Sivu 5/129

Lähetetty: 05.06.06 17:24
Kirjoittaja anttij
onko kenelläkään tietoa miten uudet tunnelit siellä tulevat menemää (siis asematunnelin laajennukset)?? yhdistääkö ne keskustaa Tullinaukiolle?

aivan varmasti hotelli siinä tulee olemaan pystyssä jonai päivänä, mut ku tuli töihi joka päivä Ratapihankatua ajettua nii alkaisi toivomaan että muutoksia tulis jo pian.. sen verta kamalan näkönen alue nyt on. Tunneleiden avulla keskusta kyllä varmasti laajenee juuri tähän suuntaan ja yliopistokin tulee paremmalle saavutettavuudelle.

Lähetetty: 05.06.06 18:00
Kirjoittaja pks
Uusi asematunneli rakennetaan rautatieaseman ja rakenteilla olevan Pendolino-toimistotalon välille. Toinen tunneli taas rakennetaan vanhan ja uuden asematunnelin välille.

Lähetetty: 05.06.06 18:00
Kirjoittaja Sasu K
anttij kirjoitti:onko kenelläkään tietoa miten uudet tunnelit siellä tulevat menemää (siis asematunnelin laajennukset)?? yhdistääkö ne keskustaa Tullinaukiolle?
Kyllä. Tunneleita on kaksi. Matkakeskustunneli kulkee Asema-aukiolta nykyisen Ale Pub Pikajunan kohdalta rautatien ali ja siitä edelleen Pendolino-rakennuksen kautta Tullintorin kulmalle. Pendolinotunneli on puolestaan poikittaistunneli, joka yhdistää Matkakeskustunnelin ja vanhan Asematunnelin toisiinsa. Myös uusi Matkaparkki rautatieaseman ja Hämeenkadun itäpään alla yhdistetään tähän tunneliverkostoon.

Lähetetty: 05.06.06 18:01
Kirjoittaja Sasu K
Hävisin pks:lle vastauksen antamisessa muutamalla sekunnilla!

Lähetetty: 05.06.06 18:39
Kirjoittaja RV
Vihdoinkin saadaan tornitalo jonkun suomalaisen kaupungin keskustaan! Skyline tulee varmaan olemaan Helsingin suunnasta ajattaessa varmasti olemaan jo aika vaikuttava, siis Suomen mittakaavassa, näkyyhän sieltä moottoritieltä Ives, ne kaksi commieblokkitornia Hämeenpuistossa ja Amurinlinna. :P

Lähetetty: 05.06.06 18:58
Kirjoittaja anttij
nyt alkaa kuulostamaan hyvältä.. siis että saadaan keskustaa laajennettua tohon suuntaa. tosin kämppien hinnat esim. Tammellassa taas nousee.
(ps. ei kai alepub katoa?)

ps. muuan näsinneulakin näkyy ku sielt stadista tulla ;) toivottavasti saadaan siihen vielä Fenix Sirius.

Lähetetty: 05.06.06 19:05
Kirjoittaja grendy
anttij kirjoitti:nyt alkaa kuulostamaan hyvältä.. siis että saadaan keskustaa laajennettua tohon suuntaa. tosin kämppien hinnat esim. Tammellassa taas nousee.
(ps. ei kai alepub katoa?)

ps. muuan näsinneulakin näkyy ku sielt stadista tulla ;) toivottavasti saadaan siihen vielä Fenix Sirius.
Ja Tähtitorni ehkä vielä lisäks niin alta pois :)

Lähetetty: 05.06.06 19:07
Kirjoittaja RV
Alkaa sitten Patokoski/Tammerfors näyttämään kunnolliselta kaupungilta! :)

Lähetetty: 05.06.06 19:13
Kirjoittaja anttij
Nättiähän täällä jo nyt on ;) mut kaupunkimaiseks vaa pikku hiljaa muututaa ja muututaa.. kehätie, keskustan laajennus, rakennushankkeet, idepark.

- ei muuta ku euroviisut Mansesterii -

Lähetetty: 05.06.06 19:22
Kirjoittaja Sasu K
anttij kirjoitti:(ps. ei kai alepub katoa?)
Luultavasti vain tilapäisesti. Uskoisin kaupungin kovimpiin kuuluvan "rähinäbaarin" kokevan jonkinlaisen reinkarnaation.
anttij kirjoitti:toivottavasti saadaan siihen vielä Fenix Sirius.
Amen.
grendy kirjoitti:Ja Tähtitorni ehkä vielä lisäks niin alta pois
Niinpä. Tosin mitä Tampereen skylineen tulee, niin silloin kun nämä edellä mainitut rakennukset (Näsinneula, Ilves, Amurinlinna, Näsinpuiston tornit ja mitä sitten kohta tuleekin) näkyvät etelästä tultaessa, ollaan juuri Tähtitornin kohdalla. Mutta ei siinä mitään, Tähtitorni olisi upea dominantti Tampereen keskustan eteläpuolelle. Tähtitorni olisi niin korkea ja niin korkealla, että se muodostaisi kaupunkikuvassa aidon vastaparin Näsinneulalle.

Lähetetty: 05.06.06 20:36
Kirjoittaja RV
Tähtitorni taas näkyisi kaukaa pohjoisesta ja lähempänä kun menee Tampereesta Stadiin.Eli siis koko Tampereen skyline näkyisi pohjoisesta.

Lähetetty: 07.06.06 17:00
Kirjoittaja Sasu K
rekisteröitynyt vieras kirjoitti:Tähtitorni taas näkyisi kaukaa pohjoisesta ja lähempänä kun menee Tampereesta Stadiin.Eli siis koko Tampereen skyline näkyisi pohjoisesta.
Jep. Se on tarkastelusuuntana vain hieman harvinaisempi, koska paikkana on silloin Näsinselkä. Toistaalta jos ja kun nuo kaikki hankkeet toteutuvat, kannattaa hankkia vene jo pelkästään sillä perusteella, että pääsee katsomaan Suomen hienointa skylinea.

Eräs mielenkiintoisimmista näkymistä Tampereelle päin avautuu muuten Siivikkalan edustussaunalta naapurikaupungin puolelta. Ja se näkymä oikein huutaa lisää korkeita rakennuksia. Onko kukaan muu talolainen käynyt paikassa?

Lähetetty: 07.06.06 17:54
Kirjoittaja anttij
Tampere on Suomen Oslo.... tosi Oslossa suunnitelmat voi jopa toteutua :P

Lähetetty: 25.06.06 14:59
Kirjoittaja jusa-masa
onneksi nyt näyttää hyvältä Rasissonin ja Siriuksen kannalta. Tampereelle haetaan omaa persoonallista ilmettä tällaisilla projekteilla, mutta alkaa aina pelottaan ettei mitään kuitenkaan saada aikaan kun puuttuu uskallus tehdä jotain massasta poikkeavaa. Ja mitä NCC:n taloihin tulee niin nekin sais olla ainakin 5.kerrosta korkeampia jos multa kysytään. :lol:

Lähetetty: 28.06.06 17:36
Kirjoittaja grendy
NCC:n sivuille on ilmestynyt Tullin Business Park sivut.. tässä tiivistelmä tärkeimmistä numerotiedoista
Osoite: Ratapihankatu, Tampere
Aikataulu: Kohde valmistuu neljässä osassa.
1. vaihe valmistuu 2008
Arkkitehti: Arkkitehtitsto Helamaa & Heiskanen
Kokonaislaajuus: 22.000 m2
- toimistotilat alkaen 150 m2,
- liiketilat alkaen 50 m2
Työpaikkoja: n. 1000
Autopaikkoja: 400
Yhteydet: Rautatie- ja linja-autoasemat 5 min. kävellen, Tampereen Yliopiston naapurissa, Helsingin ja Turun moottoriteiltä helppo yhteys, lukuisia TKL:n päivittäisiä bussivuoroja
Kuva