Sivu 36/68
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 11.08.14 00:20
Kirjoittaja Krio
Eikö tornien rakentaminen riipu siitä, saadaanko uusi Prisma-Citymarket-HM-Lindex kompleksi rakenteille?
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 11.08.14 00:28
Kirjoittaja töntsö
Juu, nehän tulee siihen bunkkerin päälle. Ja
täällä oli juttua tuosta että sen rakentuminen on vielä epävarmaa
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 11.08.14 11:32
Kirjoittaja pallo
töntsö kirjoitti:Juu, nehän tulee siihen bunkkerin päälle. Ja täällä oli juttua tuosta että sen rakentuminen on vielä epävarmaa
Loistavaa, toivotaan että hanke saadaan vielä torpattua. Juuri Euroopassa retkeilleenä ei voi kuin ihmetellä miten innoissaan me suomalaiset pilaamme kaupunkimme rakennusyhtiöiden ja kauppojen hieroessa käsiään yhteen.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 11.08.14 19:17
Kirjoittaja RV
Jää siis lopulta tämäkin joksikin perus-Arabianrannaksi -.- Taas liian keskitetyn suunnittelun tulosta. Jos urakka olisi annettu monelle taholle, se olisi jo hyvässä vauhdissa.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 11.08.14 19:26
Kirjoittaja hmikko
RV kirjoitti:Jos urakka olisi annettu monelle taholle, se olisi jo hyvässä vauhdissa.
Se olis varmaan edellyttänyt toisenlaista rakennustakin yhden jättimöhkäleen sijaan, vaikka torneja tehtäisiin muuten vastaavasti.
Saapi nähdä kauanko rahoitusta odotellaan. Vissiin ollaan valmiita kitumaan pitkäänkin, kun suunnitelmia ei haluta repiä auki eikä kukaan ei ole edes väläyttänyt möhkäleestä luopumista.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 11.08.14 21:06
Kirjoittaja RV
Kyllä se möhkäle on mun mielestä aika olennainen ja hieno osa tätä kompleksia.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 13.11.14 10:45
Kirjoittaja cobaink
Verkkosaaren eteläosan kaavaselostuksesta löytyy paljon matskua. Ensi vuonna pitäisi alkaa rakentumaan. Kanavasta ja kustannuksista varmaan vielä kitistään.
Havainnekuva.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Ka ... /Liite.pdf
YIT:n V:n muotoinen terassitalo.
Skanskan ja SATO:n korttelit.
Westpron merenrantakortteli.
Lisäksi JKMM:n Itäväylän viereisen toimitilarakennuksen fiilistelyä.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Ka ... /Liite.pdf
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 13.11.14 12:05
Kirjoittaja Janne_H
Vau onpa erottuvaa, rohkeaa ja muutenkin hyvän näköisiä projekteja. Iso peukku Helsingin kaupunkisuunnittelijoille tämmöisten kortteleiden mahdollistamisesta.

Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 13.11.14 12:59
Kirjoittaja grendy
Ei voi kuin ihailla! Näistä suunnitelmista kun vielä ky matka todellisuuteen ilman suurempia muutoksia niin on aika buenoo!
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 13.11.14 17:07
Kirjoittaja Clepe
cobaink kirjoitti:YIT:n V:n muotoinen terassitalo.

Aika erikoinen ratkaisu avata terassitalo pohjoiseen! Ei välttämättä huono ratkaisu, kesäisinhän tohon näkyy hienosti auringon nousut ja laskut, eikä toisaalta tule niin kuumakaan.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 13.11.14 18:39
Kirjoittaja Kazaam
Ei todellakaan huononnäköisiä havainnekuvia! Skanskan projekti on hyvin "epäsuomalaisen" oloinen, mikä on aika piristävää. Parvekkeiden perusteella tulee heti mieleen muutama Tukholman projekti. Westpro sen sijaan näyttää varsin lähiömaiselta koko korttelin sivun mittaisen parvekerivin vuoksi. Mutta sen voi tässä vaiheessa vaikka vannoa, ettei valmiissa JKMM:n toimistotaloissa tule olemaan tuollaisia puolikaaria katolla tai miksi sitten pitäisikään kutsua.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 14.11.14 16:54
Kirjoittaja rakentaja
Toi westpron merenrantakortteli on kyl nais! Ja ton terassi talon havainnekuva on kyllä sen verran epämääräisen näköinen ettei tiedä tuleeko siitä oikeesti niin hieno, puhumattakaan sen puna sinisistä ikkunoista

. Miinusta annan vielä noista 3 kerroksisesta town-house vai mikälie rivitaloista, ovathan vielä noin lähellä mega pilvenpiirtäjä keskusta!
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 14.11.14 17:53
Kirjoittaja HCB
Onpa hienoja! Viime vuosina on kyllä tullut paljon hyviä projekteja ympäri Helsinkiä. Ainoa, mistä en pitänyt, olivat nuo JKMM:n suunnittelemat mid-rise tornit, jotka muistuttavat lehtiroskiksia ulkonäöltään. Nuo kaaret olisivat täysin turhat. Toivottavasti suunnitelmat muuttuu niiden osalta..
Hienoa, että Kalasatama kehittyy lisää tulevina vuosina!
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 15.11.14 13:56
Kirjoittaja Karpathia
HCB kirjoitti:Onpa hienoja! Viime vuosina on kyllä tullut paljon hyviä projekteja ympäri Helsinkiä. Ainoa, mistä en pitänyt, olivat nuo JKMM:n suunnittelemat mid-rise tornit, jotka muistuttavat lehtiroskiksia ulkonäöltään. Nuo kaaret olisivat täysin turhat. Toivottavasti suunnitelmat muuttuu niiden osalta..
Ei hätää, varmaan nuo kaaret karsitaan kustannussyistä.. Itse kyllä tykkään niistä kovasti! Muuten kalasatamasta on tulossa ihan kivan näkönen alue. Katujen autioutta kyllä pelkään, jollei kivijaloissa ole palveluja.
Re: Kalasatama, Helsinki
Lähetetty: 27.01.15 21:42
Kirjoittaja Kazaam
Kalasataman Täkkäri-kortteli (
10583) sai tänään rakennusluvan. Muistin virkistämiseksi muutama vuosi takaperin tontin "design-kilpailun" voittanut ehdotus:
Rakennuslautakunnan kokouksen (2/2015)
päätöstiedote.