Sivu 31/49

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 01.03.14 22:47
Kirjoittaja JR
Clepe kirjoitti:On hyvä että talot ulottuvat rantaan asti, mutta minä haluaisin kyllä sen rantapromenadin talon ja veden väliin.
Mitenköhän tämä Otarannan ehdotus sopii Espoon rantaraittiprojektin kanssa yhteen..

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 02.03.14 01:20
Kirjoittaja RV
Pidän noista pitkistä, mereen ulottuvista taloista! K9 ja Keilaniemi jäänevät tätä menoa menneisyyden unelmiksi, tai saadaan paikalle jokin 15-kerroksinen torso...

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 18.03.14 20:29
Kirjoittaja Janne_H
Espoo jatkaa upeiden julkispalveluiden rakennusten tekemistä. K2S:n ehdotus voitti Matinkylään sijoittuvan päiväkodin arkkitehtuurikilpailun.

Kuva

http://www.hs.fi/kaupunki/Suosittu+asuk ... 5112787003

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 18.03.14 21:04
Kirjoittaja MindW
Espoossa todella panostetaan julkisiin rakennuksiin, hyvä! Helsingissä taas koulut yms. saa suunniteltavaksi halvin toimisto jolloin lopputulos on ankeinta bulkkia. Käykääpä vertaamassa esimerkiksi Kulosaaren uutta korttelitaloa Kirkkojärven kouluun.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 18.03.14 23:20
Kirjoittaja hmikko
MindW kirjoitti:Espoossa todella panostetaan julkisiin rakennuksiin, hyvä! Helsingissä taas koulut yms. saa suunniteltavaksi halvin toimisto jolloin lopputulos on ankeinta bulkkia. Käykääpä vertaamassa esimerkiksi Kulosaaren uutta korttelitaloa Kirkkojärven kouluun.
No, noilla Siistosen sivuilla oli myös "Kulttuurikeskus Espoo", joka on tuon mukaan suunnitteilla. Tyylilaji sama laatikko kuin Kulosaaressa.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 19.03.14 00:19
Kirjoittaja MindW
hmikko kirjoitti: No, noilla Siistosen sivuilla oli myös "Kulttuurikeskus Espoo", joka on tuon mukaan suunnitteilla. Tyylilaji sama laatikko kuin Kulosaaressa.
Totta, mutta kyseessä ei ole kaupungin rakennuttama rakennus vaan erään itsenäisen seurakunnan.
Espoon kristillinen kulttuurikeskus
suunnitteilla 2013
Espoo
n. 6300 b-m2
Keskeiselle paikalle Matinkylän sisääntulotien varteen rakennettava kulttuurikeskus, johon tulee monipuolista opetus- ja koulutustilaa, tilat päiväkodille, Majakka-seurakunnan toimitilat sekä yhteiskäyttöisiä konsertti- ja kongressisaleja.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 28.03.14 19:47
Kirjoittaja Janne_H
Janne_H kirjoitti:ennen
Kuva

jälkeen
Kuva

Ja tuohon on tulossa asuinkerrostaloja ja 11-kerroksinen toimisto.
Nyt näyttää tältä:

Kuva

Kuva

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 13:05
Kirjoittaja rakentaja
Vanha rakennus oli kyllä paremman näkönen. Ihan liian väljästi pystytetty noi kerrostalot.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 13:26
Kirjoittaja JR
rakentaja kirjoitti:Vanha rakennus oli kyllä paremman näkönen. Ihan liian väljästi pystytetty noi kerrostalot.
Tuleville asukkaille tämä ratkaisu lienee kuitenkin paljon viihtyisämpi kuin mitä se vanha rakennus olisi voinut tarjota.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 14:24
Kirjoittaja Tee
rakentaja kirjoitti:Vanha rakennus oli kyllä paremman näkönen. Ihan liian väljästi pystytetty noi kerrostalot.
Sijainti on noin puolitoista kilometriä Kauniaisen keskustasta itään ja lähimmälle juna-asemalle on matkaa kilometri, eli kun otetaan tuo syrjäinen sijainti huomioon, ei se mielestäni liian väljästi rakennetu kohde ole.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 19:42
Kirjoittaja arkkinikkari
Eli siis käytännössä maa on niin halpaa, että se kannattaa käyttää suurina pysäköintikenttinä. Minun on todella vaikea kuvitella minkälaista lisäarvoa tuuliset väljät kentät asuikkaille tuovat; ei se kuitenkaan sellaista "väljyyttä" ole mitä asumiselta kaivataan. Halvalla rakennetut kerrostalot väljästi pysäköintikenttien keskellä on pahinta mitä voi olla.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 21:00
Kirjoittaja JR
arkkinikkari kirjoitti:Eli siis käytännössä maa on niin halpaa, että se kannattaa käyttää suurina pysäköintikenttinä. Minun on todella vaikea kuvitella minkälaista lisäarvoa tuuliset väljät kentät asuikkaille tuovat; ei se kuitenkaan sellaista "väljyyttä" ole mitä asumiselta kaivataan.
Enpä tiedä onko kaikkeen tuohon talojen väliseen tilaan tulossa pysäköintiä. Havainnekuvan perusteella sinne on tulossa myös viheralueita. Oman kokemukseni mukaan ihmiset haluavat etäisyyttä naapurin seinään, sen lisäksi että valon määrä saattaa kasvaa väljemmässä rakentamisessa. Pysäköintikentät tuovat suoraa lisäarvoa asukkaille edullisen pysäköinnin sekä rakentamattoman tonttimaan muodoissa.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 21:18
Kirjoittaja hmikko
JR kirjoitti:Pysäköintikentät tuovat suoraa lisäarvoa asukkaille edullisen pysäköinnin sekä rakentamattoman tonttimaan muodoissa.
Jos tuon kohteen parkkipaikat ovat kokonaan pinnalla, niin korttelitehokkuus on todnäk samaa luokkaa kuin tiivis-matalassa kaupunkitalorivissä, jossa parkkipaikka on asunnon edessä tai sisällä tallissa. Mitä lisäarvoa nuo elementtikerrostalot tuovat asukkaille? Rakennusliikkeelle ne ovat ilmeisesti halvempia tuottaa, tai ainakin niiden rakentamiseen on valmis systeemi, niin ei tarvi turhaan vaivata päätään.

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 21:31
Kirjoittaja Janne_H
Tuohon tulee yhteensä kuusi 8-kerroksista taloa ja väliin jäävä alue tulee olemaan pihakansi. Pysäköinti on kannen alla. Talojen julkisivu on muurattua tummaa tiiltä ja valkoista rappausta. Tiiliseinää oli jo pohjoisseinissä ja hyvältä näytti. Sinäällään paikka on täysin toimisto/teollisuusalueen ja hotellin ympäröivä. Lähellä ei ole muita asuinkerrostaloja. Tämän takia olisi ollut hassu, että tohon olisi tehty joku älyttömän tiivis pikkuinen umpikorttelisaarreke. Nykyinen ratkaisu on ihan passeli tohon kohtaan. haters gonna hate

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Janne_H kirjoitti: Sijaitsee Nihtisillassa Turun motarin ja Kehä ll solmukohdan vieressä. Kuuluu siis Kiloon.
Jos oikeen muistan kyseessä oli Nordean (edit: olikin Eläke-Varman toimisto. Nythän niiden konttori on Salmisaaressa) valtava 38 000 m2 toimistorakennus. Olen laittanu tuon purkamisesta kuvia Taloon silloin talloin. Niinkuin viimeisestä kuvasta näkee, purkuhommat on saatu valmiiksi.

Tässä ovi 3d mapsin kuva talosta:
Kuva

Kuva

Re: Espoon projektit

Lähetetty: 29.03.14 21:50
Kirjoittaja JR
hmikko kirjoitti:Jos tuon kohteen parkkipaikat ovat kokonaan pinnalla, niin korttelitehokkuus on todnäk samaa luokkaa kuin tiivis-matalassa kaupunkitalorivissä, jossa parkkipaikka on asunnon edessä tai sisällä tallissa. Mitä lisäarvoa nuo elementtikerrostalot tuovat asukkaille?
Pakkohan sen asuntojen päällekäinlatomisen on vapauttaa piha-alaa kaikkien käyttöön, vaikka parkkipaikat olisivatkin pinnalla. Ja jos kysyt kerrostalon tuomasta muusta lisäarvosta, niin esimerkiksi ylimmissä kerroksissa se tarjoaa usein paremmat näkymät sekä mahdollisesti enemmän ikkuna-alaa per kerrosala. (En ole aivan varma, olivatko elementit tässä jotenkin oleellisia. Kai "kaupunkitalotkin" voidaan rakentaa elementeistä.)