Sivu 36/68

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 11.08.14 00:20
Kirjoittaja Krio
Eikö tornien rakentaminen riipu siitä, saadaanko uusi Prisma-Citymarket-HM-Lindex kompleksi rakenteille?

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 11.08.14 00:28
Kirjoittaja töntsö
Juu, nehän tulee siihen bunkkerin päälle. Ja täällä oli juttua tuosta että sen rakentuminen on vielä epävarmaa

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 11.08.14 11:32
Kirjoittaja pallo
töntsö kirjoitti:Juu, nehän tulee siihen bunkkerin päälle. Ja täällä oli juttua tuosta että sen rakentuminen on vielä epävarmaa
Loistavaa, toivotaan että hanke saadaan vielä torpattua. Juuri Euroopassa retkeilleenä ei voi kuin ihmetellä miten innoissaan me suomalaiset pilaamme kaupunkimme rakennusyhtiöiden ja kauppojen hieroessa käsiään yhteen.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 11.08.14 19:17
Kirjoittaja RV
Jää siis lopulta tämäkin joksikin perus-Arabianrannaksi -.- Taas liian keskitetyn suunnittelun tulosta. Jos urakka olisi annettu monelle taholle, se olisi jo hyvässä vauhdissa.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 11.08.14 19:26
Kirjoittaja hmikko
RV kirjoitti:Jos urakka olisi annettu monelle taholle, se olisi jo hyvässä vauhdissa.
Se olis varmaan edellyttänyt toisenlaista rakennustakin yhden jättimöhkäleen sijaan, vaikka torneja tehtäisiin muuten vastaavasti.

Saapi nähdä kauanko rahoitusta odotellaan. Vissiin ollaan valmiita kitumaan pitkäänkin, kun suunnitelmia ei haluta repiä auki eikä kukaan ei ole edes väläyttänyt möhkäleestä luopumista.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 11.08.14 21:06
Kirjoittaja RV
Kyllä se möhkäle on mun mielestä aika olennainen ja hieno osa tätä kompleksia.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 13.11.14 10:45
Kirjoittaja cobaink
Verkkosaaren eteläosan kaavaselostuksesta löytyy paljon matskua. Ensi vuonna pitäisi alkaa rakentumaan. Kanavasta ja kustannuksista varmaan vielä kitistään.

Havainnekuva. http://www.hel.fi/static/public/hela/Ka ... /Liite.pdf

YIT:n V:n muotoinen terassitalo.
Kuva

Skanskan ja SATO:n korttelit.
Kuva

Kuva

Westpron merenrantakortteli.
Kuva

Kuva

Lisäksi JKMM:n Itäväylän viereisen toimitilarakennuksen fiilistelyä.
Kuva

http://www.hel.fi/static/public/hela/Ka ... /Liite.pdf

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 13.11.14 12:05
Kirjoittaja Janne_H
Vau onpa erottuvaa, rohkeaa ja muutenkin hyvän näköisiä projekteja. Iso peukku Helsingin kaupunkisuunnittelijoille tämmöisten kortteleiden mahdollistamisesta. :smt023

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 13.11.14 12:59
Kirjoittaja grendy
Ei voi kuin ihailla! Näistä suunnitelmista kun vielä ky matka todellisuuteen ilman suurempia muutoksia niin on aika buenoo!

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 13.11.14 17:07
Kirjoittaja Clepe
cobaink kirjoitti:YIT:n V:n muotoinen terassitalo.
Kuva
Aika erikoinen ratkaisu avata terassitalo pohjoiseen! Ei välttämättä huono ratkaisu, kesäisinhän tohon näkyy hienosti auringon nousut ja laskut, eikä toisaalta tule niin kuumakaan.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 13.11.14 18:39
Kirjoittaja Kazaam
Ei todellakaan huononnäköisiä havainnekuvia! Skanskan projekti on hyvin "epäsuomalaisen" oloinen, mikä on aika piristävää. Parvekkeiden perusteella tulee heti mieleen muutama Tukholman projekti. Westpro sen sijaan näyttää varsin lähiömaiselta koko korttelin sivun mittaisen parvekerivin vuoksi. Mutta sen voi tässä vaiheessa vaikka vannoa, ettei valmiissa JKMM:n toimistotaloissa tule olemaan tuollaisia puolikaaria katolla tai miksi sitten pitäisikään kutsua.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 14.11.14 16:54
Kirjoittaja rakentaja
Toi westpron merenrantakortteli on kyl nais! Ja ton terassi talon havainnekuva on kyllä sen verran epämääräisen näköinen ettei tiedä tuleeko siitä oikeesti niin hieno, puhumattakaan sen puna sinisistä ikkunoista :lol: . Miinusta annan vielä noista 3 kerroksisesta town-house vai mikälie rivitaloista, ovathan vielä noin lähellä mega pilvenpiirtäjä keskusta!

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 14.11.14 17:53
Kirjoittaja HCB
Onpa hienoja! Viime vuosina on kyllä tullut paljon hyviä projekteja ympäri Helsinkiä. Ainoa, mistä en pitänyt, olivat nuo JKMM:n suunnittelemat mid-rise tornit, jotka muistuttavat lehtiroskiksia ulkonäöltään. Nuo kaaret olisivat täysin turhat. Toivottavasti suunnitelmat muuttuu niiden osalta..

Hienoa, että Kalasatama kehittyy lisää tulevina vuosina!

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 15.11.14 13:56
Kirjoittaja Karpathia
HCB kirjoitti:Onpa hienoja! Viime vuosina on kyllä tullut paljon hyviä projekteja ympäri Helsinkiä. Ainoa, mistä en pitänyt, olivat nuo JKMM:n suunnittelemat mid-rise tornit, jotka muistuttavat lehtiroskiksia ulkonäöltään. Nuo kaaret olisivat täysin turhat. Toivottavasti suunnitelmat muuttuu niiden osalta..
Ei hätää, varmaan nuo kaaret karsitaan kustannussyistä.. Itse kyllä tykkään niistä kovasti! Muuten kalasatamasta on tulossa ihan kivan näkönen alue. Katujen autioutta kyllä pelkään, jollei kivijaloissa ole palveluja.

Re: Kalasatama, Helsinki

Lähetetty: 27.01.15 21:42
Kirjoittaja Kazaam
Kalasataman Täkkäri-kortteli (10583) sai tänään rakennusluvan. Muistin virkistämiseksi muutama vuosi takaperin tontin "design-kilpailun" voittanut ehdotus:

Kuva

Rakennuslautakunnan kokouksen (2/2015) päätöstiedote.