindW kirjoitti:
Göteborgista pari purku-uhan alla olevaa kohdetta:
Tosta Bangatan 10 kohteesta tuli jotenkin mieleen Helsingin Bangatan 12. 
Täytyy kyllä sanoa, että Helsingin Bangatan voitti.

Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 29.01.13 14:29
Kirjoittaja tissot
Hieno kuvasarja Detroitista. Keskittyy kylläkin enemmän ihmisiin, kuin rakennuksiin.
http://www.wired.com/rawfile/2013/01/de ... ewall=true
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 05.02.13 00:02
Kirjoittaja Tuhnu
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 11.04.14 21:21
Kirjoittaja Janne_H
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 15.04.14 01:37
Kirjoittaja Jim
Kiitokset JanneH:lle juttutuvassa ilmoitetuista vinkeistä.
Sijainnin puolesta täytyy itsekin ihmetellä tuon suojan hylkäämistä.
Maailma ennen muovia
Lievä kosteusvaurio...
Lisää vessanpönttötaidetta

Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 15.04.14 16:46
Kirjoittaja eskimo
Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 16.04.14 08:47
Kirjoittaja eskimo
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 16.04.14 09:37
Kirjoittaja arkkinikkari
Nyt siis ihan selveyden vuoksi kyseessä on oikea rappioromantiikka, eli Stalingrad-elokuvan lavasteet.
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 16.04.14 09:45
Kirjoittaja eskimo
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 16.04.14 11:09
Kirjoittaja Purkki^
Mieluiten näkisin tässä ketjussa vain itse otettuja kuvia...
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 16.04.14 19:30
Kirjoittaja sw
Purkki^ kirjoitti:Mieluiten näkisin tässä ketjussa vain itse otettuja kuvia...
Ei mieluiten, vaan nimenomaan kuvaketjut ovat itse otettujen kuvien esittelyä varten.
Re: Rappioromantiikkaa
Lähetetty: 26.04.14 23:30
Kirjoittaja Luukie