Sivu 5/13
Linnanfältti
Lähetetty: 12.04.15 15:27
Kirjoittaja eskimo
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 12.04.15 23:35
Kirjoittaja Kantti
Viimeiset suunnitelmat Linnanfältistä ovat olleet lupaavia ja näyttäneet hyviltä. Viime aikoina, sisäpihan talojen purun jälkeen, ei mitään näkyvää tontilla olekaan tapahtunut. Ehkä kadunvarren rakennusten sisäosissa ollaan tekemässä remppaa, mitään suurimittaista ei kuitenkaan ainakaan vielä olla tekemässä. Voi tietenkin olla että suhdanteet ovat omiaan hidastamaan projektien tiukempaa aikataulua ja aloitetaan näillä korjattavilla puurakennuksilla jotka ensin myydään?
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 13.04.15 17:09
Kirjoittaja Nalle
Eikä infrallekaan olla tehty mitään. Sekin pitää hoitaa kuntoon ennen kuin taloja aletaan rakentaan. Aninkainen jossain viaheessa isolla kyltillä mainosti Kalastajankadun ja Malminkadun kulmauksessa mutta sekin mainos on viety pois. Siinä mainittiin joku rakennuttajakin, paikallinen firma, mut en muista senkään nimeä enää.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 14.04.15 00:01
Kirjoittaja Ukilainen
Nalle kirjoitti:Eikä infrallekaan olla tehty mitään. Sekin pitää hoitaa kuntoon ennen kuin taloja aletaan rakentaan. Aninkainen jossain viaheessa isolla kyltillä mainosti Kalastajankadun ja Malminkadun kulmauksessa mutta sekin mainos on viety pois. Siinä mainittiin joku rakennuttajakin, paikallinen firma, mut en muista senkään nimeä enää.
Kaupungin infrabudjetista oli napattu rahaa pois Linnanfältin kohdalta ja lisätty Kakolanmäelle, joten siitä voi päätellä jotain kohteiden etenemistahdista.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 14.04.15 00:33
Kirjoittaja Nalle
No niinpä tietysti. Mutta ymmärrän sen, jos Kakolan kohteet myy niin pitäähän se infra hoitaa siellä loppuun.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 14.04.15 18:46
Kirjoittaja Darre
Kantti kirjoitti:Viimeiset suunnitelmat Linnanfältistä ovat olleet lupaavia ja näyttäneet hyviltä. Viime aikoina, sisäpihan talojen purun jälkeen, ei mitään näkyvää tontilla olekaan tapahtunut. Ehkä kadunvarren rakennusten sisäosissa ollaan tekemässä remppaa, mitään suurimittaista ei kuitenkaan ainakaan vielä olla tekemässä. Voi tietenkin olla että suhdanteet ovat omiaan hidastamaan projektien tiukempaa aikataulua ja aloitetaan näillä korjattavilla puurakennuksilla jotka ensin myydään?
Kyllä. Näiden kuvien perusteella uusi rakennuskanta sopii kuin nappi silmään vanhempien raknneusten kanssa ja tekee alueesta todella mielenkiintoisen ja vaihtelevan. Odotan innolla ja tosin hieman vielä skeptisesti loppullista ratkaisua, mutta toivoisin että juuri näiden havannekuvien kaltaista tuoretta, modernia ja monipuolista puurakentamista tullaan näkemään. Pääasia on että linnan ympäriltä ne kamalat rappeutuneet hallit ja varikot saadaan vihdoin purettua ja tontit järkevään asumiskäyttöön.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 16.04.15 16:49
Kirjoittaja RV
Mitäpi noista havainnekuvista sanoisi... Ainakin tuo on erittäin erikoinen ja uusi konsepti Suomessa, mikä nostaa tämän varsin vaatimattoman alueen mitä tulee korkeuteen ja laajuuteen varsin mielenkiintoiseksi seurattavaksi.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 31.05.15 22:32
Kirjoittaja Kantti
Linnanfältin tontilla ei ihmeempiä muutoksia ole nähtävissä, tontilta on purettu muut, paitsi Linnankadun varrella olevat rakennukset. Vanhat puurakennukset ovat päällisinpuolin maalattuja, sisäremppaa tehdään ja kunnostellaan ikkunoita ym.
Toivotaan että lahonneet hirret tulevat kaikin osin korvattua uusilla, ettei jäisi pelkkään maaliremppaa seinien kunnostus? Kuva vuodelta 2012 ennen korjausten alkua.

Re: Linnanfältti
Lähetetty: 22.06.15 11:24
Kirjoittaja Nalle
Turkulainen puolestaan uutisoi
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/295 ... -townhouse että Linnanfältillä alkaa tapahtua nyt kesällä. Tätä onkin odotettu.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 23.06.15 00:42
Kirjoittaja Kantti
Nalle kirjoitti:Turkulainen puolestaan uutisoi http://www.turkulainen.fi/artikkeli/295 ... -townhouse että Linnanfältillä alkaa tapahtua nyt kesällä. Tätä onkin odotettu.
Tätä jo jonkin aikaa on odoteltukin kyllä, siellä Kalastajankadun ja Malminkadun kulmatontinkin reunassa on mainoskyltti ollut jo pian pari vuotta. Jotain voisi aloittaa myös Linnankatu 73:n pihalla, samalla kun Linnankadun varren vanhoja puurakennuksia korjataan?
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 23.06.15 14:35
Kirjoittaja Nalle
Eikös lehtijutussa juuri mainittu että Linnankadun varrelle alkaa myös nousemaan taloja. Sinällään jännää ettei infra alueella ole vielä kovinkaan kummoisessa kunnossa. Alueestahan tulee miellyttävä julkinen tila aukioineen puistoinen ja sivukujineen. Odotan alueesta todella paljon.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 23.06.15 21:15
Kirjoittaja Kantti
Nalle kirjoitti:Eikös lehtijutussa juuri mainittu että Linnankadun varrelle alkaa myös nousemaan taloja. Sinällään jännää ettei infra alueella ole vielä kovinkaan kummoisessa kunnossa. Alueestahan tulee miellyttävä julkinen tila aukioineen puistoinen ja sivukujineen. Odotan alueesta todella paljon.
Tällaista tietoa on liikkunut ilmassa, mukavaa olisi jos jotakin vähitellen alkaisi kehittyä Linnankadun tontillakin! Samanlaiset tunnelmat ja odotukset Linnanfältistä itsellänikin. Odotan siitä aivan erilaista kaupunkitilaa kuin tähän asti on rakennettu.
Saa nähdä myös koska Harppuunakortteli alkaa konretisoitua?
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 20.10.15 01:22
Kirjoittaja Kantti
Turku Energian tontista aluesuunnittelukilpailu
Turku Energian tontista aluesuunnittelukilpailu
Turun kaupunki, Turku Energia Oy ja TVT Asunnot Oy järjestävät suunnittelutoimistoille ja -työryhmille ilmoittautumiskutsukilpailun Turku Energian tontin ja entisten raitiovaunuhallien muodostaman alueen kehittämisen ideoimiseksi 31.8.2015 – 21.1.2016.

Turku Energian tontti
Kilpailulla etsitään innovatiivisia ja toteuttamiskelpoisia uudisrakentamisen ja vanhojen rakennusten uusiokäytön ratkaisuja alueen elinvoiman lisäämiseksi, maankäytön kehittämiseksi ja asemakaavamuutoksen suunnittelun tueksi. Alueen uudisrakentamisella tavoitellaan kohtuuhintaisia ja monipuolisia asumismuotoja viereisen Linnanfältin alueen uudisrakentamisen jatkoksi. Alueen vanhalle rakennuskannalle etsitään uusia innovatiivisia käyttötarkoituksia, jotka tarjoaisivat myös työpaikkoja ja monipuolisia palveluja alueen asukkaille ja muille kaupunkilaisille.
Kilpailuun valituille neljälle työryhmälle maksetaan palkkiona 15 000 €. Voittaja saa lisäksi palkintona 10 000 €.
Kilpailuun ilmoittautuminen päättyy perjantaina 11.9.2015 klo 12.00, ja kilpailu pyritään ratkaisemaan helmikuun 2016 aikana.
https://www.turku.fi/uutinen/2015-09-01 ... lukilpailu
Turku Energian tontin uuteen käyttöön tähtäävän kilpailun ohjelma-asiakirjoja voi käydä arvioimassa
täällä.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 20.10.15 13:46
Kirjoittaja Nalle
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/295 ... -townhouse
Tällainen muistui mieleen kesältä. Mitään ei ainakaan vielä ole tapahtunut.
Re: Linnanfältti
Lähetetty: 22.10.15 17:00
Kirjoittaja Kantti
Nalle kirjoitti:http://www.turkulainen.fi/artikkeli/295 ... -townhouse
Tällainen muistui mieleen kesältä. Mitään ei ainakaan vielä ole tapahtunut.
Ainakaan PSJ Holdingin tontilla ei ole tosiaan vuoteen tapahtunut oikein mitään!
Turku Energian puoleisesta laidasta tonttia. Keskitontilla olleiden rakennusten purkamisen jälkeen ei mitään toimintaa.
